Speentjes

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jazziepooh, Sep 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hoi dames,

Oke, misschien een stomme vraag hoor :), maarre sinds mijn dochtertje aan de flesvoeding zit (rond de 3 maanden) gebruik ik gewoon de speen die al op de fles zat (gebruik Avent, daar zit nr 2 op en bij de Difrax de S).. En met die spenen doet ze er gewoon een kwartier/20 minuten over..

Terwijl ik in diverse topics lees dat kindjes met 2 maanden al een speen hebben met grotere gaatjes, of dat mensen overgaan op een speentje met een groter gaatje op een gegeven moment..

M'n vraag is eigenlijk: Doe ik iets verkeerd?! ;)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee hoor, helemaal niet! Als het goed gaat, dan gaat 't gewoon goed. Mn dochter heeft altijd alleen maar uit de 1 speen gedronken, ging prima!

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Mijn zoontje is nu pas een week of 2 over op de m speen van de difrax. Voorheen deed hij het goed op de s speen. Nu begon hij er meer mee te spelen en kreeg er haast niets meer uit. De m speen geprobeerd en dat gaat prima.

Je merkt het vanzelf wanneer je kleine er aan toe is, de ene is dat nu eenmaal sneller als de andere, maar daarin is niks goed of fout.

Dus lekker deze spenen blijven gebruiken totdat je merkt dat je kleine iets anders wil, en zoals hierboven geschreven, misschien wil ze wel nooit een andere speen ;)

4. sjak

sjak Niet meer actief

Wij gebruiken nu een paar dagen de m-speen van difrax, had hem al eerder aangeboden, maar toen stikte ze er bijna in...
    Afgelopen week werd ze een beetje ongeduldig en boos omdat het mevrouw te langzaam ging... en nu drinkt ze er prima uit.

Als ze de speen nog fijn vindt zou ik er niets aan veranderen, hooguit -speentjes in huis halen voor als ze er wel aan toe is. (de speentjes moeten toch ook een keer vervangen worden)

Share This Page