Soms voel ik plotseling een soort knakje in mijn buik. Meestal bij een plotselinge beweging of laatst toen ik iets zwaars probeerde op te tillen. Het lijkt soms ook dan alsof de baby precies op dat moment daar een harde trap geeft. Terwijl ik de baby altijd juist zachtjes voel bewegen onderin mijn buik. Het is altijd een paar centimeter links of rechts van mijn navel. Vind het heel apart en herken dit niet van mijn andere zwangerschappen.. Iemand die dit herkent?
Ik herken het, heb het regelmatig bij plotselinge bewegingen waarbij ik niet eens til. Ik denk zelf dat het de verticale buikspieren zijn die dan plots met je buik mee van positie veranderen. Waarschijnlijk niks om je zorgen over te maken.
Maantje, dat zou heel goed kunnen, het voelt inderdaad alsof mijn baarmoeder ergens tegen aan komt/2 spieren die elkaar kruisen op dat moment. Fijn dat iemand het herkent want kan er niks over vinden op internet.
Dat heb ik ook af en toe bij plotselinge bewegingen, heel gek. Het lijkt dan inderdaad net alsof een spier dubbel zat en goed springt ofzo.
Helemaal herkenbaar heb het ook zeker als ik in bed lig en mezelf omdraai dan lijkt het net of iemand ineens vinger in mijn buik duwt! Schrik me dan rot haha. Verlos heeft het hier nog nooit eerder gehoord wss banden van de baarnoeder die protesteren of spier die even van zich laat horen.
Poppetje, volgens mij zijn het niet m'n banden. Die voel ik meer aan de zijkant zitten en lager. Die voel ik ook soms bij plotselinge bewegingen maar dat voelt dan als een scherpe pijn. Grappig dat meer dames het hebben. Heb het trouwens aan mijn verloskundige gevraagd en zij zei misschien je zwevende rib die tegen je baarmoeder aan komt of de buikspieren.