Ik heb vanmiddag de standaard controle weer gehad bij mn vk. Nu merk ik dat ik toch wel een beetje onrustig ben over de bloeddruk. Ik zal even een lijstje neerzetten van mn termijn met de bijbehorende bloeddruk toen: 7+0 114/70 15+0 110/65 19+0 120/55 23+0 118/55 27+0 125/72 30+4 132/80 (vandaag dus) Nu vroeg ze me ook een aantal dingen, namelijk: last van erge hoofdpijn, bandgevoel om buik en misselijkheid. Nu heb ik wel best vaak hoofdpijn, maar om het nou enorm erg en ondragelijk te noemen, nee dat niet. Bandgevoel heb ik niet, wel is gespannen buik maar heb het idee dat dat groeispurtjes zijn. Misselijkheid niet, maagzuur wel maar dat hoort er helaas bij Nu dat ze deze dingen heeft gevraagd merk ik toch dat ik er wel beetje onrustig over ben nu (vanmiddag niet), aangezien dit allemaal symptomen van zwangerschapsvergiftiging zijn. Hebben jullie ook zo'n duidelijk stijgende lijn in de bloeddruk? Ik moet het gewoon van me afzetten denk ik want ze had heus wel wat gezegd als het zorgelijk zou zijn, maar toch beetje onrustig merk ik. Dus lees graag jullie ervaringen
Eiwit in urine gechekt? Dat is belaangrijkste sympthoom. Ik had 110/60 altijd en week 32 135/80 samen met duizelig, ineens flauw vallen en eiwit in urine. Ook vocht vasthouden. Meerdere malen ktg etc met 40.3 had ik 145/90 en werd ingelijd gelijk. Ik had pre eclampsie wat raar liep dus eigenlijk geen echt last van waardoor ze dachten dat ik vanzelf eiwit aanmaak maar dat werd erna 2 zwangerschappen in begin gekeken en nee 0.0 dus ik had dat echt zeiden zei. Je vk kan met staafje urine kijken als daar wat is stuurt hij je naar urine/bloed lab onderzoek, ktg etc. In principe als je echt eiwit hebt etc wordt je medisch en zal je vaker op ktg moeten Echter stijgende bd kan wel het gaat om dat het niet ineens in week verandert meer dan 30 punten. Dus ik denk dat je dat niet hebt of nog niet hebt
Bedankt voor je reactie Nee eiwit is niet gecheckt. Verder ook geen extra controle ofzo, over 3 weken pas weer terug komen. Ik begin wel sinds 1/1.5 wk vocht vast te houden. Sokken staan aan t einde van de dag in mn benen en mn stalen horloge past ook niet meer. Daarnaast zie je t ook beetje aan mn hoofd. Maar dit kan ook gewoon van de zwangerschap zijn natuurlijk. Zelf maar even eventuele symptomen goed in de gaten houden denk ik..
Ik had gisteren ook opeens 130/80 terwijl het de keren daarvoor 120/65 of 70 was. Maakte me ook een beetje zorgen, maar ik heb een vrij stressvolle week op het werk gehad dus wijt het daaraan. Als je meer klachten krijgt gewoon bellen!
Het is normaal dat je bloeddruk stijgt durende de zwangerschap. Wanneer de onderdruk de cruciale 90 grens passeert maken de meeste verloskundige zich pas zorgen en zullen zij meer onderzoeken gaan uitvoeren.. De klachten die je nu omschrijft kunnen namelijk ook gewoon bij de zwangerschap horen, en je bloeddruk is echt prachtig hoor.. Heb 3x zwangerschapsvergiftiging gehad en ook met lage bloeddruk begonnen, pas toen mijn onderdruk boven de 90 kwam werd ik verder onderzocht... Als je het echt niet vertrouwt kun je altijd bellen, maar probeer ook op je verloskundige te vertrouwen.. Snap heel goed namelijk dat zij deze bloeddruk prima vindt namelijk
Mijn bloeddruk was vorige week maandag ineens te hoog na al die weken perfect te hebben gestaan. Hij was bij de vk 155/95 en +1 eiwit in mn urine. Naar het ziekenhuis toe, bloedafname en weer urine check en aan de ctg voor een uur. Die woensdag erop het zelfde ritueel en aankomende dinsdag weer terug dus ben benieuwd! Heb nu ook medicatie
Ik had ook steeds een lage bloeddruk: 110/65 - 115/70. Met 35 weken werd de onderdruk 80 en met 37 weken 90. Moest naar het ziekenhuis voor controle, had geen eiwitten maar wel hoofdpijn en heeel veel vocht vasthouden. Onderdruk was daar 95, en beleid was: boven de 37 weken en onderdruk 90 of hoger, opnemen en inleiden. Ben dus niet meer thuis geweest zonder baby
Bedankt voor de reacties! Hetgene waar ik dus ook "bang" voor ben is vooral dat ie de volgende keer te hoog is. Weet dat ie nu nog prima is, maar op één of andere manier heb k t voorgevoel dat ie blijft stijgen. Waarom, geen idee haha
Je kent je eigen lichaam natuurlijk het best. Je kan op je voeding letten en veel rust nemen, verder is er niet zo veel aan te doen.