Haha ik moet er eigenlijk wel om lachen, heb eerst een topic geopend over 'ik kan niet meer poepen' ben op dit moment aan de laxo van de roosvicée, aan de granen, water en druiven, maar goed dat werkt allemaal zoals ik gehoopt had, maar heb toch nog een beetje de angst om opeens zo een aambei te krijgen. wat kun je eraan doen om het tegen te gaan? las wat over neusspray?
Ik ben niet zwanger, maar heb inmiddels door andere medische gebeurtenissen behoorlijk wat te stellen gehad met deze krengen. Ik heb ze zelfs vorig jaar laten behandelen (elastiekjes) toen de beste zalven van de HA geen hulp meer gaven. Sindsdien zijn ze redelijk weggebleven en als het "dreigt" of als ik een soort van naar gevoel krijg, dan ga ik gelijk weer aan de smeersels. Ik ben erg blij met mijn smeersel uit de UK die ik toen daar had gekocht toen ik zoveel last had. Verder heb ik vooral mijn eten en drinken behoorlijk aangepast zodat alles wat soepeler verloopt. Ik eet dagelijks ongezoute pinda's met rozijntjes (1 handje), zo nu en dan (gekookte) tuttifrutti en zorg dat ik sochtends voldoende rust heb. En daarbij zorg ik dagelijks voor beweging en zorg ik dat ik om het uur beetje in huis rondloop. Met haast kan ik echt niet naar de wc en als ik de deur uit ben dan kan ik pas weer als ik thuis ben of de dag daarna. Daarbij als het echt niet anders is, probeer ik mijzelf er ook niet mee bezig te houden.. Stoelgang is bij mij ook een psychisch probleem hihi. Ik zou zo een week niet kunnen als ik op vakantie ben bijvoorbeeld. Maar als je moet, dan moet je echt gaan, dat werkt anders ook weer de aambeien in de hand. Je doet er weinig aan, als je ze hebt kunnen ze op zich goed behandeld worden. Trek gelijk aan de bel als je last krijgt, als je er te lang mee loopt, wordt het alleen maar van kwaad tot erger. Ik kon echt de deur niet meer uit, kon niet meer zitten noch lopen, en kwam daardoor in een vicieuze cirkel terecht waardoor het alleen maar erger werd. neusspray zou ik niet gauw proberen, zal eerder aan de HA vragen wat een geschikt middel is. Of hemoclin spray proberen. Er zijn vaak vaseline zalfjes met zink en verdovende zalf die de irritatie al behoorlijk kunnen wegnemen. Hoe het zit icm zwangerschap durf ik dan ook niet zo goed te zeggen. Maar ik kon gewoon de HA bellen en zeggen dat ik last had van aambeien en kreeg toen al een verdovende zalf voorgeschreven. Dus hoefde niet meteen er naar te laten kijken. het is een heel verhaal geworden maar hoop dat je er wat aan hebt
ik heb er nog nooit last van gehad tot mijn 2de zwangerschap ben nu 16 weken en voor 4 wk terug kreeg ik me tocheen last. kon niet meer zitten lopen staan van de pijn. binnen een ochtend had ik neen mooie uitpuilende aambei:x.. heb meteen de dokter gebeld want kan best wat hebben maar met een dreumesje van 11 mnd en zoveel pijn word ik gek heb een zalfje voorgeschreven gekeken, heeft trouwens niet gekeken was gewoon via telefoon,lidocaine vaseline als ik t goed heb. dit werkte niet helemaal heb toen hier en daar wat opgezocht en kwam curanol zalf tegen. jehebt er ook pillen van en vandaag besteld is morgen in huis deze zalf werkte wel gelukkig na 3 dagen kon ik weer zitten wat en verademing.. helaas blijft er wel een soort van flapje zitten heb wederom de dokter gebeld deze zei dat t geen kwaad kon zolalng ik geen last heb. af en toe jeukt t en nadat ik stoelgang heb gehad smeer ik t dan ff in werkt prima. ik hoop dat tijdens de bavlling de boel een beetje rustig blijft zo niet ga ik ook aan de pillen... succes gr gemma