Ik lig al de hele dag in het donker met mn ogen dicht, nu is het effe iets beter maar ik weet me geen raad. Normaal slik ik naproxen (Aleve Intense) maar dat mag nu niet, en een paracetamolletje doet natuurlijk geen reet.. Wat kan ik nog proberen?
naar de huisarts, er is wel een medicijn wat je mag slikken tijdens de zwangerschap tegen migraine. helaas zul je deze wel moeten uitzitten
Ik heb heel veel migraine en ben onder behandeling van een neuroloog en een hoofdpijnpolie! Ik mag ZOMIG gebruiken. Dat is veilig voor en tijdens een zwangerschap! Dus mijn advies zou zijn door laten sturen naar neuroloog en anders er op staan dat je een goed en veilig migraine middel krijgt! En niet te veel paracetamol of naproxen nemen want dan kan je hoofdpijn van de medicijnen krijgen. Beterschap....
Ik heb hooguit 2 aanvallen per jaar, dus neuroloog is een beetje overdreven. Naproxen neem ik nu dus helemaal niet, mag niet ivm zwangerschap. Paracetamol neem ik dus ook niet want dat helpt niets.
En anders misschien even afzien en hopen dat het snel over gaat (misschien zeg ik nu iets heel doms en gaat het niet vanzelf over)
Ik heb het deze zwangerschap ook gehad... Heb het normaal ook wel eens, vooral bij onregelmatigheid. Helaas is er niets voor te krijgen nu je zwanger bent, althans, ik kreeg er niets voor. Huisarts had medelijden toendertijd, aangezien ik 9 weken zwanger was toen ik belde, en het ook de volle 40 weken kan duren. Rustig aan doen en afwachten, soms kan het zijn dat het bij een 15-16 weken minder wordt. Bij mij gelukkig wel, heb er nadien geen last meer van gehad. (wel vaak sterretjes zien, maar dan neem ik al de nodige voorzorgsmaatregelen )
hoi hoi pff ben net ook uit me bed met migraine :x Ik heb het ook met aura. De dokter had mij gezegd dat het weg ging als ik zwanger was Niet dus. Voel me al sinds vrijdag zo moe en nu ook nog migraine erbij. Ik had voordat ik zwanger was 1 aanval per maand toen ik nog jonger was konden het er wel 2 per week zijn. Heb er nu 2 maand geen last van gehad. Geen enkel medicijn helpt me alleen een warme kruik tegen me hoofd en veel slapen. Dus nu ff goed me rust pakken Als iemand nog tips heeft? Ze zijn van harte welkom
Zomig moet je aan h.a. vragen. "Wilt u zwanger worden, bent u zwanger of geeft u borstvoeding? Neem dan contact op met uw arts of apotheker voordat u geneesmiddelen gebruikt. Het is niet bekend of Zomig schadelijk is tijdens gebruik in de zwangerschap. Daarom bespreekt uw arts met u wat de risicos en voordelen van het gebruik van Zomig zijn. " Voor zover ik weet is er niks wat je mag. Mijn vriendin heeft het ook 9 maanden gehad. haar arts schreef haar medicijnen voor die ze niet mocht. Zij weigerde die te slikken, waardoor in haar dossier kwam (ze lag in zkh) dat ze elke behandeling weigerde. Second opinion wees uit dat het middel heel slecht is en zelfs weeen kon opwekken (ze was toen 24 weken). Het is heel naar om migraine te hebben, maar soms lijtk het een kwestie van doorzetten en wachten tot het overgaat..... Ik heb niet echt tips, behalve proberen te voorkomen. Misschien weet je zelf wat voor jou triggers zijn? Snelle bewegingen, stress, veel werken, chocolade, etc?
Bij mij is het enige wat helpt, koud op mijn hoofd. Ik heb van die pittenkussens die je ook kan verwarmen. Alleen liggen ze bij mij standaard in de vriezer. Lekker koud op mijn hoofd geeft verlichting. Weet niet of het helpt, want somigge willen juist weer warm op het hoofd. Ik heb mijn hele leven al veel migraine en weet dat je ze moet uitzitten tijdens je zwangerschap. Tot nu toe nog nergens last van gehad. Sterkte iniedergeval.
Hier tijdens mijn zwangerschap ook de 1e 3 maanden veel migraine gehad. Bij de eerste verschijnselen (sterretjes) nam ik een paracetamol zetpil van 1000 mg, dat hielp toch een beetje. En veel koude washandjes op mijn hoofd. (Goed idee trouwens die kersenpitkussens in de vriezer) Gelukkig hield het na 3 maanden op. Sterkte ermee!