Soort pesten op de werkvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne85, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Als dit het enige is dat hen 'echt' bindt, ben ik bang dat ze weinig rechten heeft. Geen adres gedeeld samen? Officiële inschrijving bij elkaar?
    Dan denk ik dat stiefdochter in haar recht staat, zij het zeggenschap heeft, als dit als kindsdeel in haar handen is gekomen

Ik denk dat je een goed advocaat nodig heb...

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hij had t huis gekocht en nadat zijn ex eruit was verhuisd is mijn moeder bij m komen wonen. Heeft ook al die jaren op dat adres in geschreven gestaan . Dat is iets van 6 a 7 jaar geweest. Ze waren ook belasting partners.

3. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Als er feiten zijn in het verhaal van Youtan, dan zou ik het gehele verhaal bij het juridisch loket voorleggen en niet alleen het bedrijfsverhaal.

Voor hetzelfde geldt had jou moeder wel rechten als langstlevende partner en is de erfenis onterecht verdeeld.
    Als dit het geval is zou ik er alsnog werk van maken,omdat ze jou moeder het aan alle kanten moeilijk maakt. Wellicht dat ze met het bedrijf dan ook meer rechten heeft.

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Is ons wel duidelijk dat dochter t mijn ma heel moeilijk gaat maken. T is ook meer een principe en respect kwestie geworden dus trekken alles uit de kast. Mijn ma wilt haar niet persee uitkleden want zo is mijn moeder niet maar ze wordt nu aan alle kanten getreiterd zodat zei zelf op zal stappen ipv ontslag krijgen mocht t zover komen. Als duidelijk is wat rechten zijn van zowel dochter als moeder dan kunnen we daar ook naar gaan handelen want dit is niet leuk meer

5. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Hmm lastig

Ik ben geloof ik blij dat het bedrijf van mijn vader ook al voor een deel van mijn moeder is. Als mijn vader plots sterft blijft mijn moeder de meerderheid hebben. (Nu 28%, bij overlijden 62%) Ik denk dat je stiefvader het wat laks geregeld had, en is nu heel sneu voor je moeder. Ik zou er mijn handen vanaf trekken, dus uit de zaak stappen. Dan heeft stiefdochter niks.

Of anders met de andere dochter praten, als ze ieder de hellft in handen hebben kan stiefdochter 1, nooit alles alleen beslissen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik denk dat je moeder eerst eens een goed gesprek moet voeren met zijn dochter. Komt ze daar niets verder mee, rechtsbijstand inschakelen. Niet te lang mee wachten, op deze manier aanmodderen maakt het alleen erger. Vervelende situatie!

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Het is in ieder geval niet slim geweest van je moeder om mee te helpen een bedrijf op te bouwen waar na overlijden niks meer van haar van is. Ook het huis is niet slim. Als ze kan aantonen meebetaald te hebben aan de hypotheek of mede eigenaar was kan dochter haar er niet zomaar uit laten zetten. Ook is het zo dat het testament dat opgemaakt is nog gewoon geldig is. Dus als daar in staat dat dochter erft dan erft dochter.
    Als de notaris degene is die het testament uitvoert (die had gezegd dat dochter voor je moeder moest "zorgen" ) dan kan je daarnaar teruggaan, het testament wordt dan blijkbaar niet goed uitgevoerd.
    De term directeur zegt niks, er moet in een bv genoemd staan welke rechten en aandelen deze heeft in het bedrijf en waar ze recht op heeft). Als dat er niet is is het al vaag.

Het klinkt helaas ook alsof je moeder haar zaakjes niet goed geregeld heeft.:(
    Je zou kunnen kijken of het bedrijf een rechtsbijstandverzekering heeft die rechtsbijstand vergoedt. Als er een geschil ontstaat tussen eigenaren dan wordt dit vaak ook vergoed.

Succes!

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Dank voor jullie reacties.

Helaas ging t juridisch loket niet door. De jurist werd opgeroepen om naar de rechtbank te komen dus belde af
    Ze word morgen nu gebeld door mkb rechtshulp dacht ik en dan hoort ze hoe of wat

Iedereen dacht dat mijn stiefvader alles goed geregeld had maar bij zijn overlijden bleek dat niet t geval te zijn helaas.

We gaan er iig goed voor zitten wie wat zijn rechten zijn en gaan daarmee aan de slag.

Vanmiddag werd mijn moeder gebeld en voor van alles uit gemaakt door de telefoon van dochter omdat t niet gaat zoals mevrouw t wilt dus heeft mijn moeder van alles over haar heen gekregen:(

Mijnma is iig helemaal down van de hele situatie en ziet t voor nu even niet meer zitten. Heb t dus best met haar te doen

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    In dit geval zorgen dat je sterk gaat staan! Schouders eronder en laat je niet klein krijgen.
    Schakel hulp in en goede hulp (ja dat is duur).
    Het feit dat het testament niet goed uitgevoerd wordt, vind ik een goede, al weet ik niet of je hier iets mee kan.

Zelf hebben wij ook een bedrijf en heb ik altijd aan de zijlijn gestaan, wij zijn getrouwd en hebben geregeld dat bij zijn overlijden ik de volmacht hou over zijn percentage over het bedrijf.

Ik zou de onderste steen boven willen leggen en je moeder moet niet in een slachtofferrol kruipen want dan heeft ze zichzelf ermee. Hup in de actie!

10. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    We hebben gister een jurist gesproken en die heeft haar fijn uit gelegd wat de rechten van mijn moeder zijn

Ze mag zelfs dochter ontslaan :$ Deze hadden we niet verwacht maar ja...algemeen directeur op papier is hoger als eigenaar van de zaak.
    Denk niet dat mijn moeder haar zal ontslaan want ze is niet op wraak uit maar ze gaat wel de pasjes terug halen die ze afgelopen woensdag ingeleverd had.

Tankpas wilde ze sowieso niet inleveren en dochter belde dus kwaad op dat ze anders die pas wel zou blokkeren. Nu is ze dus niet bevoegd om deze stappen te ondernemen en dan zou mkb brandstof zelfs een probleem hebben.

We weten nu iig waar mijn moeder aan toe is en hoe ze mag en kan handelen. Waren er nog meer problemen kon mijn moeder deze jurist gewoon bellen en dan zou ze weer advies en tips krijgen:)

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Fijn dat de jurist jullie van zulke duidelijke info heeft kunnen voorzien. En fijn dat je moeder dus volledig in haar recht staat.

12. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ja t brengt een hoop rust met zich mee ook al zal de situatie op haar werk er niet beter op worden natuurlijk.
    We zijn nu op zoek naar een goede manier om te vertellen aan dochter dat er een jurist in de hand is genomen om te weten wat haar rechten en die van mijn moeder zijn maar vrees dat er dan oorlog uitbreekt

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    waarom zou de situatie op haar werk er niet beter op worden? naar wie moet het personeel luisteren? naar je moeder of naar die dochter? ik zou die dochter eens haarfijn gaan uitleggen aan welke werktijden ze zich te houden heeft en als ze er problemen mee heeft of oorlog gaat zoeken dan mag ze per direkt vertrekken;)

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Zorg dat je moeder een dossier heeft met incidenten. Dus alle keren dat ze over grenzen is gegaan.
    Laat je moeder alles opschrijven. Laat haar een beoordelingsgesprek plannen met dochter. Notuleer alles.

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zit vanaf het begin mee te lezen.

Ik wil even zeggen dat ik het goed van jullie vind wat jullie doen. En ondanks de ellende haar zelf nog het beste gunnen.

Toch wil ik je meegeven dat het zoals eerder gezegd wel verstandig is een dosier op te bouwen. Als er echt oorlog uitbreekt na aanvang van het komende gesprek. Dan zou ik haar toch wel even goed vertellen dat ze op moet gaan passen of eventueel zelfs kan vertrekken mocht de situatie niet handelbaar. Ik vind het best triest van haar zoals ik het verhaal van jullie kant lees. Jammer dat dat het zo moet gaan.

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Fijn! Goed nieuws. Nu zorgen voor rust in het bedrijf. Succes voor je moeder!

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Sorry TS, maar ik snap je verhaal niet helemaal. Wanneer dochter in loondienst en jouw moeder directeur, dan kan ze die dochter ontslaan. Maar je schrijft dat de dochter eigenaar is, bij een BV betekent dit dat de dochter aandeelhouder is. De directeur kan ontslagen worden door de algemene vergadering van aandeelhouders. Dus de dochter kan dan toch nog steeds jouw moeder ontslaan?

Overigens wel een hele vervelende situatie. Jammer dat het zo slecht geregeld is. :(

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ook als het geen BV is maar bijvoorbeeld een eenmanszaak kan de eigenaar ook gewoon de directeur ontslaan toch?

19. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Klinkt inderdaad logisch.

20. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bij een eenmanszaak is de eigenaar de baas, deze is immers hoofdelijk aansprakelijk. Je kunt natuurlijk personeel in dienst hebben en bijv. een bedrijfsleider aanstellen. Aangezien het hier om een kredietmaatschappij gaat, lijkt het mij aannemelijk dat het bedrijf een BV betreft.

Deel Deze Pagina