Soort pil, maakt dat ontpillen anders?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Gentle, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hoi,

Ik ben een paar weken geleden gestopt met de pil. Ik had de laatste dagen nogal veel pijn onderin mijn buik, richting mijn liezen, maar ik vroeg mij af of dit van een zwangerschap kan komen. Ik heb namelijk maar een jaar de pil geslikt en tot een paar maanden geleden altijd de mycrogynon 20. Nu 1 of 2 maanden geleden overgestapt op mycrogynon 30.

Zijn de ontpillingsverschijnselen van een lichte pil ook minder? En is het ook minder wanneer je maar een jaar de pil hebt geslikt? We hebben namelijk best veel geklust de laatste weken en ik heb volgens mij ook mijn eisprong gevoeld (en dus op tijd geklust misschien). Hoe groot is de kans dat mijn ontpillen minder is en deze buikpijn ergens anders van komt?

2. Mystic Sun

Mystic Sun Bekend lid

Dec 3, 2007
    884
    0
    0
    Het ontpillen is bij iedereen anders heb ik al gelezen...
    Ikzelf was vorig jaar gestopt met mycrogynon 30 en kreeg eerst een normale ontrekkingsbloeding en toen niets meer, ik was direct dus zwanger geraakt, helaas is dit een miskraam gworden op de 11e week.
    Het kan dus wel snel gaan maar het kan ook gerust langer gaan duren...

3. mamavanchristy

Sep 15, 2008
    61
    0
    0
    Hay!
    Ik ben een tijdje geleden ook gestopt met de pil, nu ruim een maand geleden. Dit was ook mic 30. Ik kreeg 3 dagen na het stoppen (halverwege de strip, blijkbaar niet aan te raden) een onttrekkingsbloeding, nu, precies 31 dagen later werd ik ongesteld (twee dagen geleden. Ik heb de pil 9 mnd geslikt en nja bij mij kwam alles meteen weer goed op gang zelfs terwijl ik halverwege de strip gestopt ben maar ja het is voor iedereen verschillend heb ik geconcludeerd nadat ik heel internet heb afgespeurd..

Hopelijk ben je snel zwanger!

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt! Ik zit nu op 20 dagen, dus ik wacht zeker nog lekker 2 weken af. Ik heb gelukkig niet zo'n buikpijn meer, dus ik ben er gelukkig ook een beetje minder mee bezig. We zien wel hoe het komt!

Share This Page