mijn zoon heeft dit weekend gespeeld met een vriendje dat nu waterpokken blijkt te hebben. die was al wel verkouden zaterdag maar had geen blaasjes... nu is mijn zoon heel verkouden vandaag en lichte verhoging. wat nu als hij waterpokken krijgt! Ik ben 39 weken zwanger.... hoe moet dat als hij het heeft als de baby geboren wordt?? kan ik hem nog laten inenten misschien? zou dat zin hebben? wie heeft er advies.
De besmetting vindt vaak plaats voor het ziek zijn, dus de kans is reeel dat je kindje in aanraking is gekomen met het virus. Of hij het krijgt dat kan je niet voorspellen, dat is afhankelijk van meerdere factoren. Inenten heeft volgens mij weinig nut, de besmetting heeft immers al plaats gevonden (mocht je zoontje besmet zijn). Hoe nu verder? Ik zou morgen even overleg plegen met ha (evt vk?) die kan je waarschijnlijk gericht advies en antwoord geven.
Je baby is hoogstwaarschijnlijk idd beschermd via jouw antistoffen. Deze nemen echter na 10 maanden af. Het kan dan zijn dat het virus als dit wel je baby besmet heeft toch actief wordt dan. Het uit zich dan als gordelroos, de varicella zooster variant. Wij hebben dit net doorgemaakt met de jongste van 10 maanden. Zij was 2 maanden toen de oudste waterpokken had. En het was geen pretje, ze had vreselijk veel pijn. We mochten 3 dagen meer PCM geven dan toegestaan en smeren met lidocaine zalf, maar dan nog huilde ze de hele nacht. Toen alle blazen open waren was de pijn ook over. We zijn nu 3 welen verder en alle plekken zijn dicht. Het worden wrs wel littekens. Moet er bij zeggen dat het wel zeldzaam is. Huisarts was er ook niet mee bekend.
ik hoop dat de baby antistoffen meekrijgt dan via mij.... ik ga morgen voor de zekerheid even bellen met de ggd..
Had hier precies hetzelfde. Zoon had al drie dagen pokken en toen werd de kleine meid geboren. Volgens verloskundige was er niks aan de hand. De baby krijgt van jou (mits je als kind pokken hebt gehad) antistoffen mee. En daarbij is het al besmettelijk voordat je de eerste pokken ziet. Je kan er dus niks aan doen.
nou de kleine man hier voelt zich niet lekker, is erg schor en aan het hoesten... dus ik ben bang dat het er aan zit te komen. We hoorden inderdaad van de kinderarts dat de baby in princiepe beschermd is via mij, maar toch liever onze oudste de baby niet laten vasthouden etc. Dit vindt ik toch wel heel lastig en moeilijk, het zal hierdoor voor hem allemaal nog vreemder worden dat hij een broertje krijgt. .. als hij er dan ook al niet bij in de buurt mag komen.... bah... ik baal er echt onzettend van.
Is niet nodig hoor, echt niet. Je kunt het bijna niet voorkomen en de kans dat je baby het krijgt is zooooooo klein! En grote kans dat je lichaam nog even wacht met bevallen tot de waterpokken 'piek' voorbij is. Gebeurde hier ook