welke zorgverzekering???

Discussie in 'Gezondheid' gestart door diaan1982, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dag dames,
    ik ben nu zwanger,en dacht eigenlijk na over mijn zorgverzekering.
    ik heb nu zilverenkruis basis,wie heeft hier ervaring mee??
    en wie raad mij een ander aan,ik moet zowieso een paar paketten omhoog.
    wil graag veel vergoed krijgen(b.v lactatiekundige)
    jullie ervaringen zijn welkom!!

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik ben zelf verzekerd bij OZF (achmea) en die vergoeden alles maximaal. Heb wel een aanvullende top verzekering!. Vind het echt wel fijn...

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben verzeker bij de Friesland, basis + optimaal aanvullend, vanaf volgend jaar vergoeden ze volledige eigen bijdrage kraamzorg en ook bevalling in het ziekenhuis zelfs op niet medische indicatie word alles vergoed!! en dat was voor mij de belangrijkste overweging, en lactatiedeskundige e.d. zit daar naar mijn beste weten ook allemaal bij in, kun je altijd checken op de site ! De Friesland bevalt mij verder erg goed, ik heb altijd binnen week na opsturen van een nota het geld al op mijn rekening gestort!

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    bedankt voor de tip,ga zo even op site kijken

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier staat geen lactatiekundige hulp,bij de friesland

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zit bij Ohra, betaal volgend jaar 119 euro per maand. Krijg zwangerschapscursus, lactatiekundige, eigen bijdrage kraamzorg, eventueel uitgestelde kraamzorg, enz. vergoed

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    bij de ohra wat voor tandarts pakket heb je er dan bij zitten??
    ik kan via zilverenkruis ook al die dingen vergoed krijgen,is dus 4 sterren,en heb dan tandarts 2sterren...voor 125 euro

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb geen tandartsverzekering. Ben nog 21. Ga me volgend jaar er niet extra voor verzekeren. Heb nooit wat en de controles betaal ik zo wel, dat is goedkoper dan me ervoor verzekeren.
    Tandarts kun je voor bedragen kiezen geloof ik waar je voor verzekerd bent. Bijv. 150 euro per jaar kost iets van 6 euro per maand.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dan blijf ik bij zilverenkruis,is goedkoper voor mij(krijg korting door m,n vent z,n werk)

10. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Wij zitten nu bij de Friesland, maar die hebben natuurlijk ook hun premie verhoogd. Via independer.nl gekeken of we kunnen overstappen, maar dat scheelt echt niet zoveel. Als eerste komt Ohra uit de bus, maar als je het pakket vergelijkt met de Friesland ben je toch iets duurder uit.

Op zich is de Friesland ook prima hoor. We zien wel, heb nog ongeveer een maand om te oriënteren. Tips zijn welkom! Met deze tijd van de harde euries scheelt het op jaarbasis toch wat als je goedkoper hetzelfde elders kan krijgen toch...

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij zitten met het hele gezin bij Delta Lloyd en hebben de TOP aanvullende verzekering. Is iets duurder maar ga niet bezuinigen op dit soort belangrijke dingen. Voordeel is dat alles gewoon 100% vergoed wordt.

12. Myst

Myst Lid

27 aug 2009
    57
    0
    0
    Brabant
    ben zelf ook aan het zoeken, ik zag dat FBTO een aanvullende module 'gezinsplanning' heeft die volgens mij vrij uitgebreid is. Lactatievoorlichting zit er in elk geval ook in. En je kunt kiezen voor nog meer uitbreidingen, bijvoorbeeld voor tandheelkunde.

Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met deze verzekering..?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik heb Agis Comfort, krijg je ook vanalles voor vergoed, o.a. lactatiekundige en een poliklinische bevalling. Komend jaar neem ik gewoon weer Agis compleet, is een pakketje minder, maar ik heb toch niet zoveel nodig dan. ONVZ is ook goed, daar krijg je geloof ik een bedrag aan geld contant uitgekeerd bij de bevalling, kun je ook even op zoeken.

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik ben collectief verzekerd via m'n wg-er (Rabobank) bij het Zilveren Kruis en het bevalt me prima. Ben dan ook niet van plan om te geen switchen.
    Bij m'n eerste heb ik alles vergoed gekregen (of een klein stukje eigen bijdrage ...geloof 3 euro per uur kraamhulp na), maar dat hou je volgens mij bij elke verzekering.

Mirre

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat hangt er vanaf. Ik ben uitgebreid verzekerd en krijg alles vergoed.

16. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb de cz gezinsverzekering, volgens mij krijg je daar ook mega veel voor vergoed. Ik heb hem toevallig een jaar terug afgesloten voor de vruchtbaarheidsbehandelingen, daarvoor had ik nog een jongerenverzekering.

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij zitten bij VGZ en pakket: Gezin en Zeker. Krijg je bv 20 uur extra kraamzorg.

18. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Welk pakket heb je dan? Ik zit ook via mijn werkgever bij Zilveren Kruis, ik wil alleen van 3 sterren naar 4 sterren voor volgend jaar ivm eventuele zwangerschap, ik wil gewoon goed verzekerd zijn.

Deel Deze Pagina