dag dames, ik ben nu zwanger,en dacht eigenlijk na over mijn zorgverzekering. ik heb nu zilverenkruis basis,wie heeft hier ervaring mee?? en wie raad mij een ander aan,ik moet zowieso een paar paketten omhoog. wil graag veel vergoed krijgen(b.v lactatiekundige) jullie ervaringen zijn welkom!!
Ik ben zelf verzekerd bij OZF (achmea) en die vergoeden alles maximaal. Heb wel een aanvullende top verzekering!. Vind het echt wel fijn...
ik ben verzeker bij de Friesland, basis + optimaal aanvullend, vanaf volgend jaar vergoeden ze volledige eigen bijdrage kraamzorg en ook bevalling in het ziekenhuis zelfs op niet medische indicatie word alles vergoed!! en dat was voor mij de belangrijkste overweging, en lactatiedeskundige e.d. zit daar naar mijn beste weten ook allemaal bij in, kun je altijd checken op de site ! De Friesland bevalt mij verder erg goed, ik heb altijd binnen week na opsturen van een nota het geld al op mijn rekening gestort!
Ik zit bij Ohra, betaal volgend jaar 119 euro per maand. Krijg zwangerschapscursus, lactatiekundige, eigen bijdrage kraamzorg, eventueel uitgestelde kraamzorg, enz. vergoed
bij de ohra wat voor tandarts pakket heb je er dan bij zitten?? ik kan via zilverenkruis ook al die dingen vergoed krijgen,is dus 4 sterren,en heb dan tandarts 2sterren...voor 125 euro
Ik heb geen tandartsverzekering. Ben nog 21. Ga me volgend jaar er niet extra voor verzekeren. Heb nooit wat en de controles betaal ik zo wel, dat is goedkoper dan me ervoor verzekeren. Tandarts kun je voor bedragen kiezen geloof ik waar je voor verzekerd bent. Bijv. 150 euro per jaar kost iets van 6 euro per maand.
Wij zitten nu bij de Friesland, maar die hebben natuurlijk ook hun premie verhoogd. Via independer.nl gekeken of we kunnen overstappen, maar dat scheelt echt niet zoveel. Als eerste komt Ohra uit de bus, maar als je het pakket vergelijkt met de Friesland ben je toch iets duurder uit. Op zich is de Friesland ook prima hoor. We zien wel, heb nog ongeveer een maand om te oriënteren. Tips zijn welkom! Met deze tijd van de harde euries scheelt het op jaarbasis toch wat als je goedkoper hetzelfde elders kan krijgen toch...
Wij zitten met het hele gezin bij Delta Lloyd en hebben de TOP aanvullende verzekering. Is iets duurder maar ga niet bezuinigen op dit soort belangrijke dingen. Voordeel is dat alles gewoon 100% vergoed wordt.
ben zelf ook aan het zoeken, ik zag dat FBTO een aanvullende module 'gezinsplanning' heeft die volgens mij vrij uitgebreid is. Lactatievoorlichting zit er in elk geval ook in. En je kunt kiezen voor nog meer uitbreidingen, bijvoorbeeld voor tandheelkunde. Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met deze verzekering..?
Ik heb Agis Comfort, krijg je ook vanalles voor vergoed, o.a. lactatiekundige en een poliklinische bevalling. Komend jaar neem ik gewoon weer Agis compleet, is een pakketje minder, maar ik heb toch niet zoveel nodig dan. ONVZ is ook goed, daar krijg je geloof ik een bedrag aan geld contant uitgekeerd bij de bevalling, kun je ook even op zoeken.
Ik ben collectief verzekerd via m'n wg-er (Rabobank) bij het Zilveren Kruis en het bevalt me prima. Ben dan ook niet van plan om te geen switchen. Bij m'n eerste heb ik alles vergoed gekregen (of een klein stukje eigen bijdrage ...geloof 3 euro per uur kraamhulp na), maar dat hou je volgens mij bij elke verzekering. Mirre
Ik heb de cz gezinsverzekering, volgens mij krijg je daar ook mega veel voor vergoed. Ik heb hem toevallig een jaar terug afgesloten voor de vruchtbaarheidsbehandelingen, daarvoor had ik nog een jongerenverzekering.
Welk pakket heb je dan? Ik zit ook via mijn werkgever bij Zilveren Kruis, ik wil alleen van 3 sterren naar 4 sterren voor volgend jaar ivm eventuele zwangerschap, ik wil gewoon goed verzekerd zijn.