Het is zo spannend!

Discussion in 'Zwangerschap' started by dphoek, Sep 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen zien ben ik net zwanger:D:D:D Ik ben natuurlijk dolgelukkig! Ik blijk niet natuurlijk zwanger te kunnen worden door een cervix factor en ik was tijdens het IUI traject heel bang dat er nog meer aan de hand zou zijn, bijvoorbeeld geen bevruchting of innestelingsproblemen die niet verklaard zouden kunnen worden.
    GELUKKIG is dat niet zo, want het is dus gelukt. Nu loop ik wel tegen onzekerheden aan, die iedereen wel zal hebben denk ik! De kans op een miskraam. Ik ben 30 jaar oud, dus zit technisch gezien niet in een risicogroep, maar mijn moeder, haar moeder en mijn tante zijn allemaal met 39 jaar de overgang in gegaan, dus een goeie kans dat dat mij ook zou kunnen gebeuren. Ben ik dan al geen risicogroep?

Voelen mensen een miskraam aankomen, instinctief bedoel ik? Een vriendin van mij zei dat ze vanaf het begin het gevoel had dat er iets niet goed zat. Ik heb juist het gevoel dat het wel goed zit, maar de angst blijft natuurlijk.. Zeker op dagen dat ik weinig voel!

Graag jullie gedachten/advies!

Groetjes Patricia

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Nee, miskramen voel je niet aankomen. Vaak interpreteren mensen hun onzekerheid als het goed gaat als onzekerheid die erbij hoort, en als het mis gaat zeggen ze: zie je wel, ik wist het. Het kan wel zo zijn dat je lichamelijke klachten veranderen of afnemen, maar ook dat hoeft niets te betekenen. De een heeft meer en langer last, de ander is met een keer kotsen klaar, zal ik maar zeggen.

Hoe dan ook: gefeliciteerd en ik hoop dat alles vanaf nu goed gaat.

3. dphoek

dphoek Niet meer actief

Pff, dat is toch best spannend allemaal! Nou, ik ga gewoon uit van het beste: 85 tot 90% kans dat het goed gaat!

Dank voor je reactie;)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Gefeliciteerd!!!

Tsja je kunt niet altijd van je gevoel uitgaan.
    Hier voelde het allemaal goed en was ook een behoorlijke klap bij de eerste echo dat er geen vruchtje te zien was.
    Zelf was ik al 8wk zwanger en ben dus niet gaan vloeien....maar nu alweer overgelukkig met een dochter/zusje onderweg!!:D

5. bambie88

bambie88 Actief lid

Aug 11, 2010
    349
    8
    18
    Hey dphoek,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Je moet gewoon positief blijven.. en niet te veel negatieve verhalen lezen! Het gaat vaker goed dan fout.. ik kan ook snel in t negatieve denken maar daar schiet je nix mee op! Xxx

6. dphoek

dphoek Niet meer actief

Pff, ja, dat lijkt me echt HEEL erg zwaar.. Maar ik heb over 3 weken al een echo om te kijken of het hartje klopt, dus dat is stap één.. Natuurlijk kan het dan nog misgaan, maar dat zou me al wel geruststellen hoor!

7. dphoek

dphoek Niet meer actief

Dank je wel:D Je hebt ook helemaal gelijk hoor en dat probeer ik ook zeker! Ik wil er echt van kunnen genieten, dus dat ga ik ook proberen te doen!

Dank voor je reactie!

8. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    hey! gefeliciteerd!
    Ik deel deze angst met je. Vandaag getest dus weet het ook nog maar net.
    Met 3 weken al het hartje horen? zoals ik heb gelezen is dqat toch rond de 12 weken?

liefs

9. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    hey! gefeliciteerd!
    Ik deel deze angst met je. Vandaag getest dus weet het ook nog maar net.
    Met 3 weken al het hartje horen? zoals ik heb gelezen is dat toch rond de 12 weken?

liefs

10. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hee hoi,

Over drie weken ben ik tegen de 8 weken zwanger, dan kun je inderdaad het hartje nog niet horen, maar wel zien kloppen middels een inwendige echo. Drie echo krijg ik via de fertiliteitspoli omdat ik niet op een natuurlijke manier zwanger ben geworden.
    Maar jij ook gefeliciteerd!!! Lekker gevoel ook, hè.

11. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    ooh oke! wat spannend.
    Wij waren ong met de 20ste ronde bezig en waren al bij de ha geweest en t zou niet zo heel lang duren voordat we terug zouden gaan. Dus ik ben zo blij dat het voor die tijd is!
    Ja een heeerlijk gevoel, maar wij weten het pas sinds gisteren en ik weet niet of jij het ook hebt maar ik heb een onwerkelijk gevoel. Op de een of andere manier dringt het nog niet helemaal door.
    Toch had ik wel het juiste gevoel dat het raak was deze maand:D

Liefs

Share This Page