Hallo meiden, Voordat mijn vriend en ik zwanger wilden worden hadden we wel sex, maar door onze drukke agenda's kwam het voor dat het soms eens in de twee weken was, maar ook soms weer 4 keer in de week. Nu we graag een kindje willen merk ik dat mijn libido door het stoppen van de pil gestegen is en dat ik natuurlijk een bepaalde druk voel. Rond de dagen dat ik vruchtbaar word merk ik dat het moeilijk is om thuis om de drie dagen sex te hebben. Drukke agenda's, moe, het verplichte gevoel. Dit draagt niet bij aan een reële kans om zwanger te worden en mijn vriend wordt er juist tegendraads van. Ik probeer dit bespreekbaar te maken bij mijn vriend, maar ik wil de druk niet te hoog leggen. Sex moet namelijk zeker ook leuk blijven. Zijn er meerderen met dit probleem en hoe gan jullie hiermee om?
Nou ik zeg bijvoorbeeld niet tegen mijn man dat mijn ei gaat springen, gelukkig wil mijn man wel altijd, maar ik niet altijd. Ik ben ook pas net gestopt met de pil, dus misschien wordt mijn libido volgende maand hoger! Liefs, Duveldraakje
ik zou het ook niet zeggen (dan krijg je van die ''moetjes'' ) ik zou ook lekker je verleidtrucjes uit de kast gaan halen
Hey, wij zitten in de eerste ronde en mijn vriend vindt het juist vreemd als ik 'geen zin' heb. Hij zegt dan: we moeten wel vrijen anders komt er nooit een kindje, haha. Ik las dat om de dag vrijen het beste resultaat geeft, maar ik denk dat dit maar voor weinig stellen een mogelijkheid is. Hier ook regelmatig drukke agenda's of moe van een hele dag werken.
Wij doen het gewoon wanneer we zin hebben, de ene keer is dat elke dag, dan een paar dagen niet en dan om de dag, etc etc. Maar het is nooit voorgekomen dat we het een week of langer niet deden.
Ik ben ook sinds eergister gestopt met me pil, als het goed is word ik maandag ongesteld, hoop dat ik daarna ook me libido omhoog schiet.. We willen dolgraag onze eerste kindje. Maar ik ga het ook niet tegen mijn vriend zeggen, dat werkt averechts en sex moet wel lekker blijven en niet dat je moet omdat je toevallig vruchtbaar bent. Ik hou het zelf wel in de gaten en ga dan wat de andere ook al zeiden me mannetje verwennen zodat de libido ook bij hem omhoog gaat
nou mijn man vraagt gelijk of hij aan de beurt is als ik extra lief tegen hem doe. nou heb ik denk ik ook wel mazzel dat hij weinig nodig heeft om in the mood te raken
Hey hoi, Hier precies hetzelfde. Ik heb mijn vriend al een aantal keer uitgelegd dat het belangrijk is en dat het niet alleen kan als hij zin heeft of als hij de druk niet voelt. We moeten er beide wat voor doen. Nu zijn we bijna 20 maanden verder en nog altijd zonder resultaat. Ik heb ook niet het idee dat het patroon bij mijn vriend erg veranderd is. Elke keer zegt hij dat hij het belang ervan in ziet en hij weet dat het belangrijk is en dat hij er iets aan gaat doen, maar ik merk er niet zoveel van. Ik mag al blij zijn als wij rond mijn vruchtbare dagen sex hebben maar ik wil ook buiten mijn vruchtbare dagen gewoon sex hebben. Als wij 3x per maand sex hebben, mag ik niet klagen Tis ook geen kwestie van niet willen maar net als bij jullie, drukke agenda`s, moe, verplichte gevoel enz. Nouja, ik hoop dat alles snel voor elkaar komt. Ps Owja, bij mij heeft het geen zin om niet te zeggen wanneer mijn ei eraan komt. Als ik het dan voor mezelf plan (zonder dat hij ervan af weet) krijg ik toch een: Ik ben moe....dus dat idee gaat voor ons niet op. Nouja, ik ga in elk geval deze maand nog een afspraak maken in het ziekenhuis.
Ook ik ben bang dat er verplichte sex gaat ontstaan op het moment dat ik mijn pil de deur uit heb gedaan (as woendag!!) dit omdat ons gemiddelde niet echt bepaald hoog ligt.. Ik ben lang ziek geweest en had hierdoor weinig behoefte aan intimiteit, nu is hij er zo aan gewend dat hij ook niet zo vaak meer hoeft.. maar tja, als we een kindje willen is er toch wat voor nodig.. Toch wil ik de druk niet te hoog hebben en het scheelt misschien dat ik nog geen idee heb hoe mijn cyclus zal zijn.. We gaan het wel zien, maar om de dag is toch echt ook hier wel iets te veel gevraagd..
rond eisprong doen we het wel elke dag..om het ei niet te missen! En we proberen het ook lekker relaxt te houden en doen het vaak savonds op de bank na een drankje!
Ik zei nooit tegen hem wanneer mn vruchtbare periode was, behalve als hij er zelf om vroeg. Voor de rest sja minimaal om de dag maar vaak was het elke dag. In de maand dat we hebben raak geschoten waren we beiden ziek en hadden we weinig zin in sex haha blijkbaar toch goed gemikt ondanks de lage frequentie. Geniet er van en je moet niet zoiets hebben van 'het moet' dat werkt niet.. dan geniet je ook niet meer. Hoe meer je geniet hoe meer vruchtbaarslijm je hebt en deste beter de zaadcellen blijven 'plakken' Veel plezier!!
@kweb, sow dat is wel erg weinig 3 keer in de maand... dan is de kans natuurlijk ook wel heel erg klein!!! mijn partner wilt iedere dag....ik niet, dus wij doen het denk ik zon 3 a 4 keer in de week! vind ik ook meer dan genoeg eerlijk gezegd haha!!
Het begon hier ook een verplichting te worden, maar ja, toen waren we ook al 9 maanden bezig.. Toen we de MMM in gingen werd het minder, omdat ik dmv echo's wist wanneer ik m'n ei ongeveer had. De ronde dat het hier raak was, had ik echter volgens de echo's geen eisprong, en hebben we 1x per week sex gehad.. En vervolgens ook nog ff een kuur provera, om m'n ongi op te wekken.. En 2 dagen daarna had ik ineens een posi test, en ben morgen 13 weken! Dus je zou rustig een periode de 'verplichting' kunnen laten gaan, en een ronde gewoon echt alleen maar sexen wanneer jullie beide zin hebben, en niet omdat het gevoelsmatig moet..
Wij gingen tijdens de vruchtbare dagen eerst lekker lang samen onder de douche staan. Zo kwamen wij er helemaal in en voelde het niet meer als een "moetje".
Dank jullie wel voor alle goede adviezen. Ik ben allang blij te lezen dat niet iedereen het om de 2 a 3 dagen doet. Tja ik ben ook pas serieus 3 maanden bezig, waarin we ook nog verhuisd zijn, dus ik moet ook gewoon geduld hebben. Dat is het lastige. Inmiddels zit ik op dag 32 met al 3 dagen kramp en zere borsten en nog niet ongesteld, maar ook niet zwanger (testje gedaan vanmorgen). Pff wil nu wel ongesteld worden, dan kunnen we tenmiste verder
Lastig is dit ja. Ik zei in het begin ook niets en probeerde hem te verleiden. Dit ging een tijdje goed. Maar na een lange tijd nog niet zwanger geworden te zijn was ik het zat. Toen heb ik hem gewoon elke keer rond mijn eisprong een week lang elke dag naar boven gestuurd . Nee, dat was niet leuk nee, maar het lukte gewoon niet. Maar het was idd echt een "moetje" op een gegeven moment. Dan zaten we elkaar weer aan te kijken van "moet het echt vandaag?" De huisarts had gezegd dat we het nog 2 mnd moesten proberen en erna naar de gyneacoloog zouden gaan. Dat wilde ik koste wat kost voorkomen. Dus aan de slag maar . Maar als je hem uitlegd dat het zo niet lukt, hoe reageerd hij daar op dan?
Komt mij allemaal bekend voor! Zie ook mijn reactie onder 'klussen op commando' Maar jij bent toch naar de huisarts gestapt zie ik! Wat zei de huisarts daarvan? Dat je soms maar weinig klust? Mijn man heeft zoiets, wat heeft het voor zin dat we naar de HA gaan, we doen het toch te weinig... Ik denk zelf dat het zeker zin heeft, we hebben ook regelmatig op de vruchtbare dagen geklust maar hij ziet dat nog niet zo (komt nog wel hoor!). En ik wil ook graag weten of alles goed is, dat neemt bij mij wel veel druk weg denk ik!