soort stuiptrekkingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moon30, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    die kleine geeft zulke rare bewegingen af en toe.. t lijken wel stuiptrekkingen of sidderingen.. heb t al wel eens eerder gevoeld in de zwangerschap maar nu is t sinds gister ineens best veel..
    wat kan dat zijn???

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Geen idee, maar ik heb het hier al wel vaker gelezen van iemand, en ik heb het zelf ook wel eens gevoeld. Echt een siddering ja. Maar als je naar pasgeboren baby's kijkt, zijn hun bewegingen vaak ook heel ongecontroleerd. Mij viel dat op toen mijn vriendin met haar 4 maanden oude zoontje hier kwam, opeens dacht ik: hee wat hij nu ligt te doen, dat voel ik wel eens van mijn uk in mijn buik. Ik denk dat het normaal is ;)

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik heb ook ergens gelezen dat dit normale doch ongekontroleerde bewegingen zijn, net als het sidderen wat sommige ongeboren babies doen.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb dat bij mijn zoontje ook heel vaak gevoeld en weet nog niet wat het is, maar hij is nog steeds erg druk en actief in zijn bewegingen.
    Dus wie weet is je kleine gewoon nu al een kleine druktemaker? ;)

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik had ze mijn eerste zwangerschap ook. Volgens de verloskundige hoort het erbij.
    Gewoon lekker genieten en als het vervelend voelt dan lekker even gaan liggen en spelen met je kindje. Dat hielp bij mij!

Fijne zwangerschap!

6. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    hmm oke. heb t ook wel eerder gevoeld, maar toen heel lang niet en nu ineens weer wel... ik dacht misschien heeft t iets met de naderende bevalling te maken ofzo..
    bedankt!!

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat bedoel je met sidderen? Nog nooit van gehoord.

8. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ja zon soort rilling (siddering) net als wij wel eens hebben als je bijv. plassen of soms zomaar dat je ineens een rilling heb...

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Het is heel normaal. Het komt omdat het zenuwstelsel van de baby nog niet helemaal goed ontwikkeld is. Ze doen het ook wel eens als ze pas geboren zijn.

10. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt toch fladderen genoemd (na de geboorte)? Hier gebeurt het ook regelmatig. Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht.

11. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Hier ook zo 1tje in mijn buik. Niet 1 schopje nee gewoon een trilling of hoe je het wilt noemen. Wordt er soms onzeker van dan denk ik is alles wel goed daarbinnen??

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dit klopt. ik heb het hoogzwanger aan de vlos gevraagd en die gaf me ongveer dit antwoord. nadat Ties geboren was zag ik het ook bij hem terug. geen zorgen over maken!

Deel Deze Pagina