Provera/Primolut gebruikt en toch zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by JsMama, Feb 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    hey iedereen,

ik hoop dat er iemand is die me toch een beetje gerust kan stellen. Daarom wil ik vragen of er mensen zijn die zwanger zijn geworden terwijl ze Provera of Primolut ofzo hebben gebruikt.

Bij de laatste bezoek aan de gynacoloog is mij namelijk gezegd dat de Clomid 50 mg niet goed was aangeslagen en dat we dus zouden stoppen met de eerste poging. Hij heeft mij toen Provera voorgeschreven om een bloeding op te wekken. Hierna zou ik dan starten met Clomid 100 mg om het opnieuw te proberen.

Na de 5-daagse kuur Provera kreeg ik echter maar geen bloeding. Afgelopen dinsdag heb ik daarom het ziekenhuis gebeld met de vraag wanneer ik nu moest starten met de Clomid. Zelf had ik er niet bij stilgestaan dat ik misschien ook wel eens zwanger zou kunnen zijn geweest.
    Ik heb toen dezelfde dag nog een inwendige echo gekregen om te kijken hoe of wat. Daar zagen we dus dat ik zwanger was. De bloedtest bewees het daarna ook nog eens.

De gynacoloog probeerde me wel gerust te stellen dat er maar een vrij kleine kans was dat het alsnog fout zou gaan door het gebruik van de Provera. Maar toch....ik heb natuurlijk wel iets geslikt wat tot een bloeding zou moeten leiden.

Sorry voor het misschien lange verhaal, maar zijn er meer 'gevallen' bekend van zwangerschappen ondanks gebruik van dit soort medicatie??

2. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Jeetje Marijke, wat onvoorzichtig van het ziekenhuis! Hoe kwamen ze er nou bij dat de Clomid niet genoeg was aangeslagen dan? :(

Ik heb zelf beide middelen ook wel eens moeten gebruiken, maar heb nooit het idee gehad dat ze onwijs krachtig waren. Al trad er bij mij na gebruik wel een bloeding op, maar niet superhevig ofzo. ;)

Volgens mij kun je er van uit gaan dat het best goed zit, anders had je wel een bloeding gekregen. Heb je helemaal niks verloren? Geen enkel drupje? En hoe lang is het geleden dat je Provera hebt geslikt?
    Probeer er maar vast een beetje van te genieten. Gefeliciteerd! :D

3. NykaH

NykaH Actief lid

Jul 3, 2009
    154
    0
    0
    Ik heb het gehad bij mijn vorige zwangerschap, alles is toen verder goed gegaan en dochter is kerngezond.

De eerste ronde clomid sloeg ook niet aan. Ik heb toen steeds echo's gehad, maar eitje groeide niet. Na een korte pauze mocht ik zelf weer beginnen met provera, zonder controles vooraf.
    Na een aantal dagen nog steeds niet ongi, dus naar het ziekenhuis gegaan. De echo liet zien dat ik al 8 weken zwanger was.

De gyn heeft toen gezegd dat het slikken van provera niet echt kwaad kon. Hij zei je kan het vergelijken met het slikken van de pil als je al zwanger bent.

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Vind het erg onvoorzichtig van het ziekenhuis, voor het zelfde geld had de provera je kindje afgestoten.

Nu weet ik dat primolut 'zwaarder/erger' is dan provera, en dat dit soort situaties zoals bij jou, met de provera wel eens voorkomen.
    Ik hoop dat de provera je kindje geen kwaad heeft gedaan en dat je een goede zwangerschap mag hebben! :)

5. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,192
    113
    Brabant
    nee hoor, de kans dat het mis gaat in heel klein (door de provera). Ik ken ook iemand, zelfde geval en die heeft nu een zoontje van een paar maanden:)

6. JsMama

JsMama Actief lid

Sep 12, 2009
    230
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt iedereen, ik voel me al veel gerustgestelder.

Het blijft een heel raar idee om nu zwanger te zijn maar jongens...wat bevalt het me goed zeg. haha.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier nog iemand hoor!

Heb zelf 10 dagen Provera geslikt (22-1 t/m 31-1) en zou de volgende ronde beginnen met clomid, maar in de bijsluiter stond dat dat schadelijk is bij een eventuele zwangerschap.. Dus afgelopen dinsdag een testje gedaan, en die was licht posi! Woensdag in het ziekenhuis een test gedaan, negatief, donderdag echo en bloedtest.. Echo was nog niet veel te zien, alleen erg verdikt baarmoederslijm, maar het bloed was dus ook positief! In tussentijd nog wat meer testjes gedaan, en die worden steeds duidelijker, streep knalt er nu zo'n beetje vanaf!

Had volgens de echo's geen eisprong gehad.. Maar de FA vertelde me wel toen ze de provera voorschreef dat áls er toch een eisprong was geweest en die tot een zwangerschap zou leiden, het geen kwaad kon.

En als je maar 5 dagen provera hebt gehad... valt het nog best mee! Had hier uiterlijk 7 dagen na de provera ongi moeten worden (gister dus), maar nog geen drup bloed, en wel overduidelijke testen en kwaaltjes.

Dus meid, je bent gewoon zwanger, en geniet er van!

Share This Page