Tot nu toe was het elke week een mijlpaal hoever ik in de zwangerschap was.. en elke keer was er wel weer een nieuwe mijlpaal.. maar vanaf nu ga ik aftellen hoe lang ik nog moet wachten tot de bevalling! Het komt ineens zo dichtbij en het is zo spannend!! Ik lijk wel de kriebels te krijgen van wat er allemaal nog moet gebeuren en wat ik allemaal nog wil doen! Hebben jullie dat ook zo ervaren vanaf de 30 weken?
Ik wel!!! Ik ben nu ruim 31 weken, maar die 30 weken grens klonk ineens zo zwaar en inderdaad de bevalling komt nu echt dichtbij... over 3 weken verlof, daarna bij 36 weken intake kraamzorg, ziekenhuis tas klaar... echt ineens moet alles af en klaar staan!! heeeeeeeel spannend!!!!! Xx Lodi
Nog 12 weken kan het duren hoor, bijna 3 maanden dus. Nee ik had pas met 37 weken het gevoel dat het dichterbij kwam.
Bij mij komt het echte aftellen pas sinds een week of twee (37 weken). Ben met 36 wk met verlof gegaan, en ben eigenlijk blij dat ze nog lekker binnen zit, en dat ik goed kan uitrusten voor de bevalling (dat zou ook anders gekund hebben). Maar... het kan nog wel drie maanden duren bij 30 weken! Ik maakte me toen vooral druk om alles in huis te halen (en je zal nog verbaasd staan hoeveel dingen ik nog op het laatste moment bij 36 weken heb zitten regelen, oeps).
Ik dacht dat gevoel te krijgen bij 30 weken. Maar nu lig ik sinds 28 weken in het ziekenhuis. Je weet het dus maar nooit wanneer je beebje besluit te komen. Dat vind ik helemaal een rare gedachte... Maar snap wat je bedoelt.. Het zegt alleen zo weinig schijnbaar.
Heeeeel herkenbaar. ik ben vandaag 31 weken en kijk er nu steeds meer naar uit dat ik mt 4 weken met verlof mag. heeeerlijk vooruitzicht. Het duurt nog wel ff maar toch is het aftellen begonnen. Met flagen komen de spanningen ook wel. Vooral omdat je niet echt weet wat je te wachten staat. Spannend allemaal maar aan de andere kant kijk ik er ook wel weer naar uit. AFTELLEN!!!! hahaha
Jeetje, dat is schrikken zeg. Het is waar, je kan niet zomaar aannemen dat het idd netjes tussen 37 en 42 weken komt. Ik ken genoeg verhalen van veel eerder, dan weet je ook niet wat je overkomt lijkt mij. Wilde je sterkte wensen, hoop dat je beebje nog even veilig bij je blijft zitten de komende tijd!
Ja ik vind het ook een hele mijlpaal, het lijkt ineens allemaal zo dichtbij te komen........spannend allemaal!!! En Duchess..héél veel sterkte !!
hihi ik had nog maar 6 dagen te gaan daarna... Geniet maar van de laaste weken, hoop dat je je goed voelt en blijft voelen!
Vandaag was mijn laatste werkdag en nu begint het aftellen na de bevalling eigenlijk pas echt. Hiervoor was ik de weken aan het aftellen tot mijn verlof . Ik ben altijd wel een beetje bang geweest dat de bevalling eerder zou beginnen, want je weet het inderdaad niet en ik (en de baby natuurlijk) was er nog helemaal niet klaar voor. Nu begint dat gevoel van er klaar voor zijn een beetje te komen. Pas sinds een weekje dat ik écht een band voel met de baby en er echt zin in heb, ook in de bevalling en vooral in het in mijn armen houden van ons 2e dochtertje. Daarvoor vond ik het soms erg moeilijk, ik kan het niet helemaal plaatsen, maar ik voelde niet echt een band met de baby, ik zag haar ook telkens naast Eva ipv als een heel nieuw persoontje. Nu dat begint te komen kan ik ook wat meer naar de bevalling toeleven. Ik hou er rekening mee dat de baby elk moment kan komen (al is het nu nog te vroeg), maar ook dat het nog wel 8 weken kan duren. Ik hoop dat het nog zo'n 4-5 weken duurt, maar aan de andere kant, als alles maar goed gaat met de kleine .
wat grappig dat veel van jullie het ook zo zien bij 30 weken, dat het meer aftellen is dan optellen natuurlijk moeten we nog even en zijn we er nog niet! en natuurlijk zijn er weer nieuwe mijlpalen.. maar het aftellen is zeker een geweldige mijlpaal haha.. en ik had nooit gedacht dat ik dat ooit zou halen vlak na mijn miskramen! dubbeldik genieten dus! Het bbkamertje is bijna af evenals het bbkaartje! en de neutralwaspoeder is ook al in huis! joehoe, 40 weken here we come!
Ik zat een paar weken geleden echt in de stress omdat we nog bijna niets klaar hadden voor het kamertje en ik toen al 25 weken was. Maar nu hebben we binnen een paar weken het kamertje zo goed als klaar, kast, bed, box, badje staan allemaal in ieder geval hier in huis....En nu denk ik pffff nog 11 weken! haha. Maar ik ben blij dat ik nog even de tijd heb om aan het idee van 'bevallen' en 'moeder worden' te wennen
Hier is het ook aftellen hoor tijdens een superzware zwangerschap met misselijkheid, BI, nierstenen, blaasontstekingen gepaard met koorts navelbreuk en steeds maar griep 30 weken voelt toch als een echte mijlpaal! Zo benieuwd wie nu alle commotie heeft veroorzaakt
Goh, dacht dat ik de enige was, die dat heeft... Het voelt voor mij ook echt zo. Ik weet alleen nog niet precies wanneer ik met verlof ga (probeer zo lang mogelijk door te werken) dus kan nog niet echt daar naartoe leven. Maar het aftellen naar de uitgerekende datum is zeker begonnen!! Tsja, je moet toch érgens naar uitkijken