soort van bal in vagina?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Q1987, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Gisteravond heb ikdit ook gevoeld!
    Ik zei tegen mijn man dt het net lijkt alsof er een knikker in zit die ik opzij/verder weg kan duwen

Ik ben gisteravond gaan voelen omdat ik al 1.5 week buikpijn heb en als ik hoest, nies of te hard op me kont neerplof op de bank een drukkend/pijnlijk gevoel voel.

Ik dacht eerst aan een verzakking, misschien van na de bevalling? (6 weken geleden) of kan je zoiets niet voelen....

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    verzakking kan je zeker voelen. de dingen die jij benoemd kunnen wijzen op een verzakking. voel je ook een drukkend gevoel van onderen?? net alsof er een zware bal ligt die er elk moment uit komt zetten?? dit kan je de hele dag voelen maar ook bijv. na lange stukken lopen/fietsen of na bijv. werk.
    doe je wel bekkenbodemoefeningen??
    ik zou het voor de zekerheid even laten checken bij een bekkenfysio. als je wel een verzakking hebt dan kan je er beter zo vroeg mogelijk bij zijn. klachten worden vaak alleen maar erger.

3. Q1987

Q1987 Niet meer actief

Hela, super bedankt voor alle reacties, en ook voor de ene site, wel intressant! misschien is dat het, maar ga morgen ochtend weer even kijken want wat ik tot nu toe dan heb gevoeld voel ik niet echt een opening oid meer beetje glibberige bal hiihi:) maar me vinger is niet super lang dus ik ga es kieken :)

Dank jullie! ook voor die ene optie dat van je plasbuis

4. Troel

Troel Niet meer actief

Beetje jammer hoor ikdus dat je mij quote en zo roept alsof je t belachelijk vindt dat ik denk dat dat de bmm is? alsof dat zo belachelijk is?..... ik roep niet zomaar wat hoor.... het ìs haar BMM.. En je ziet het, bijna alle dames hier zeggen hetzelfde..

5. danip

danip Niet meer actief

Idd de bmm. Hier een duidelijk plaatje van de schede (die gedeeltelijk weg is op het plaatje.) En daar zie je een soort bal, dat is je baarmoedermond. En daar kun je dus ook met je vingers naast ;) Je hoeft er niet meteen in te poken, dat zou inderdaad niet kunnen!

6. Q1987

Q1987 Niet meer actief

toppie dani, dank je wel, nu heel helder idd :D

7. Phal

Phal Actief lid

20 sep 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    wat danip en andere zeggen, je kunt met je vingers langs je bmm gaan, is volkomen normaal!

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    meer correct: de bal die je voelt is de baarmoederhals, de opening die je daarin voelt/ziet (als je met een speculum zou kijken) is de baarmoedermond. Als je googlet op afbeeldingen voor "cervix" zie je dat de baarmoederhals inderdaad uitsteekt in de vagina, zoals je ook op het plaatje van Danip al een beetje ziet. De baarmoedermond zie je in het midden: deze heeft de vorm van een rondje bij vrouwen die nog geen kinderen gebaard hebben, en de vorm van een streepje bij vrouwen die dat al wel gedaan hebben.

9. Metire

Metire Niet meer actief

haha ik zit me alleen maar te verbazen dat jullie allemaal daarbinnen zitten te voelen.. ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is voor mij al een hele tijd geleden hoor, heb wel eens gevoeld toen ik een tampon wilde inbrengen maar die niet verder kon, ben toen gaan voelen hoe dat kwam en zodoende dus ;). Maar sowieso toch wel eens grappig om te voelen denk ik en sommigen gebruiken het ook bij het zwanger worden.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    :DJa haha ikke ook...Ik kom daar nooit in die omgeving hahahaha...:D

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Mijn excuus :)

ik heb er echt geen ervaring mee dat je met je vinger er langs heen kan gaan. misschien het topje, maar vinger ?

Ik kan(of kon) er alleen maar tegen aankomen en niet langs of iets.
    Maar zoals ik al zei dan zal ik wel een belachelijk lichaam hebben haha.

En voor de dames die zich zo verbazen dat we zo van binnen voelen. Ik had ooit gelezen hier dat je aan de stand van de bmm kon voelen of je eisprong etc er aan kwam.
    Dus geprobeerd :), maar snapte er niks van en zal er denk ik ook nooit wat van snappen. Vrouwen lichaam is mij te vreemd hahah.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb tijdens de bevalling zelfs gevoeld en voelde het hoofdje en de haartjes :)

14. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ik vindt het juist ontzettend interessant om te wetn hoe mijn lichaam in elkaar steekt! Ook handig, als ik weet hoe alles normaal gesproken is, heb ik het ook meteen door als het afwijkt.

15. Q1987

Q1987 Niet meer actief

ja vin ik ook :) ;) :D

16. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik voel(de) ook elke dag hoor. voelt idd echt als een balletje. ik vergelijk het toch echt met het puntje van je neus.
    ik doe het trouwens als ik gehurkt zit, dan kan je er beter bij ;)

Deel Deze Pagina