in de kist kijken bij een overleden persoon en zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunlight, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wel of niet gaan kijken

1. wel kijken

2. niet kijken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden,

we hebben onlangs een familie lid verloren.
    nu zijn we in de mogelijkheid om afscheid van haar te nemen.
    maar ik ben zwanger. nu zei mijn oma vanmiddag dat ik absoluut niet een lijk mag zien als ik zwanger ben. want dit kan lijden tot een spontane miskraam is dit zo?

ik ben heel erg aan het twijfelen om te gaan kijken maar nu ik dit heb gehoord wil ik eigenlijk niet meer. maar ik wil het zeker weten zodat ik achteraf niet spijt krijg dat ik niet gezien heb. en het gewoon een fabeltje van vroeger is en het niet waar blijkt te zijn dus willen jullie de poll invullen zodat ik weet hoeveel mensen dit zeker weten?

liefs

2. Female

Female Niet meer actief

:( Echt nog nooit van gehoord..

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ikweet neit zo goed of ik wel of niet in moet vullen ik zelf was zwanger toen mn oma overleed en ik heb haar wel gezien maar ik was al op het eind mijn opa kreeg daarna een herseninfarct en daar mocht ik van mijn oma ook niet bij kijken omdat ze bang was dat ik weeen zou krijgen dit heb ik gerespecteerd..

ik denk dat je zelf de keuze moet maken als jij graag wilt kijken kun je dat doen maar je kan ook vragen of ze een foto maken dat je eventueel zelf als je er aan toe bent en durft kan kijken maar das ieder voor zich..

kwa miskraam krijgen weet ik eigenlijk niet

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wat een onzin! Dat is net zoiets als dat mijn sm zegt dat ik niet naar een gehandicapt kindje mag kijken omdat ons kindje dan ook gehandicapt zal zijn.
    Je moet uiteraard doen waar je je zelf goed bij voelt, maar als je indien niet zwanger wel zou kijken stem ik nu dus gewoon kijken.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

je hoort het vaker bij oudere mensen.

ik mocht ook echt niet kijken.

tja het zal denk ik een bakerpraatje van vroeger zijn denk ik

6. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Ik ben naar de crematie van mijn man,s opa geweest en heb opa ook nog gezien en mijn baby zit nog steeds veilig in mijn buik.
    Ik kan mij echt niet voorstellen dat je door het zien van een overleden persoon een miskraam kan krijgen.

7. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Sorry de verkeerde van de pol aangeklikt!

Maar als jij wilt zou ik gewoon gaan kijken.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Allereerst gecondoleerd

Als wat je oma zegt echt waar zou zijn, zouden alle dames die bij uitvaartcentra etc werken die net zwanger zijn, gelijk moeten stoppen met werken! Is echt een fabeltje. Of je in de kist wilt kijken hangt af van je eigen gevoel.

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Lijkt mij een klassiek voorbeeld van een bakerpraatje... Misschien gebaseerd op zwangere vrouwen die door het verdriet en de stress van een verloren geliefde een miskraam hebben gekregen...?

Ik zou in ieder geval als ik de behoefte had absoluut wel in de kist kijken. Werkt voor mij nog altijd het beste als afsluiting/afscheid, maar das het belangrijkste: volg je gevoel!

Gecondoleerd.

10. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    een miskraam daar van krijgen gebeurd lijkt mij niet.

je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. mijn oma is nog niet zo lang geleden overleden. ze werd 6 dagen later pas begraven ik heb gelukkig nog wel een aantal keren gekeken. en ben erg blij dat ik dat heb gedaan.

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke dus die ene nee stem is van jou?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

bijgeloof

13. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hmm nog nooit van gehoord...
    Ik verzorg een terminale patiënt, en alles is nog prima hoor...
    Het ligt er alleen aan hoe je er zelf mee omgaat qua hormonen.. Jij een nieuw leven in je, en iemand anders die dood gaat/is..

Doe waar je jezelf goed bij voelt meid!! Ga mee, en maak desnoods daar de keuze, dan voel je het wel denk ik..

xx

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    het is een heel jong meisje en ik zelf heb nog nooit een overleden iemand gezien. maar omdat ze zo giga jong is 16 jaar wil ik haar graag zien. dat is het laatste wat je bij zo'n klein meisje kan doen. stel dat ze het kan zien en ziet dat ik niet ben geweest en niet even doei heb gezegd misschien vind ze het wel vreselijk. en misschien kan ik het dan een beetje afsluiten. aangezien ik zelf zwanger ben en een kindje heb, heb ik het er nogal moeilijk mee dat ze is overleden. en kan ik het gewoon geen plekje geven.
    ik dnek misschien als ik haar heb gezien dat ik het dan wel een plekje kan geven.

liefs

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn opa overleed toen ik heel heel pril zwanger was van Thirza, (kort na de eisprong), en dat is allemaal helemaal goed gegaan hoor! (Ik heb dus gewoon afscheid van hem genomen).

Ik zou zeggen: stom bijgeloof, slaat helemaal nergens op.
    Als jij normaal gesproken ook zou kijken, kun je dat dus rustig nu ook doen.

O, en gecondoleerd, wat erg, zo'n jong meisje!

16. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Sorry ik heb er ook nog nooit van gehoort..
    Maar ik weet wel dat vorige jaar mijn opa en oma overleden en mijn nicht toen zwanger was, en ook gewoon heeft gekeken..

& die heeft een mooi gezond kindje op de wereld gezet..

17. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Ik heb er wel van gehoord, kreeg ook te horen dat te dicht bij overleden in de buurt niet goed zou zijn voor mn zwangerschap.
    Heel pril in mijn zwangerschap overleed mijn opa.

Ik ben wel gaan kijken, maar heb hem niet aangeraakt. Heb wel wat op de zn kist geschreven, ook omdat hij heel veel voor mij betekende. En de afsluiting is voor jezelf heel belangrijk...maar ieder zijn eigen wens, hoe die het wil doen. Gecondoleerd trouwens

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij echt een eeuwen-oude bakerpraat hoor!!!
    Als er niets mis is met je ukkie blijft het gewoon zitten waar het zit, geen lijk dat daar wat aan kan veranderen.

Zelf ben ik er niet zo van, van het overleden mensen bekijken. Maar dat is iets persoonlijks.
    Maar als je dat voor jezelf normaal wel fijn vindt, om afscheid te nemen, dan zou ik het zeker ook nu doen. Later krijg je misschien spijt en dan kan het niet meer.

Volg je hart.
    Voor je kindje kan het echt geen kwaad.
    Sterkte met begrafenis/crematie!!!

19. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

hoi hoi,
    Ook allereerst gecondoleerd.
    Dit is echt een bijgeloof verhaaltje hoor meid. Ik heb mijn opa eind maart verloren, en mijn oma zei hetzelfde toen ik afscheid wilde nemen. Dit is echt iets van vroeger hoor, net als ze vroeger zeiden dat als je op blote voeten liep je blaasontsteking zou krijgen.
    Ik heb regelmatig in de kist gekeken en mijn opa ook gewoon aangeraakt, dinsdag nog een echo gehad en ons kindje is erg gezond.
    Geen zorgen meid, neem afscheid zoals jij dat graag wilt.

20. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gecondoleerd.

Natuurlijk je reinste bakerpraat, medisch gezien is er geen enkele reden voor om het te vermijden. Het kan natuurlijk wel heftige emoties oproepen, maar dat doet de hele begrafenis/crematie toch al.

Deel Deze Pagina