Wat jammer dat je je zo voelt. Ook omdat je nu nie kunt ervaren wat het verschil is tussen thuis en in het ziekenhuis bevallen. Want ik zeg heel eerlijk, ik heb beiden meegemaakt, maar ik vond in het ziekenhuis bevallen zoveel relaxter. Terwijl die bevalling uiteindelijk heel vlug ging. Warschijnlijk ga ik nooit meer kiezen, maar anders zou ik zeker weten voor een ziekenhuisbevalling kiezen..
Wat jammer dat je het niet hebt kunnen meemaken. Het is wel goed dat jehet hier even deelt, dit gevoel. Een bevalling is een bijzonder moment in je leven dus ik kan me voorstellen dat je dat graag op een bepaalde manier hebt en op een bepaalde fijne plek. Zelf heb ik mijn twijfels, in het ziekenhuis of thuis. Het lijkt me prachtig om thuis te bevallen maar het lijkt me ook wel een prettig idee dat je weet dat als er complicaties zijn dat je dan niet nog in een ambulance naar het ziekenhuis hoeft. Die gedachte alleen al is voor mij wel rustgevend. Dat gevoel van veiligheid vind ik ook erg belangrijk. Maar ik ben wel blij dat je in Nederland niet zo lang in het ziekenhuis moet blijven na een bevalling maar gewoon na de controle naar huis mag.
heb ik ook helaas is daniel al met een keizersnee gekomen dus voor mij is thuisbevallen ook van de baan
Ik moet nog gaan bevallen maar ik baal nu al als een stekker dat ik met medische indicatie in het zh loop.
Ik herken het niet, al wilde ik met de eerste (ok, ook met de tweede ) graag thuis bevallen. Maar ik heb 2 superervaringen in het ziekenhuis gehad, dat dat het ook goed maakt. Misschien dat dat scheelt.
Hier in BE is het standaard om in het ZH te bevallen, dus ja,ergens weet ik niet beter, maar eerlijk, ik vond het heerlijk... Vooral de nachten, enkel ik en m'n kleintje op de kamer En ook het idee dat alles voorhanden is moest het niet gaan zoals voorzien
ik wilde bij de eerste zo graag thuis bevallen maar eindigde na veel narigheid in het ziekenhuis met een ks. tweede geplande ks
Euh nee hoor ...ik heb dat dus totaal niet!! Ik heb nooit thuis willen bevallen en vind dat zwaar overgeromantiseerd. Heel fijn als het kan zonder complicaties ed., maar 1 op de 3 thuisbevallingen eindigt in het ziekenhuis. Voor mij stond altijd als een paal boven water dat ik niet thuis zou bevallen. Ik vond het juist een zeer fijn idee dat áls er complicaties waren, ik gelijk geholpen zou kunnen worden. In beide gevallen ook complicaties dus m'n keuze was gevoelsmatig goed, eerste 13,5 uur weeënstorm gehad en geeindigd in ok voor spoedks. Tweede bevalling is geplande ks geworden, gelukkig, want ik had hem nooit natuurlijk kunnen krijgen en als ik het wel geprobeerd had, had ik alsnog in het ok geeindigd. Dus nee, dat gevoel ken ik niet en ik denk ook niet dat alle mama's die niet thuis zijn bevallen dat hebben. Het is alleen in Nederland een beetje 'not done' om dat te vinden, net zoals pijnbestrijding krijgen tijdens de bevalling. Hoe vaak ik niet heb moeten horen 'ow jammer zeg, dat je het niet hebt kunnen volbrengen op de natuurlijke manier'. Nou, daar heb ik dus echt geen last van . Ben superblij dat mijn zoontjes gezond en wel zijn en dat ze uiteindelijk beide met ks zijn geboren, is voor mij geen issue. Om eerlijk te zijn ben ik heeeeeeeeeeeeeeel blij dat ik de bevallingen achter de rug heb en ons gezin (en geluk) compleet is!
TS: herkenbaar. Ik had ook graag thuis willen bevallen, en het was me bijna gelukt. Maar ja, toch ziekenhuis ivm weeenzwakte. Dat ik daar moest bevallen vond ik niet eens zo erg (ik had ook geen keuze). Maar dat ik een nacht moest blijven viel me zwaar. Ik miste me man en voelde me vreselijk eenzaam. Als ik dan hoor dat ik iemand is thuis bevallen en geen ziekenhuis heeft gezien, dan steekt dat toch een beetje. Maar wie weet, misschien dat nr 2 wel thuis geboren kan worden. Ik heb gelukkig, itt andere dames hier, geen medische reden waarom dat niet kan (hoewel dat tijdens een nieuwe zwangerschap weer kan veranderen).