zoektocht naar (kunstgras) hockeyschoenen in maat 25/26!

Discussie in 'De lounge' gestart door 078mama, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Mijn dochter begint zaterdag met hockeyen! Super leuk natuurlijk, dus ik ben heel enthousiast op zoek gegaan naar alle benodigdheden. Nu wilde ik dus schoenen gaan bestellen voor haar en kom ik erachter dat het onmogelijk is om kunstgrasschoenen in maat 25/26 te vinden! Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een kindje met kleine voeten dus roep jullie hulp in! Heeft iemand een goede tip voor me? :D

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn ervaring is dat hockeyschoenen( tenminste degene die mijn zoon draagt) klein uitvallen.
    Normaal gesproken heeft hij maat 29/30 en zijn hockeyschoenen zijn maat 32.
    Ik zou naar een winkel gaan waar ze ze verkopen en dan gaan passen.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Volgens mij gaan échte sportschoenen (zowel hockey als voetbal enzovoort) vanaf maat 27 en zelfs die maat is lastig te vinden.
    Denk dat je voor kindjes met maat 25/26 dan uitkomt op de "normale" sportschoenen.

Erg jammer want in het voetbalteam van onze zoon zitten ook een stuk of 4 jongetjes die nog op gewone schoenen voetballen omdat er geen voetbalschoenen in maat 26 zijn.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Alles onder de maat 29 is dus lastig te vinden...ik loop er hier ook tegenaan.

Mijn dochter is straks 6 en heeft maat 27/28..

Ze valt overal dus buiten.

Misschien een sport speciaalzaak bellen. Er zijn namelijk vast wel kinderen die al heel vroeg beginnen met voetballen/hockey

5. senta

senta Niet meer actief

Die zijn er echt wel hoor, ik heb hier adidasjes staan maat 26 vallen zelfs redelijk klein, tip ga naar de kleinere sportzaken die hebben ze vaak al en anders kunnen die er heel makkelijk aankomen. Doordat die vaak een ander bestelbeleid hebben.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Op plutosport.nl verkopen ze hockyschoenen in maat 27. Bedenk dat er ook scheenbeschermers in moeten en dat maat 27 wel zal passen als ze maat 26 heeft nu.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ik weet niet waar je woont maar in Amstelveen waar veel hockey clubs zijn, zijn er hockey speciaalzaken te vinden.ik zou in zo n zaak kijken, daar heb je het meest kans!

8. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik woon in Dordrecht en wil zo Brejaart al even gaan bellen. Dat is wel 1 van de hockeyzaken geloof ik. Misschien hebben zij een tip.

Maat 27 is denk ik wel echt te groot, ook met scheenbeschermers. Ze heeft nu namelijk 24,5 dus 26 was al met dikke sokken haha.

Maar ik hoopte dat iemand hier kunstgrasschoenen wist in die minimaat. Dan moet ik inderdaad maar gaan passen.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zie nu dat jouw dochter net zo oud is als de mijne, op deze leeftijd doen ze nog geen wedstrijdjes en blijft het beperkt toen wat spelenderwijs oefenen. Vanaf 6 jaar gaan ze pas wedstrijden spelen, ik zou dan ook zeker niet te veel moeite doen om echte hockyschoenen te kopen. Ten eerste omdat ze niet te vinden zijn, ten tweede omdat ze gewoon een stuk duurder zijn dan andere sportschoenen, ze er ook zo uitgegroeid zijn en ook nog eens helemaal niet nodig zijn.

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Ze gaat ook nog geen wedstrijden enz doen inderdaad maar ik wilde gewoon graag goede schoenen hebben voor haar. O en ik ben erg perfectionistisch dus gaat ze naar alle waarschijnlijkheid toch al een modeshow lopen op het veld ;) hihi

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt voor de tip, maar we krijgen alle voetbalbenodigheden van een sponsor dus we hoeven sowieso niet naar sportzaken. Overigens heeft mijn zoon al maat 28/29 dus we ondervinden zelf geen problemen. Maar zal de tip even doorgeven aan teamgenootjes wie weet hebben ze er iets aan!

078mama: Groot gelijk dat je haar een modeshow laat lopen op het veld, dat is juist zo leuk :D
    Onze zoon is trouwens MEGA trots op al zijn echte voetbaloufits en schoenen, hij zou er echt niet mee akkoord gaan om op normale sportschoenen het veld op te moeten. Hij weet dondersgoed dat er noppen onder voetbalschoenen horen te zitten ;) En dat hij nog geen echte wedstrijden speelt dat maakt hem niet uit (alhoewel ze in de zomerperiode best veel toernooitjes al hebben) voor hem zijn die trainingen echt al het echte werk.

Anders is het wellicht een idee om contact op te nemen met de fabrikanten/merken zelf? Hier heeft vriend een best wel groot merk als sponsor en wat ik altijd merk is dat ze veel meer producten hebben dan er in de winkels liggen. Of dat ook geldt voor kleine schoenen weet ik niet (in ons geval niet toen zoon nog in maat 26 zat), maar wellicht verschilt dat dus per merk.

Deel Deze Pagina