Soort van op mn falie gehad van de buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ik had al gereageerd dat ik de opmerking van de buuf te ver vond gaan.

Over de verdere discussie, ik vind het nogal kort door de bocht om alle gelovige mensen over 1 kam te scheren. Er zijn hier op het forum een aantal mensen waarvan ik weet dat zij het geloof hoog in het vaandel hebben staan en verder prima kunnen nadenken e.d.

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, ook in de buurt van ts. Mijn oom en tante wonen in een dorpje vlakbij ts en hun buurmeisje vroeg eens of zij geen kinderen hadden?? Nee zegt mijn tante, die willen wij niet. Waarop het 5 jarige buurmeisje zei: dat maakt de Here wel uit;)

Maar ik vind dat er wel met wat meer respect gepraat mag worden over mensen die geloven.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Als jij lekker wil genieten met een wijntje er bij, moet dat kunnen.
    Wat heeft je buurvrouw daar mee te doen?

Klonk trouwens wel als de ideale situatie...zucht!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik geloof zelf ook, maar ga niet naar 1 van de 2 kerken hier :) Die zijn me een beetje te. Maar wat dat meisje zei is heel herkenbaar voor mij, zo zijn de meeste hier uit het dorp wel. Ik heb wel eens gevraagd aan mijn buuf hoe ze dat betaalde (ook heel brutaal, maar ik was gewoon nieuwsgierig ;) ), zoveel kinderen, stel je voor dat die allemaal willen studeren :$ Toen zei ze, wij geloven dat de Here daar voor zorgt. Ik heb niks gezegd, maar ik dacht wel, krijg je dan elke maand een storting van boven op je rekening?

Verder kan ik met de meeste mensen heel goed opschieten hier, ze laten me meestal gewoon in mijn waarde en ik hen ook, al hebben we soms wel meningsverschillen. Zo zit er hier een jongetje op de peuterspeelzaal met echt gigantische flaporen. Mijn man heeft ze ook, schattig :D Maar dit manneke vind ik gewoon sneu, ze zijn gigantisch. Die moeder had het daar eens over dat ze het vervelend voor hem vond, dus ik zei, daar kan je toch gewoon wat aan laten doen dan? Toen zei ze nee, de here heeft hem zo geschapen. Toen zei ik, maar je hebt wel een bril op, de here heeft jouw ogen toch ook zo gemaakt? Maar dan snap ik er dus helemaal niks van :)

Ach ja, we hebben even aan elkaar moeten wennen toen ik hier kwam wonen, maar 5 jaar later gaat het best goed, met af en toe een uitschieter :D

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha echt, die trampoline is een wonderding :D Er zit een groot net om heen, de oudste gaat helemaal los er op en de jongste ligt er in op een dekbed, heerlijk te chillen :)

5. tulip

tulip Niet meer actief

nee precies, dat zijn dus de uitzonderingen...of wel in jouw buurt dan niet, maar algemeen gezien:p. Het is zo krom als een hoepeltje af en toe. Ook met dat niet vaccineren enz. dat gaat mij gewoon te ver.

Al ben ik stiekem blij dat ik een paar km verderop in het brabantse land woon haha.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Haha ja dat geloof ik :D
    Hier vaccineert de helft van mijn generatie hun kinderen wel als ik het zo hoor bij de peuterspeelzaal.
    Tja, het was wel even heftig, ik kom uit zoetermeer eo, dus was even cultuurshock toen we hier kwamen wonen :)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

+ 1 en daarbij, wij zijn RK en bij de communie hebben wij wijn en brood (hostie), daar zitten de kinderen gewoon bij hahaha.

On topic: niks van aantrekken, ik vind jouw buurvrouw knap brutaal en ze had mijn buurvrouw niet moeten zijn, ik had haar vriendelijk maar dringend verzocht zich met haar eigen zaken te bemoeien. Natuurlijk kun je best een rose drinken, zolang je niet aangeschoten of dronken wordt, niks mis mee in mijn ogen. Bovendien vind ik het ook belangrijk dat kinderen leren dat je verantwoord kunt om gaan met alcohol,, ipv een totaal alcoholverbod in bijzijn van je kinderen.

8. MySe

MySe Bekend lid

14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Geen echte hoor :) K ben n brabander, kom net over de "grens" vandaan :) maar mn ventje wel hoor!

Cultuurshock geloof ik ook wel haha. K geloof dat t bij jullie iets zwaarder is dan bij ons? Of iig meer?
    en wat je zegt, ze vallen best mee uitzonderingen daargelaten. Maar dat is bij niet of minder gelovigen ook!

Tullip, das gezellig als je hier net over "de grens" woont..

Allemaal n bakkie doen? Hahaha

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha... wij zijn van Rotterdam naar een vrij evangelische straat in het midden des lands verhuisd en ik wist niet dat ik zoveel dingen verkeerd kon zeggen :D:D. Ik stond iedere week wel op iemand's tenen met mijn yoga en wereldbeelden.

Was wel even schrikken dat het gros van de buren niet in de evolutieleer gelooft, zegt dat dino-botten een test van God zijn en ons maar stom vond dat we de 13-weken-test lieten doen. Ach... verder zijn ze best lief.

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Offtopic Moet stiekem wel een beetje lachen om die verhalen hier! Geweldig! Mooi om te zien hoe ieder geloof zo zijn eigen kijk met zich meebrengt.

Foxter dat stukje snap ik ook nooit, waarom zou je wel een bril opzetten máár dan niet je kindje "helpen" met zijn flapoortjes. Vind ik dan weer een beetje krom! Maar ach, ze zullen er wel (of juist niet?) goed over nagedacht hebben!

Ontopic, wijntje in de tuin OOOOOOH JIJ DURFT! Lekker toch! Na haar kritiek had ik denk ik zo de fles gepakt en mn glas een keertje extra bijgevuld :p
    Edit: Maar dan wel zonder dikke buik hoor! Nu drink ik helemaal niet uiteraard!

11. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Niks mis mee. ALs je je grenzen maar kent...

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Eens

13. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0

Hahaha, ik moet hier zo om lachen!!:D:D Ben heel streng opgevoed, maar van sommige dingen heb ik nog nooit gehoord! Dino botten een test van God? Haha, wel goed gevonden!

Trouwens in de Bijbel schrijft dat je gebruik mag maken van de middelen die er zijn wat betreft gezondheid. En dat kan een ieder anders opvatten. Vaccinaties worden steeds vaker toch gedaan en 'mag' ook steeds vaker. Mijn man is als kind niet ingeent. Inmiddels wel verschillende gehaald en zn ouders hebben daar geen enkel probleem meer mee...
    Wat betreft de oortjes, vaak wordt dat zelf vergoed als het kindje er last van heb.. Dat zie ik dan maar als een middel..

Maar ja, ieder zn ding...!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou hier niet hoor. In ons dorp zijn ze van mening dat de duivel in k3 en jan smit zir (ja echt). Kinderen hier mogen alleen psalmen zingen. Geen tv, internet, papa bepaaald, kgezinnen met 6 kinderen zijn hier doodnormaal. Meisjes dragen alleen rokken, moeten op zaterdagnacht voor 12 uur binnen zijn. Op zondag spelen alle niet-gelovige kinderen op straat, want dan laten ze de auto staan om vervolgens 3x per dag naar de kerk te lopen, waar we er welgeteld 5 van hebben. En zo groot is ons dorp niet hoor. En dan denken dat Staphost zwaargelovig is, hier is het 3x zo erg:D
    Maar goed, wij geloven niet, net als de rest van de straat. En dat botst behoorlijk vaak.

Ontopic
    Lekker je wijntje drinken hoor. 1 kan toch geen kwaad? 2 vind ik dan weer teveel als je alleen bent met de kinderen. Ik drink alleen alcoholvrije wijn dus wat dat betreft kan ik die hele fles leegzuipen en toch in de auto stappen :D

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    WHAHAHAHAHAHAHAHAHA Ik vind Jan Smit ook bagger maar om hem nu gelijk als duivelsgebroed te bestempelen! Jeee heb in tijden niet zo gelachen..:D:D:D:D

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Woon je ook in Zeeland?

Ik vind het allemaal prima, ik heb nu 10 bijbels (met de geboorte van mn kinderen kreeg ik die van mensen, zodat ik ze wel kon vertellen hoe het zit ;) ), en een eng voorlees boekje voor kids, dat je wel dankbaar moet zijn, en als God boos wordt komen er slangen uit de grond.. We hebben dat maar weg gedaan, want dat ging me echt te ver. Was zo'n boekje uit een reeks.

Maar goed, verder vriendelijke mensen, er zijn er wel een paar die geen gedag zeggen omdat ik niet naar de kerk ga, maar het merendeel is echt vriendelijk en ze zijn zelfs in het ziekenhuis langs gekomen toen ik daar lag met hellp, en echt uit medeleven, niet uit nieuwsgierigheid ofzo. De mensen hier zijn wel stik nieuwsgierig, echt dorps geloof ik :D

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar buiten dat, ik ben ook vrij strikt en draag enkel rokken etc. maar ik kan bepaalde dingen toch ook nog steeds wel of niet vinden kunnen uit mijn eigen gedachtegang zoals jij dat bijv. ook over hun denkt. Ik zou het nooit uitspreken zoals die buurvrouw en zadel ook niemand met mijn religieuze achtergrond op, maart vind het soms wel irritant dat mensen mijn mening niet los van mijn geloofsovertuiging kunnen zien.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Oh maar ik geloof ook wel dat jij een mening hebt die buiten je geloof omgaat. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat dat hier niet geldt . Hier is alles not done wat buiten de bijbel om gaat. En geloof me, het is echt hier. Onze overburen hebben hun kind verloren. Hij mocht geen bloedtransfusie geloof ik. Ze zijn van mening dat dat gods wil is, ook al zijn ze kapot gegaan van verdriet.

Foxter
    Haha nee woon in Overijssel. Op half uurtje rijden van Staphost, maar dat is een heel ander slag volk haha. Hier zijn ook alle kroegen dicht om 12 uur s nachts en op zondag gesloten.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben met de tante van mn man vorug jaar naar een lezing geweest hier in het dorp. Toen we binnenkwamen werd er een nummer van jan smit gedraaid en er zaten serieus kinderen met hun handen voor hun oren. Satan zou in k3 en jan smitt zitten the beatles waren een soort van gehypnotiseerd door de duivel en hun teksten te verspreiden. Ging echt nergens over. Als je deze muziek luistert kom je in de hel. Als je nu stopte met luisteren en 3x per dag zou bidden zou de heer het door de vingers zien en je verwelkomen in de hemel.
    Nouja, daar was het hele dorp mee eens. Maar goed, dit is wel heel extreem en denk dat deze mensen wel in de minderheid zijn

20. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Wat een brutaal mens!!!!! Vreselijk dat soort mensen! Ik zou er waarschijnlijk uitflappen van: '' Hoe bedoel je, dit is pas mijn 3e fles van vandaag!"

Deel Deze Pagina