Nieuwe tand achter melktand.

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by woez, Dec 13, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woez

woez Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    1,129
    205
    63
    Hey.

Ik heb even jullie advies nodig.

Bij onze zoon van 8 zit er een nieuwe tand achter zijn melktand. Normaal maak ik mij er niet zo druk om maar ik merk dat wij met moeite de melktand los kunnen wiebelen.
    We kunnen de tand alleen een beetje van links naar rechts wiebelen maar naar voren en achteren lukt totaal niet omdat de nieuwe tand er achter zit. Zouden jullie het gewoon de tijd geven of toch maar even contact opnemen met de tandarts?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat was bij mijn zoon en dochter ook zo. De melktand is er na 'n tijdje vanzelf uit gekomen.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Gewoon van die melktanden Afblijven en het wiebelen niet forceren. Nergens voor nodig. Een melktand moet er zoveel mogelijk zelf uitkomen. Hij wordt er vanzelf uitgedrukt door de andere tand.

4. tantetoos

tantetoos Bekend lid

Nov 17, 2010
    619
    530
    93
    Hier had dochter hetzelfde. Tand is er gewoon vanzelf uitgevallen.

5. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,808
    4,585
    113
    Hier pas hetzelfde gehad, tandarts gaf aan bij de controle dat het niks uitmaakt en vaak voorkomt. Uiteindelijk is hij er vanzelf uitgegaan, heeft een maand of vier 2 tanden achter elkaar gehad denk ik

6. woez

woez Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    1,129
    205
    63
    Dank voor jullie reactie’s.

Wij gaan hier rustig afwachten.

@Beheer willen jullie het topic sluiten/verwijderen?

7. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,277
    2,978
    113
    Je topic zal een maand na de laatste reactie automatisch worden gesloten.

8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

Nov 2, 2021
    4,909
    6,476
    113
    Bij mijn jongste gingen de melktanden er alsnog vanzelf uit, bij de oudste moest de tandarts helpen om schade aan de blijvende tanden te voorkomen.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,961
    3,970
    113
    Mijn zoontje had laatst ook een dubbele, onderin. De melktand ging wel los zitten, maar duurde nog vrij lang. De nieuwe tand stond er best wel een eind achter. Toevallig moesten we naar de tandarts voor controle, die zei dat het wel belangrijk was dat de melktand er zo snel mogelijk uit ging anders zou de nieuwe tand zover naar achter blijven staan. Zoontje kreeg de opdracht zoveel mogelijk te wiebelen, volgens de tandarts zou die er dezelfde dag nog wel uit kunnen gaan. Nou dat heeft nog twee weken geduurd. Maar je zie nu al dat de nieuwe tand al wat naar voren is 'gewandeld'. Dus uiteindelijk denk ik dat het wel goed komt, mijn zoontje moet alleen de rest van zijn gebit nog wisselen ;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Hier hebben we het aangegeven bij de tandarts, want hij zat echt al heel lang zo en de nieuwe tand groeide er scheef naast door gebrek aan ruimte. Jammer dat de tandarts pas te laat luisterde en er wat mee deed, want ze had vervolgens een spalkje nodig op die tand weer op de juiste plek te krijgen. Die melktand hebben ze er uit moeten trekken.

11. Bloem74

Bloem74 Actief lid

Nov 15, 2016
    215
    48
    28
    Female
    X
    X
    Zoontje had dit ook, twijfelde eerst ook om de tandarts te bellen, maar al vrij snel was de tand er zelf al uit.

12. Mamaladev

Mamaladev Lid

Jun 3, 2019
    60
    11
    8
    Female
    Bij mijn zoon zijn er 2 melktanden uit getrokken. Duurde wel 6 maanden voor de tandarts het toch wilde doen. Ze wilden er niet vanzelf uit. Zijn nieuwe tanden staan heel scheef nu.

Share This Page