Hey. Ik heb even jullie advies nodig. Bij onze zoon van 8 zit er een nieuwe tand achter zijn melktand. Normaal maak ik mij er niet zo druk om maar ik merk dat wij met moeite de melktand los kunnen wiebelen. We kunnen de tand alleen een beetje van links naar rechts wiebelen maar naar voren en achteren lukt totaal niet omdat de nieuwe tand er achter zit. Zouden jullie het gewoon de tijd geven of toch maar even contact opnemen met de tandarts?
Gewoon van die melktanden Afblijven en het wiebelen niet forceren. Nergens voor nodig. Een melktand moet er zoveel mogelijk zelf uitkomen. Hij wordt er vanzelf uitgedrukt door de andere tand.
Hier pas hetzelfde gehad, tandarts gaf aan bij de controle dat het niks uitmaakt en vaak voorkomt. Uiteindelijk is hij er vanzelf uitgegaan, heeft een maand of vier 2 tanden achter elkaar gehad denk ik
Dank voor jullie reactie’s. Wij gaan hier rustig afwachten. @Beheer willen jullie het topic sluiten/verwijderen?
Bij mijn jongste gingen de melktanden er alsnog vanzelf uit, bij de oudste moest de tandarts helpen om schade aan de blijvende tanden te voorkomen.
Mijn zoontje had laatst ook een dubbele, onderin. De melktand ging wel los zitten, maar duurde nog vrij lang. De nieuwe tand stond er best wel een eind achter. Toevallig moesten we naar de tandarts voor controle, die zei dat het wel belangrijk was dat de melktand er zo snel mogelijk uit ging anders zou de nieuwe tand zover naar achter blijven staan. Zoontje kreeg de opdracht zoveel mogelijk te wiebelen, volgens de tandarts zou die er dezelfde dag nog wel uit kunnen gaan. Nou dat heeft nog twee weken geduurd. Maar je zie nu al dat de nieuwe tand al wat naar voren is 'gewandeld'. Dus uiteindelijk denk ik dat het wel goed komt, mijn zoontje moet alleen de rest van zijn gebit nog wisselen
Hier hebben we het aangegeven bij de tandarts, want hij zat echt al heel lang zo en de nieuwe tand groeide er scheef naast door gebrek aan ruimte. Jammer dat de tandarts pas te laat luisterde en er wat mee deed, want ze had vervolgens een spalkje nodig op die tand weer op de juiste plek te krijgen. Die melktand hebben ze er uit moeten trekken.
Zoontje had dit ook, twijfelde eerst ook om de tandarts te bellen, maar al vrij snel was de tand er zelf al uit.
Bij mijn zoon zijn er 2 melktanden uit getrokken. Duurde wel 6 maanden voor de tandarts het toch wilde doen. Ze wilden er niet vanzelf uit. Zijn nieuwe tanden staan heel scheef nu.