hoe zou je reageren als

Discussie in 'De lounge' gestart door MeFlower, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

#1 MeFlower, 13 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2016
    je in een relatie bent waarin er een kind is welke van je man is en de volgende situatie zich voordoet

1x per jaar is het kinder feest voor de verjaardag.

Met ex vrouw is destijds voordat beide een relatie kregen afgesproken dat ze dit 1x per jaar samen willen vieren met het kind met als reden om nog even een dag "geen scheiding"te hebben en de dag kunnen beleven alsof het weer "normaal" is....

dit in de wetenschap dat er de andere 364 dagen van het jaar gewoon uitermate goed contact is, de verdeling in zorg 50/50 is, alle ouder avonden etc door hen samen gedaan worden met nog even de mededeling dat deze echt alleen voor de BIOLOGISCHE ouders zijn.

Welkom zijn beide nieuwe partners op het feest in ieder geval niet.
    Het moet een "echt" gezinsgevoel zijn.
    Dit gevoel ligt overigens meer bij de ouders, want het kind is beide nieuwe partners al volledig gewend dus het zou niet eens abnormaal zijn als deze mee zouden gaan.

als aanvulling, dat de ouders samen dus dingen doen gebeurd wel vaker, met hierin dit verschil dat er voor dit gewoon een verbod op ligt zonder dat er enig overleg kan zijn, dit in tegenstelling tot alle andere keren waar ook nooit een probleem van gemaakt wordt.

2. Tja, dat heb je als nieuwe partner maar gewoon te accepteren.. Het is voor een kind toch leuk om iets met beide ouders te doen, zonder anderen erbij, ook al zijn ze niet meer bij elkaar? Als ze nog gewoon goed contact hebben (wat ik trouwens fantastisch vind, kan lang niet iedereen zeggen helaas), lijkt me dit een geweldige traditie voor een kind. Even een dagje geen aandacht hoeven delen met nieuwe partners, niet met de ene of de andere ouder, maar gewoon met allebei je ouders. Feestje toch?

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Fijn dat dit nog mogelijk is.
    Ik zou daar denk niet niet moeilijk over doen.

4. MeFlower

het is zeker toe te juichen dat het contact goed is.. helaas gebeurd het zovaak andersom niet.

maar wat ik me wel af vraag is dat het voor het kind zelf niets uit maakt, is namelijk gek op beide nieuwe partners... dus voor het kind zelf maakt het het verschil niet.
    Ik weet dat het gevoel hem zit bij de ouders en het niet om het kind gaat in dit geval

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Of het kind nou wel of niet dolgelukkig is mijn beide nieuwe partners, ik vind het top dat de biologische ouders samen om tafel kunnen en het voor hun kind over hebben om deze traditie door te zetten. Hier horen dan ook geen nieuwe partners bij want dan krijg je automatisch ook meer afstand.

Er zijn inderdaad nog zat dagen over waarop het kind de partner van ouders (beide kanten) nog kan zien. Ik zou hier niet moeilijk over doen en al lang blij zijn dat de situatie zo goed verloopt. Super!

Wat het kind betreft, ik weet niet om welke leeftijd het gaat maar er valt altijd te vragen of het kind het wel leuk vind (moet geen geforceerd feestje zijn natuurlijk, of zo aanvoelen)

6. Onze kinderen zijn ook gek op ons allebei, maar vinden het toch ook fantastisch om soms iets alleen met één van ons te doen.. Die 1 op 1 is toch gewoon speciaal (voor een kind misschien onbewust) en dat heeft verder niet zoveel te maken met hoe gek ze op ons zijn en dat ze de ander er niet bij zouden willen hebben..

Ik snap jouw gevoel wel hoor, ik zou het ook niet tof vinden om een man te hebben die zo'n afspraak heeft met z'n ex, hoe erg ik me ook realiseer dat het voor een kind fantastisch is. Zeker niet als ze zelf aangeven dat ze 'het gezinnetje' willen spelen. Het klinkt heel dom, maar ik heb met zulke dingen al tijdens het daten rekening gehouden. Man die bevriend is met exen (buiten kinderen om)? Laat maar, daar word ik niet gelukkig van en verbieden kan (en wil!) ik het iemand ook niet, dus zijn we dan gewoon niet voor elkaar geschikt.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat, als ik nog goed contact zou hebben met m'n ex, een nieuwe man absoluut niet hoeft te komen zeuren over die ene dag in het jaar die wij samen met ons kind zouden doorbrengen, als het contact nog helemaal prima is en iedereen goed met elkaar overweg kan.

Heb jij het idee dat de twee ouders (ik neem aan jouw man en zijn ex?) graag samen weg willen en dat ze het als smoesje gebruiken dat het om een dag met hun kind gaat..?

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het rot vinden voelen omdat ik me buitengesloten zou voelen op die voor het kind belangrijke dag. Ook al is het je bio kind niet, je kan er wel net zo veel van houden en je zorgt net zoveel voor het kind als de bio mama- dus bij zo'n speciale dag zou ik zelf ook aanwezig willen zijn. Gewoon om je kind te zien genieten.

Het lijkt me juist ook fijn voor het kind, als je gewoon met z'n allen bij elkaar gelukkig kan zijn. Zonder te hoeven switchen.

Zo'n afspraak kan indertijd goed bedoeld gemaakt zijn - maar als tijden veranderen, kan ik me voorstellen dat dit soort afspraken soms ook veranderen of aangepast worden, naar een manier waar iedereen zich prettig bij voelt.

8. MeFlower

Voorop gesteld, het is meer dan super en fantastisch, en het wordt op alle! Vlakken gesupport hoe hij en zijn ex zo goed contact hebben, zeker voor het kind. Hier is echt geen probleem in.

Waar het pijnpunt zit is dat hierop een verbod ligt, en er geen vrije keuze is. Ik ben zelf een voorstander ervan om hem met zijn kind lekker apart op pad te sturen. Zelfs al eens weekend weg voor ze geregeld.

Het verhaal wordt anders op het moment dat er gezegd is dat het voor het kind inderdaad niks uit maakt, maar er nog 1 dag in het jaar moet zijn welke normaal is.
    Feitelijk dat de exen weer een dag een relatie hebben.

Olie op het moeilijke verhaal is als je dan ook nog hoort dat het met de ex allemaal stukken beter was, ze liever was etc. Dus ja. Gun het ze alle 3. Maar een vrije keuze ipv verbod had mijn begrip en support vergroot.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hartstikke goed dat het contact goed is naturlijk en leuk voor het kind maar ik vind de reden raar, vooral omdat je zegt dat dat vanuit het gevoel van beide ex partners komt en niet zozeer vanuit het kind.
    Je bent nl geen gezin meer, het is niet weer even 'normaal' en je bent niet 'even niet gescheiden', ook niet voor een dag. Vind het met die reden zelfs haast beledigend naar de nieuwe partners toe.
    Vind het al heel anders overkomen wanneer de reden zou zijn dat beide ouders gewoon samen met hun kind zijn verjaardag vieren omdat ze goed met elkaar overweg kunnen en hun kind het helemaal geweldig vind.

10. MeFlower

In mijn gevoel mag het voor iedereen feest zijn. Er is ook het duidelijke verzoek aan mij gedaan me vooral gezinsgericht op te stellen. Echter... deze dag telt daarin blijkbaar niet.

11. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik denk dat het wel leuk is dat ze het doen. Zou er dus ook niet moeilijk over doen. Je weet dat er 1 dag in het jaar is, voor kind en biologische ouders, dan heb je nog 364 dagen gewoon met elkaar. Dat moet kunnen.

Ik lees wel een heel ander probleem? dat je man aangeeft dat hij zijn ex leuker vind en liever vind dan jou? Is dat niet de reden dat je het eigenlijk vervelend vind?

Dat klinkt namelijk wel zorgelijk...

12. MeFlower

In ieder geval leuker en liever toen ze nog een relatie hadden. En dat in vergelijking dan met nu, met mij.
    Das geen compliment nee 😔

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

1 dag in het jaar dat de ouders + kind samen op stap gaan is toch gewoon leuk? Dat jij niet mee mag kun je zien als een verbod, je kunt het ook gewoon zien als 'duh, laat ze lekker een dagje samen hebben'.

14. MeFlower

Nou ik zie het niet als verbod... zo is het gecommuniceerd.. met die woorden.

15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Mijn buurmeisje heeft een gelijksoortige dag met haar gescheiden ouders op haar verjaardag. Ondanks dat ze ook erg wijs is met de nieuwe partners van de ouders, vind ze het heel leuk om een dag te hebben .. net als vroeger.

Ik zou als partner van het kind meenemen voor een leuk uitstapje zonder partner. Een moeder - bonuskind dag. Leuk toch!

16. Als zij dat echt op die manier zien (en zich daar misschien ook zo naar gedragen), dan gaat het wat mij betreft inderdaad veel te ver. Dan is het niet meer gewoon een dag die twee gescheiden ouders met hun kind alleen doorbrengen..

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien/waarschijnlijk dat die woorden zijn gebruikt om duidelijk te maken dat ze samen een dagje wel willen.

"Girls night out! Jij mag niet mee!" zeg je tegen je man. Dat is een verbod ja. Maar een logisch verbod.. het is namelijk girls night out. In dit geval ouders+kind day out.

18. MeFlower

Ik overleg alles. Voor mij staat het gezin voorop.

Bij zijn ex is dat ook zo, daar wordt eerst binnen gezin overlegd. Bij ons is er eerst overleg met zijn ex, de uitkomst heb ik hoe dan ook te accepteren..

Ben zelf geen type die mijn vriend/ man zou verbieden maar das persoonlijk

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Dat is idd wel ff een kt opmerking. Maar er is ook een reden waarom ze niet meer samen zijn?

20. MeFlower

Die reden weet ik niet ...

Deel Deze Pagina