Hallo dames, Sinds enige tijd doet mijn iPhone 6 raar, hij geeft aan dat er geen simkaart geïnstalleerd is. Ik ben bij tmobile geweest, en heb een nieuwe simkaart gekregen maar het probleem was daarmee niet opgelost. Waarschijnlijk is dus het mechanisme binnen in de telefoon wat de simkaart hoort te lezen kapot. Ik heb mijn telefoon opgestuurd naar gsmweb (waar ik de telefoon ook gekocht heb) voor reparatie. Nu kreeg ik gister een mail dat het toestel zodanig krom/gebogen is dat reparatie niet mogelijk is en het valt buiten de garantie. Ze hebben foto's mee gestuurd van mijn toestel en mijn mond viel open. Het toestel is inderdaad gebogen/krom en dit was absoluut niet zo voordat ik het toestel op stuurde. Ik ben echt ontzettend kwaad want ik ben altijd zuinig met het toestel om gegaan (hoesje en screenprotector). De optie die door gsmweb werd aangedragen is dat ik mijn telefoon om kan ruilen voor een nieuwe voor maar liefst 395 euro! Ik heb een boze (maar nette) mail terug gestuurd met daarin dat het toestel absoluut niet in deze staat was toen ik hem verzond, dat ik hoop dat ze met een gepaste oplossing komen en dat ik anders juridische stappen zal ondernemen. Ik heb er alleen weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik heb het toestel trouwens netjes in bubbeltjesplastic en stevig doosje aangetekend verzonden. Iemand een idee wat ik nog kan doen wanneer ze niet met een gepaste oplossing komen?
Je kunt eens met het juridisch loket bellen. Zij weten precies welke rechten je hebt en wat je precies voor vervolgstappen kunt ondernemen.
Dit zou ik eventueel nog kunnen doen inderdaad. Ik heb gewoon het gevoel dat het toestel met opzet is gebogen om zo onder de garantie uit te komen. Maar zoiets valt natuurlijk nooit te bewijzen helaas. Ik had eigenlijk van te voren foto's moeten maken van het toestel, maar goed ik hand natuurlijk nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Pff ik baal echt..:x
Je zou toch geen gebogen toestel gaan sturen, dan had je zelf wel bedacht dat het niet onder de garantie valt. Helaas is het alleen niet tr bewijzen als ze bij hun woord blijven. Moeilijk hoor en het ergste is dat het je een smak geld gaat kosten.
Als het toestel zo erg gebogen was, dan hadden ze dat bij de winkel van t-mobile ook wel opgemerkt en hadden ze de moeite niet genomen om je een nieuwe sim te geven. Ik zou voor de zekerheid even vragen om een mailtje van tmobile waarin ze aangeven dat jij NIET met een gebogen toestel bent langsgekomen. Verder vind ik het echt sneu voor je. Jouw woord tegen dat van hen. Bekend verhaal..
Ik ben bang dat het een lastig verhaal wordt. Ik denk dat ze heeel vaak horen dat de telefoon niet gebogen/beschadigd was bij opsturen. Ik vermoed dus dat ze niet warm of koud zullen worden van je dreigement. Misschien zijn er twee toestellen verwisseld ofzo?
Hoi, Zou je de foto willen uploaded of naar me sturen? Ik zie dagelijks veel (kapotte) iPhones dus ik wil wel even met je mee kijken.
Mijn telefoon was ook krom zonder dat ik dat door heb gehad. Pas toen ik hierop gewezen werd zag ik het! Nu bij Amac mijn toestel laten vervangen voor 379
@ boordevol en Regina: precies! Deze dingen heb ik ook vermeld in de mail! @zina: het toestel is niet verwisseld. Ik kon namelijk aan de screenprotector zien dat het mijn telefoon was. Ik vrees inderdaad ook dat het een lastig verhaal gaat worden @insomniac: zal even proberen of ik je de foto kan versturen.