creaties voor pasen

Discussion in 'De lounge' started by silvermist, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silvermist

silvermist Niet meer actief

hoi meiden,

Voor de opa's en oma's wil ik graag samen met L. iets knutselen/maken voor pasen maar ik heb geen ideetjes meer, mijn inspiratie is ineens compleet foetsie en als ik google op paasstukjes dan komt er genoeg boven maar het is allemaal te "ingewikkeld" voor onze L. :(

enige eis is dat er een plantje in/op komt, en 2 ini minie kuikentjes verder maakt het allemaal niet zoveel uit.

hebben jullie nog leuke knutselideetjes??? :) :)

liefs Sil

2. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas geen idee met plantjes. Ik ga zelf een deurkrans maken, had daarvoor een tijd teug een leuk idee gezien.

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien kleine eitjes schilderen? En dan met groen (crepe)papier een nestje maken?
    Of een paashaasje knutselen die zich tussen de plantjes verschuilt?

4. silvermist

@lucia, dat is wel een leuk idee ja :)

@all, misschien nog knutselsites voor kinderen die ik over het hoofd zie?

5. Me312

Me312 Actief lid

Feb 2, 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Gewoon een paasmandje?? Dus een bakje maken van karton (kleuren) of papier mache (verven) en dan een handvat er aan plantje erin en tada?? :D

Je kunt het ook nog stempelen of aan de zijkanten een konijn maken ofzo?

6. silvermist

oh ja hoe simpel daar heb ik dus niet aan gedacht, die heb ik zelf ook gemaakt vroeger haha :D

7. Jel

Jel Niet meer actief

Of paaseitjes. :D

8. silvermist

of allebei :p

9. Jel

Jel Niet meer actief

Kan ook. ;)

10. silvermist

zit nu te googlen op kinderknutselsites maar kom niet echt verder :(

11. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je ook al in t engels gegoogled? Bijv ''easter kids craft'' ik zag gisteren iets grappigs. Een melkpak aan een kant over de lange zijde opensnijden. Het melkpak kun je dan omtoveren tot een paashaas/konijn. De kop komt dan bij de kant waar je het pak normaal gesproken openmaakt. Je zou daar ook een plantje in kunnen zetten. Evt. Kun je er nog een hengsel aan maken.

12. UkkieENnien

UkkieENnien Actief lid

Apr 19, 2010
    132
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Eindhoven
    van de handjes van je kleine kun je zelf ook kuikentjes maken :) gele verf op de handjes,en dan bij de duim een oogje,snavel tekenen en onder het handje twee pootjes. succes

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik heb een keer voor pasen een paar Hazelaarstakken aan elkaar gebonden gekregen met allemaal gekleurde kuikentjes van de action erin.
    In een glazen vaas gedaan met gekleurd decoratiezand van de action met wat decoratie eitjes eronheen in de vaas en dat leek hartstikke leuk.

Of takken zoeken in het bos, bij elkaar binden me mooi lint aan beide uiteinden, ook eeer kuikentjes en decoratie eitjes erin met bv lint zodat ze het. Voor het raam kunnen hangen.

14. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
  15. silvermist

zoiets zoek ik dus!! leuk voor mij maar ook leuk voor L. heel erg bedankt!

16. silvermist

dank je wel staan super leuke dingen tussen, gaat helemaal goed komen :D

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    een krans! je koopt een vorm van oase, je koopt geel of groen lint, eitjes etc en prikken maar, erg leuk voor op de deur ik kan je een foto mailen, moet je ff een pb sturen met je mail

18. silvermist

oh ja graag ben wel erg benieuwd!

19. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    misschien een aardepotje kopen en dan door L. laten beschilderen of stempelen (met aardappels kun je ook stempels maken voor de verf) en dan daar een leuk plantje in

20. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    eierdoppen/eierschillen(gewoon een rauw ei legen) vullen met een beetje aarde en tuinkers zaadjes? en pompon heet dat geloof ik kuikentjes maken (kartonnen ringen met daaromheen steeds draad draaien en daar een kuikentje van maken

Share This Page