Hallo meiden, Wie herkent dit? In het eerste trimester van mijn zwangerschap en nu twee weken geleden weer, ben ik mega-duizelig geweest. Het kwam uit het niets opzetten. Voelde me eerst prima, maar werd opeens een beetje duizelig. Dit werd in een minuut echt idioot extreem. Het was net of ik teveel gezopen had. ale: Ik was mijn evenwicht kwijt en zakte door mijn benen. Door te gaan liggen kon ik naar mijn gevoel voorkomen dat ik flauw zou vallen. Met veel moeite en in etappes heb ik me naar mijn bed gesleept en heb daar drie uur gelegen voordat die duizeligheid over was. Zolang ik stil op mijn rug bleef liggen was het of er niets aan de hand was, maar zodra ik mijn hoofd bewoog draaide de hele kamer om me heen. Heb het aangekaart bij m´n vk. Die zei dat het waarschijnlijk met stress te maken had (veel problemen op m´n werk). Urine en bloeddruk waren ok, dus daar lag het niet aan. Vond het best eng. Ik was gelukkig thuis toen het gebeurde, maar stel je toch een voor dat het gebeurd als je onderweg bent ergens naartoe. Ben benieuwd of iemand van jullie hier ook last van heeft gehad.
Dat is toch wel erg. Ik ben ook wel in het begin duizelig geweest. Dan moest ik wel gaan zitten en mijn hoofd tussen mijn benen, maar meestal na een 30 minuten was het weg. Een vk is geen huisarts, dus ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan. Misschien is het bloedarmoede of iets met je suiker. Succes ermee,
De VK heeft mijn bloeddruk en suiker gecontroleerd en dat was in orde. Maar ik heb inderdaad wel besloten even bij de HA langs te gaan. Eens kijken wat die ervan denkt!
En Marisca, wat is er uitgekomen? Ik heb sinds vanochtend ook erg last van duizeligheid, dus ben erg benieuwd!
Hoi Molly, Naast die duizeligheid had ik ook last van andere klachten, die in het weekend steeds erger werden (huilbuien, harde buiken, slecht slapen, vermoeidheid, veel piekeren, paniekaanvallen). Heb maandag een goed gesprek gehad met mijn HA en deze bevestigde wat ik eigenlijk al vermoedde, maar voor mezelf nog niet toe wilde geven. Ik ben overspannen (m.n. door stress op het werk). Door alle stress kreeg ik last van o.a. die duizeligheid. Hij heeft me enkele weken rust aangeraden. Ik zit nu dus in de ziektewet. En ik voel me een stuk beter nu. Ben een stuk rustiger en heb veel mider last van duideligheid. Ben benieuwd waar bij jou die duizeligheid vandaan komt. Als je er last van blijft houden, zou ik in ieder geval contact opnemen met je HA of VK. Ik ben in ieder geval blij dat ik naar mijn huisarts heb geluisterd en voor een groot deel van die duizeligheid af ben. Je kan er echt goed beroerd van worden, zeg! :-& Sterkte ermee!
Hey marisca, wat naar voor je. Stress is echt verschrikkelijk, het komt geleidelijk aan en voor je het weet zit je er middenin! Heel veel sterkte, lekker uitrusten, probeer niet aan je werk te denken maar lekker aan jezelf. Leuke, ontspannende dingen doen. x
marisca...ik ben nu bijna een jaar geleden ook met dezelfde klachten in de ziektewet beland. ikw as toen nog niet zwanger, was echt pure stress! Heel extreem duizelig, de heel wereld draaide..dit duurde de ene keer eventjes en de andere keer was ik uren zoet met die duizeligheid! Hyperventilatie aanvallen gehad! al deze klachten hebben met je ademhaling te maken! Je wordt duizelig doordat je verkeerd ademt, en dit zet door in hyper of paniek aanvallen! Goed dat je thuis bent, laat je werk je werk en dnek eventjes alleen maar aan jezelf! Ik ben uiteindelijk 3 maanden ziek geweest en ben er nu helemaal bovenop gekomen! Het belangrijkste is dat je aan jezelf denkt, luister goed naar je lichaam, en doe eventjes alleen maar dingen in eigen belang! Dat klingt ego, maar is o zo belangrijk voor je herstel! Mocht je duizelig blijven, ga dan naar de fysio en laat je wat ademhalingsoefeingen aan leren! Meis, heel veel sterkte en suc6..ook met je kleine ukkepuk natuurlijk! kus miek
Ik had er geen idee van dat het ook met je ademhaling te maken kon hebben :-k Ik zal er eens op letten, maar gelukkig is het al een stuk minder, hoor. De rust doet me echt goed. Al vond ik het lastig om te accepteren dat ik het rustig aan moet doen (soms nog moeite mee ). Ik bekijk het nu per dag en probeer en probeer me niet meer zo druk te maken over van alles en nog wat. Het lijkt zijn vruchten af te werpen. Bedankt voor je reactie!
hoihoi, ja dat wist ik dus ook niet! Wist totaal niet wara het vandaan kwam, tot het me uitgelegt werd. Doordat je te snel ademt krijg je teveel zuurstof in je bloed. alle kleine adertjes die in verbinding staan met je hersens knijpen samen omdat zij deze hoeveelheid niet toe willen laten aan je hersens. Dit is een volkomen normale en gezonde reactie, maar helaas als bijwerking dat je hersens dus ook eventjes geen voldoende zuurstof binnen krijgen en je dus duizelig wordt! Het kan totaal geen kwaad, want je lichaam beschermd zich tegen zichzelf! Maar het is gewoon heel lastig! Heel veel suc6 en gelukkig is het al wat minder geworden! Blijf wel je rust houden want zoiets is niet zomaar weg! sterkte miek