Rijstebloem Reflux

Discussie in 'Voeding' gestart door mary12, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik gebruik comfort voor reflux, binnenkort wil ik met rijstebloem beginnen. Wordt dit niet megadik? Kan ik beter de standaard doen, ik las dat rijstebloem weer dun word in het maagje. Of komen hier dan weer klachten van.

Groetjes

2. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook comfort gebruikt in het begin tegen reflux, later ben ik ook gaan klungelen met rijstebloem maar dat was niet wat, ze kreeg krampjes en het werd inderdaad dik (ligt er ook aan hoeveel rijstebloem je door de flesvoeding doet). We gingen daarom over op standaard, voorzichtig afgebouwd en dat ging best heel goed eigenlijk.

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoon (met reflux) werd helemaal panisch van rijstebloem, want zijn maagzuur werd alleen zuurder van.

Maar in comfort voeding zit al bindmiddel jbpm. Als je meer richting pap wilt kun je dan een bordje pap maken met rijstebloem. Of voor papflessen standaard kv kopen.

4. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Hier ook een kindje met reflux dat enorm last vd rijstebloem krijgt, dus ik zou het laten. Groeit je kindje goed en slaapt het goed snachts? Zo ja dan zou ik geen papje geven, pas als het 6 maanden is en dan een ander papje...

5. meelezer

meelezer Niet meer actief

Volgens mij is jouw kindje nog geen 4 maanden en wilde je al eerder met rijstebloem beginnen. Er zijn toen al wat adviezen gegeven o.a dat het weer dun wordt in de maag. Qua reflux heb je er weinig aan. Papje kan wel. Met glutenpap pas vanaf 7 maanden.
    Van rijstebloem kunnen sommige kinderen onrustig worden.

6. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ons meisje heeft ook reflux en krijgt daarvoor Zantac. Wij geven haar sinds dat ze 5 maanden is in de avondfles (19.00 uur) twee voedingschepjes rijstebloem. Wij gebruiken een Dr. Brown fles met speen nr. 2 en Friso Comfort voeding. Dit gaat prima. Ze doet er wel langer over maar dat vindt ze niet erg.

Rijstebloem helpt overigens niet tegen reflux en je moet echt eerst even goed kijken of jouw kindje er tegen kan...

7. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 mary12, 5 feb 2014
    Laatst bewerkt: 5 feb 2014
    Nee, hoor dat was ik niet. Mijn dochtertje is ook wel 4 maanden en voor de 4e maand is het niet in mij opgekomen om rijstebloem te geven?
    Je zegt papje kan wel, welke pap dan? Waar merk je aan dat sommige kinderen niet tegen rijstebloem kunnen?

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    HIer betekende rijstebloem enorme krampen en verstopping. En dat blijkt nogal een veelvoorkomende klacht te zijn, dus daar kan je zeker op letten.

Deel Deze Pagina