Soorten eten??

Discussie in 'Voeding' gestart door fleur24, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Zijn er hier nog ideeen voor groenten voor een baby tussen de 7 en 10 maanden? Mijn dochtertje eet lekker groente en aardappelen. Pasta wil ze nog nog niet. Ze eet alles gepureerd. Maar mijn ideeen zijn een beetje op over wat ik haar kan geven.
    Ze krijgt nu bloemkool, snijbonen, sperziebonen, broccoli, worteltjes (wil ze ineens niet meer), peulen (niet echt favoriet), witlof (staat ze ook niet om te springen). Maar zijn er nog meer groenten die ik haar kan geven? Ze is 3 maanden te vroeg geboren en ik geef haar nog geen nitraatrijke groenten omdat ik haar daar dan wel weer voor corrigeer. Ze is dus 10 maanden maar gecorrigeerd 7.
    Ik geef haar meestal groenten uit de diepvries.
    Heeft iemand ideeen of tips??

Groetjes

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden
    Heb je het schema op bovenstaande site al bekeken? Daar staat echt een waslijst aan groentes ;) misschien kan je daar wat inspiratie op doen voor andere groenten?

Aardappel, aardpeer, artisjok, asperge, aubergine, bloemkool, broccolie, champignons, courgette, doperwten, peultjes, sperziebonen, tuinbomen, komkommer, koolraap, meiknol, paprika, pastinaak, pompoen, rabarber, radijs, rammenas, schorseneren, snijboon, spruiten, tomaat, witlof, wortel, zoete aardappel, zuurkool.
    Dat waren ze volgens mij, degene met het * dus de nitraatrijke er meteen voor je uitgelaten.

Liefs, Hanneke!

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aubergine, courgette, mais, erwten (of wacht dat is peul natuurlijk), tomaat, pompoen, avocado, champignons, bruine bonen, asperges.
    En in principe mag je ook nitraatrijke groente geven. Alleen niet te vaak geven (ik geef het ook maar 2x per maand denk ik).

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Thanks voor jullie reacties!! Hier heb ik zeker wat aan. Weer nieuwe inspiratie :), dat was een beetje op.

Liefs

Deel Deze Pagina