Soorten misselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Milkakoetje, 16 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milkakoetje

13 apr 2022
    37
    39
    18
    Vrouw
    Vraagje voor de misselijken onder ons..

Ik ben nu 6+6 weken zwanger en begin me langzaamaan een beetje misselijk te voelen (denk ik). Maar het voelt anders dan de eerste keer toen ik zwanger was.

Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde het echt als wagenziek en had ik geregeld het gevoel dat ik moest overgeven, maar dat hoefde dan telkens gelukkig net niet.

Nu is het anders en heb ik meer een weeig gevoel dat ik herken (van voor de zwangerschap) als ik bijvoorbeeld heel erg honger heb en echt even iets moet eten. Als ik iets eet trekt het ook even weg, om daarna weer snel terug te komen.

Ik ben benieuwd hoe de misselijkheid voor anderen is! Hoe zouden jullie je misselijkheid omschrijven? En herken je het van situaties van voor je zwangerschap?

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.675
    1.787
    113
    Hier exact zoals jouw huidige zwangerschap. Constant een weeïg gevoel en als ik dan wat kleins at leek het even weg te zijn. Vrij snel begon het weer en moest ik weer wat eten. Ook heel erg misselijk van bepaalde geuren. Ik kon echt weinig geuren hebben want werd daar gewoon echt naar van. Nooit hoeven overgeven gelukkig. Vond het een hele nare vorm van misselijkheid die ik nog niet eerder kende.

3. lili13

lili13 Actief lid

21 feb 2011
    368
    276
    63
    Vrouw
    Hier ook exact als jouw huidige zwangerschap. Ik heb allemaal kleine dingen in m’n tas om even dat weeïge gevoel te kunnen stillen. En het werkt even maar het is er alleen zo weer.
    Heb ook 2 keer moeten overgeven en regelmatig moeten kokhalzen maar dat lijkt vooral uit het niets te komen. Of dat mijn maaginhoud tot achter in m’n keel komt, echt regelmatig:eek:
    Ook heel anders dan mijn eerste zwangerschap waar ik dagelijks moest overgeven, de misselijkheid was dan vlak voor het overgeven aanwezig en erna hield het op. Ik vind dit van mijn huidige zwangerschap een stuk onprettiger en herken het niet van voor de zwangerschap.

4. Marij1984

Marij1984 Lid

5 okt 2021
    32
    45
    18
    Vrouw
    Hier ook constant dat weeïge gevoel, als ik trek heb maar ook als ik gegeten heb. Kokhalzen doe ik de hele dag door, en soms zo dat ik bijna overgeven moet. Ik ben bijna 11 weken dus ik heb goede hoop dat het over een paar weken wat minder wordt. Al had ik het bij de tweeling heel de zwangerschap.

5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hier extreem misselijk geweest beide zwangerschappen. Ik kon echt werkelijk amper iets eten. Alles stond me tegen zelfs water vond ik vies smaken. Het verdween ook niet als ik toch iets naar binnen had gekregen. Het was een heel naar en vervelend gevoel wat op een gegeven moment ook mentaal slopend werd. Kwam echt in zo’n neerwaartse spiraal en daardoor de eerste weken enorm ziek en somber geweest. Bah vreselijke periode als ik er weer aan terug denk.

Deel Deze Pagina