Hoge bureaukosten gastouderbureau..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door september08, 9 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik hoor hele hoge tarieven aan gastouderbureau´s.
    Ik vraag me af of er een groot verschil is en waarom de prijzen zo verschillen.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hey, ik denk dat t ook te maken heeft met de bekendheid van het bureau. Wij zitten bij n vrij onbekende, en dit scheelt mega vergeleken de bekendste hier.

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Geen idee. Misschien ligt het ook aan de pakketten die ze bieden?

Ben wel benieuwd wat je hoge bedragen vind?😁

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Er zijn geen richtlijnen voor de tarieven dus ieder bureau kan dat zelf bedenken.
    En het ene bureau doet er ook meer voor dan het andere. Bij het vorige bureau waar we bij zaten betaalde we 56 euro. En 35 euro voor een tweede kind.
    Nu betalen we 27.50 per gezin. :)

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ja dat bedoel ik vaddie. Snap niet waarom dat nodig is, de eisen zijn hetzelfde..
    Mijn go wilde toen niet overstappen, was vertrouwd, zat ik met de hoge kosten!!

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hoge bedragen vind ik 60euro voor 1 kind.
    27,50 is weer heel weinig als je bv 3 kids hebt?!

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik betaal ook heel erg veel! Hier ook rond de 60euro...de 2e wat goedkoper.
    Maar goed...ik wil ook geen andere gastouder dus ik heb geen aternatief helaas..

8. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Wil jou Gastouder ook niet overstappen blossom?!

9. Mriek88

Mriek88 Actief lid

28 jun 2013
    169
    0
    0
    Snap het niet zo goed waarom er inderdaad zoveel prijsverschil inzit. Ik ben zelf gastouder en qua bureau maakt het niet uit alleen je moet weer even al je papieren opsturen en het gastouderbureau komt even kennismaken. Ik zat er bij 1, maar omdat ik een kindje had wat overstapte en mama wel het gastouderbureau wilde behouden heb ikmij daar gewoon ingeschreven, geen probleem en scheelde mama 25 euro!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze gastouder staat in ieder geval bij twee en misschien zelfs bij drie bureaus ingeschreven. Wij betalen nu € 32,50 per maand. Dat is per gezin, maar voor ons is dat nu 1 kind (oudste gaat naar de BSO.)
    Bij het andere bureau waar onze gastouder staat ingeschreven, betaal je een opslag van € 1,33 per uur. Bij ons zou dit op zo'n 80 euro per maand neerkomen
    Neem je meer dan 75 uur per maand af, betaal je bij dat andere bureau 97 euro per maand. :$ Nogal een verschil met die € 32,50 per maand die wij betalen!

Het uurtarief dat de gastouder krijgt, ligt bij dat andere bureau trouwens wel lager. Uiteindelijk was dat andere bureau per jaar ongeveer 380 euro duurder (bruto) voor ons. Terwijl onze gastouder bij dit bureau minder zou verdienen. Die keuze was dus snel gemaakt. Wij lagere lasten, zij hoger inkomen. Vergelijken loont!

11. tuc

tuc Niet meer actief

Idd even vergelijken en vragen of je gastouder zich eventueel ook bij een andere in wil schrijven.
    Ik snap wel dat niet elke gastouder dat zomaar doet, want de contacten em begeleiding vanuit het GOB vind ik persoonlijk heel belangrijk. En bij veel bureau's is dat gewoon niet in orde.
    En sommige GOB'S hebben regels wat betreft bijscholing e.d. dat heb ik bij mijn bureau ook (wat ik overigens heel goed vind) maar zou er niet zo'n zin in hebben om 2x zoveel te moeten doen als ik dus bij 2 bureau's ingeschreven stond.

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Mijn gastouder ziet het niet zitten om over te stappen of bij een 2e aan te sluiten. Snap ik ook wel weer.
    Dus ik heb het eigenlijk gewoon geaccepteerd want een fijne plek voor je kinderen is ook wat waard en.wil geen andere go.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik sta ingeschreven bij 2 bureau's en zie duidelijk verschillen; 1 bureau is heel duur per maand ( als in 200 euro geloof ik ) en bied dus vooral fulltime kindjes aan. Bied dan ook vervaning bij ziekte etc. Het andere bureau is goedkoper ( 1 euro per uur, ik heb vooral klantjes van 19-26 uur per maand ) en bied geen vervanging etc.

14. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat raar dat er zulke grote verschillen zijn.
    En ik schrik wel een beetje, bij betalen €62,- bureaukosten per kind. We betalen per uur €1,45
    En de kinderen gaan er 42 uur per maand naar toe. Twee kids maken er gebruik van, dus €124,- per maand!
    Misschien toch maar vragen of onze gastouder wil overstappen naar een ander bureau.

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wij betalen € 1,00 per uur dus dat loopt ook best op per maand.

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik betaal ook een duurdere prijs voor het gastouderbureau; maar daarentegen zit ik ook in de oudercommissie, krijg ik als vraagouder ook van tijd tot tijd gelegenheid om cursussen en thema-avonden te volgen, is het contact laagdrempelig en sociaal, kun je ze te alle tijden bereiken (zelfs via de app) komen ze bij je thuis, sturen ze je de risico inventaris, regelen opvang tijdens ziekte, kun je met problemen bij ze aankloppen, zijn ze er met vakanties, organiseren gastouderdagen etc. Dan betaal ik wel 65 euro.

Alles bij elkaar geeft dat gastouderbureau mij het gevoel dat ze er zijn. En dat vind ik het dan wel waard. Ook al zijn ze wat duurder. Maar ik snap de mensen die overstappen ook soms wel :) Als ik niet zoveel vergoed zou krijgen van de belastingdienst qua opvangkosten, had ik dat allang gedaan.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik betaal 50 euro per maand en 0.40 per uur. Zit dan gemiddeld perbuur nog goedkoper dan kdv en heb er een veel beter gevoel bij dus ik vind t niet absurd duur

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Duurdere bureaus bieden vaak minder en veel via internet en mail.
    Goedkopere kleinere bureaus of regio's bieden vaak meer en is persoonlijker!
    Ik vind 50/60 voor een gezin wel max!
    Aanrader; je beste maatje

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij betalen 75 per maand aan bemiddelingskosten.
    maar het bureau biedt ook veel cursussen aan vraagouders (zoals kinderehbo, reanimatie, babygebaren etc), regelt opvang tijdens ziekte en vakantie van de go enzo en het contact met de bemiddelingsmedewerker is erg persoonlijk. Zo kreeg ik van ons contactpersoon een kaartje toen mijn moeder overleed en was ze op de condoleance. En ze denken goed met ons mee.

Deel Deze Pagina