Hoi ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Omdat ik zelf altijd heel erg van de foto’s maken ben, lijkt het mij super mooi om op deze bijzondere dag als het zover is, ook om alles vast te laten leggen. Ik heb nog nooit eerder dus een bevalling mee gemaakt dus heb geen idee hoe ik zelf op alles ga reageren. En om mijn vriend nu steeds te vragen maak ff snel een foto werkt op dat moment denk ik ook niet. Hij zal dan ook vol in de zenuwen zitten. En ik zelf zal te druk zijn met de weeën op te vangen. Mijn vragen: - Wie weet er een geboortefotograaf in of rondom de buurt van: Blaricum/ Hilversum. - Wie kan mij vertellen wat het ongeveer zal kosten ik snap dat het geen goedkoop geintje is. - Wie heeft ervaring hier mee? Vertel vond je het niet vervelend dat er iemand steeds foto’s maakte terwijl jij de weeën weg zat te puffen? Vond je man/vriend het niet vervelend dat er continu iemand foto’s aan het maken was? Zijn de foto’s geworden zoals je hoopte? Enz.. Ben erg benieuwd!
In jouw omgeving ken ik niemand. Maar er is een overkoepelende website van geboortefotograven, daar staat er vast 1 op. Onze reportage kost 895 euro. Bij zoon gedaan en nu weer. Ze staat 24/7 staat Bij vanaf 37 weken en komt vanaf de weeen tot enkele uren na de bevalling. Ook krijgen we een fotoalbum. En ik heb haar echt niet opgemerkt. Je zit zo in je eigen bubbel en zij was gewoon heel rustig en stil. De vk en verpleegkundige hebben ook geen last van haar gehad. Man was eerst sceptisch, maar is onwijs blij met de foto's en begon er zelf met deze zwangerschap weer over. De foto's zijn voor mij echt heel belangrijk en mooi. Ik kijk nog vaak terug. Je mist zoveel van de bevalling en je man ook. We hebben echt foto's van pure momenten, hij die me steunt, ik die huil van de pijn, onze laatste foto met zn twee en de allereerste foto van onze zoon als zn hoofdje eruit komt en hij op mn borst. Enkele minuten na de bevalling kijk ik naar de fotograaf, en zij maakte toen een foto, die foto, is misschien nog wel de mooiste van allemaal.. wát een liefde voor ons ventje.. zo zo zo mooi. Ja het kost veel geld. Maar damn, het is het zó waard! Ik zou het dus zeker doen. Wij hebben dit keer dezelfde dame gevraagd, vond ze een hele eer. En wij ook, tis het mooiste moment van je leven
Wat leuk dat je geboortefotografie zou willen! Ik ben zelf fotograaf en heb zelf de beide geboortes van de kinderen vast laten leggen en ben er zó blij mee. Goede foto's van een van de belangrijkste momenten uit mn leven waren erg belangrijk voor mij. - Wie weet er een geboortefotograaf in of rondom de buurt van: Blaricum/ Hilversum. Check geboortefotografen.com, dat is een overkoepelende website van allerlei professionele geboortefotografen. Mijn fotografe was Gerjanne van Nieuw Leven geboortefotografie, en ik ben zelf bevallen in Blaricum. Was een klein uurtje rijden voor haar. - Wie kan mij vertellen wat het ongeveer zal kosten ik snap dat het geen goedkoop geintje is. Ik was voor mijn reportage 995 euro kwijt. De fotografe was vanaf week 38-42 24/7 bereikbaar, en fotografeerde vanaf goede weeen (5/6 cm) tot de ontmoeting met grote zus een paar uur na de geboorte. Ze was er ongeveer van 4u snachts tot 12/13u volgens mij. Achteraf kregen we de beelden digitaal + een klein album. - Wie heeft ervaring hier mee? Vertel vond je het niet vervelend dat er iemand steeds foto’s maakte terwijl jij de weeën weg zat te puffen? Vond je man/vriend het niet vervelend dat er continu iemand foto’s aan het maken was? Zijn de foto’s geworden zoals je hoopte? Enz.. Het was helemaal niet vervelend om er iemand bij te hebben. Een ervaren geboortefotograaf weet precies wanneer ze dichtbij kan komen en afstand moet nemen, hoe je je aanpast aan het tempo en de sfeer van het moment om onzichtbaar aanwezig te kunnen zijn. Tijden de weeen zat ik zo in mn eigen wereld dat ik me geen momenten kan herinneren dat ik haar gezien heb (al wist ik wel dat ze er was uiteraard). Ik heb de verloskundige en fotograaf wel 1 keer weggestuurd, maar dat was vanwege de verloskundige (die werkte enorm op mn zenuwen) en ik wilde even tot mezelf komen zonder anderen er bij. Mijn man vond het juist prettig dat hij geen beelden hoefde te maken, en dat hij ook volledig de geboorte van zijn kind kon beleven. Dat was voor mij ook een heel belangrijk argument, dat ik hem ook de volledige ervaring gunde ipv op het moment dat hij vader word bezig zijn met foto's maken. Én: hij staat er nu zelf ook op. Zijn oprechte emoties terugzien op de foto's is zo mooi. De foto's zijn mij heel erg dierbaar. Het is een mooi aandenken aan die bijzondere dagen: de pijn van de weeen, het hoofdje dat geboren word, dat overweldigende moment dat de baby er is, emoties, blijdschap, opluchting, eerste momenten samen. Bij de bevalling van de eerste moest ik naar de OK ivm een vastzittend placenta, en ben ik 1,5u weggeweest. Doordat de fotograaf bij mijn man en dochter bleef heb ik helemaal niet het gevoel dat ik weg was, ik heb alles terug kunnen kijken wat er in die tijd gebeurd is. Dat is me erg dierbaar. Ik kan het je dus zéker aanraden Bij eventuele volgende kinderen gaat er zeker weer een fotograaf bij zijn
Ik had een keizersnede mochten geen extra mensen bij zijn. De verpleegkundige heeft foto's gemaakt. Wauw wat zijn die prachtig geworden.! Ik had afgesproken dat ze gewoon raak moest klikken en later wel zou selecteren. Vond het helemaal niet vervelend dat er foto's gemaakt werden Trouwens...
Bedankt! @Bubblez @itakepictures en @jolien 1986 Bedankt voor jullie reacties! Het is idd een hoop geld maar ik denk zelf ook dat het het echt waard is. En ze moeten toch ook elk moment klaar kunnen staan voor je als het zover is. Ik zal die site is ff goed doorspitten misschien kom ik een fofograaf tegen die een beetje in de buurt zit.