10 mnd en nog steeds geen brood

Discussie in 'Voeding' gestart door Babel44, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons meisje kijkt niet echt om naar haar boterham. Op de creche schijnt ze een halve te eten, maar thuis echt alleen kruimels. Aanbieden met boter, stroop, plakje kaas, notenpasta lijkt allemaal niet uit te maken. Toen ze net korsten kreeg en ook wel als we onderweg zijn is ze nog wel wat geinteresseerd.

Ze drinkt nog bv, eet ook niet veel fruit, of met vlagen maar wel altijd een paar happen, en alleen het avondeten gaat er goed in, hoewel waarschijnlijk ook niet echt veel in de ogen van sommigen ;). Maar ik zit met die granen, 's avonds krijgt ze elke 2 of 3 dagen volkoren pasta, tarly of zilvervliesrijst en eet daar lekker van. Moet ik nou overdag andere granen gaan aanbieden, pap, volkoren cracker/soepstengel?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind volkorengranen belangrijk voor het ijzer, de vezels en de b-vitamines.

Geroosterd brood zonder beleg?
    Volkorencracker, volkorenbeschuit, rijstwafel?
    Soepstengel voegt niet zoveel toe, dat is witte bloem.

Eet ze yoghurt of kolf je? Dan zou je ontbijtgranen kunnen geven.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dank voor je reactie. Ik geef volkorensoepstengels (nou ja, deels volkoren) - heel af en toe, vind het ook geen broodvervanger, maar ze eet het wel beter, als een tussendoortje tijdens het spelen. Volkorenbeschuit ook goed idee, en geroosterd brood helemaal, ga ik proberen.

Ze eet op opvangdagen yoghurt ivm einde kolfrecht. Maar yoghurt met granen lijkt mij zelf erg vies, een soort cement, bedoel je dat?

Ja, ik kolf wel, maar de ochtendvoeding/ontbijt krijgt ze altijd nog bij mij in bed, vind het geen fijne optie om die op te heffen eigenlijk.

Ik zou natuurlijk wel op de opvang een flesje kunnen vervangen door papje, als ze dat willen geven. Ze heeft een paar keer pap gehad en vond het super lekker :) en werd er ook super hyper van :$. Maar het is wel een mogelijkheid om dan ieg 3x per week een portie granen binnen te krijgen. Dan zorg ik dat ze liefst de andere dagen volkorenpasta krijgt. Tarly is trouwens niet volkoren denk ik.

Maar dan verdwijnt er weer een drink-voeding, of een halve, want je hebt minder melk nodig als je een stevig papje wilt maken natuurlijk. Dat dan misschien maar compenseren met wat extra water.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, cement!:D ik bedoel geen havermout ofzo, maar muesli of cruesli. Ik maak zelf een cruesli van biologische haver- en speltbrokken gezoet met rijststroop en daar doe ik dan rozijnen en gehakte noten doorheen.

Ik heb nooit gekolfd en heb nooit pap gegeven, vind dat niks.

Maar voor het ontbijt geef ik eerst nog borst, ga dat moment ook niet opgeven, zo lekker samen in bed wakker worden!

Je kan zilvervliesrijstwafels geven of een volk.beschuitje zo tussendoor ipv soepstengel of koekje.

Toen mijn zoontje slecht avondeten at, gaf ik hem gekookte volkorenpenne tussendoor, net snoepjes!:D

5. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al eens speltbrood geprobeerd? Daar zit een wat zachtere smaak aan en is nog eens supergezond en vezelrijk ook. Hier gaat het erin als koek, in tegenstelling tot witbrood en tarwebrood.

6. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Liza wilde tot voor kort ook geen brood. 's ochtends kreeg zij wel pap. Tussen de middag probeerde ik regelmatig brood, maar na 2 happen wilde ze al niet meer (en het maakte niet uit wat ik erop deed) :( Ik gaf haar vaak een volkorencracker. Gewoon kaal, in de hand. Die vond ze wel lekker. Op een gegeven moment ben ik donkerbruin brood gaan proberen (dat eet ik zelf altijd) en dat eet ze wel.
    Nu eet ze meestal 1 boterham met smeerworst/smeerkaas/kipfilet/appelstoop/jam... De ene keer eet ze korstjes wel, de andere keer wil ze niet. De ene keer geef ik het brood in haar hand, om zelf te eten. De andere keer maak ik het brood in kleine stukjes, zet het bord voor haar neer en pakt ze zelf (en stop ik tussendoor ook brood in haar mond, anders duurt het zo lang ;))

Deel Deze Pagina