Hay dames, Wie haar baby deed dat ook heel erg dus bijv na het slapen als je de kleine uit bed haalt dat hij dan heel erg zijn rug hol maakt? Heeft de fysio je ook tips gegeven?Lijkt mij nl niet goed voor verdere ontwikkeling als ze bijv gaan kruipen en zitten omdat dan de buikspieren niet sterk genoeg zijn. Iemand hier meer ervaring mee?
hey onze ruben deed dit ook heel erg maar de fysio heeft dit weggewerkt met oefeningen die we moesten doen hij ging ook drie maand aan een stuk twee tot drie keer per week nu gaan we nog 1 keer per maand om te kijken dat hij goed evalueert en dat hij niet opnieuw gaat strekken en voor kruipen staat hij startklaar alleen dat hij op dit moment naar achter gaat in plaats van vooruit
Mijn zoontje had dat ook, bij hem kwam het door de reflux. Wat wij, in overleg met de fysio hebben gedaan is: - reflux aanpakken met medicijnen; - slapen op zn zij, en niet op de rug - op schoot altijd in de foetus-houding, met zijn knieen richting zijn kin, zodat zijn rug bol wordt; - zoveel mogelijk op de buik leggen als ie wakker is. Dit is extra goed voor de ontwikkeling van de juiste spieren voor verdere motorische ontwikkeling
Dus jullien gingen 2 a 3 keer per week naar de fysio? Weet je nog welke oefeningen hij moest doen? Had je dat ook dat als hij wakker werd hij dan overdreven ging strekken en rekken waardoor hij zijn ruggetje echt hol ging maken?
Dank je wel hier kan ik wat mee! Eerste hebben we gedaan 2de doe ik af en toe dus vanaf morgen elke keer. De laatste 2 ook maar actiever doen alhoewel ze het niet leuk vind om op haar buikje te liggen.
Check, L. deed het ook. had voor een deel te maken met haar reflux, maar de KA zei ook dat het vaker voorkwam bij prematuurtjes. Naast de tips die Adi al gaf: - Bij het verschonen niet de beentjes omhoog trekken maar zorgen dat ze van de ene kant van haar zij naar de andere wordt gerold. - Voeden (als je een fles geeft, kan niet met BV) door haar op de knieen te houden, met het hoofd erg omhoog en voor de rest tegen jouw buik aan, zodat er automatisch een foetus houding komt - Je baby een beetje 'in elkaar vouwen' (klinkt raar ik weet het) als ze overstrekt, dus eigenlijk de foetus houding in dwingen, ontspannen ze van.
Mijn jochie deed het ook (de banaan).. maar verder niks mee gedaan, omdat hier frustratie de oorzaak leek. Het is ook vanzelf weer overgegaan, toen hij wat meer kon met zijn handen, en rollen..
hey had ook te maken met zware reflux dit opgelost met medicatie en alles schuin zetten bed en park heel veel op de buik leggen knieen vaak omhoog duwen,benen tegen zijn lichaam duwen, wij moesten deze oefeningen thuis doen de rest deed ze in de praktijk die mochten we niet nadoen omdat speciale oefeningen waren en die moesten juist uitgevoerd worden