Willem? Voor ons is dit de jongensnaam. En hoewel jullie meningen ons niet op andere gedachte kan brengen ben ik wel heel benieuwd wat jullie van de naam vinden. Wellicht belangrijk, we wonen in een dorp, hebben een echte boerse achternaam en ook een boerse familie. Maar de naam hebben wij gekozen omdat het een stoere tijdloze naam is in onze ogen.
De naam is niet mijn smaak, maar alle 'Willems' (incl. 2 kinderen) zijn heel leuk, dus heb er wel heel goeie associaties bij!
Willem is super, voor boeren maar ook voor stadse jongens. Stoer, non-nonsens, hollands, vriendelijk, mijn associaties bij de naam
Prima naam, die in alle lagen van de bevolking voorkomt, van boeren tot adel en alles wat daar tussen zit.
Ik heb het juist andersom. Vind Teun echt verschrikkelijk. Willem daarentegen vind ik echt leuk. Ik zou zeggen: ga ervoor!
Leuk! Juist niet 'boers' maar lekker stoer! Boerse namen vind ik Gerrit Klaas etc Vond bv Jan ook heel leuk.
Ik ken zelf alleen volwassen mannen die Willem heten. Maar uiteindelijk zal onze zoon (mocht het een jongen zijn) ook volwassen worden. Daarom kijken wij ook alleen naar hoe een naam klinkt als volwassene. En Willem is inderdaad heel gangbaar, hollands en no-nonsens. Waren we het over een meisjesnaam maar zo snel eens hihi.