Ik dacht altijd dat Sophie de Giraf er ideaal bijtspeeltje was voor baby's. Zojuist lees ik het onderstaande bericht over een giraf die helemaal beschimmeld is aan de binnenkant. Ik twijfel nu: Giraf openknippen of niet? (Hij is 2.5 jaar oud, zowel de oudste als de jongste spelen er mee). Schoonmaken kan niet, want het is de binnenkant. Je kan het van de buitenkant ook niet zien... Mogelijk dat meer moeders dit speeltje in huis heben, daarom de link naar het bericht: https://wijalamama.nl/een-sophie-la-giraffe-pop-in-huis-check-op-schimmel-ieuw/
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar onze Sophie nu... ze spelen er totaal niet meer mee, maar openknippen voelt zo zielig Misschien kan ik me er binnenkort toe zetten Hier geen badeendjes etc meer, die zaten echt tjokvol schimmel na een paar weekjes.
Ik heb net alle badspeeltjes weggegooid waar water in kan. Nooit aan gedacht namelijk en ze waren donker zodat ik het ook niet kon zien! Sophie de giraffe hebben we hier niet
Ieuw.. en dan ook nog dat stukje; " ouders hoeven zich geen zorgen te maken" Kun je niet met iets langs het gaatje in en dan een beetje rond schrapen. Wanneer je het er dan uithaalt en er zich viezigheid in, foute boel en wanneer het schoon is, iets eroverheen plakken dat het gat dicht zit?
Oh bah zeg!! Hier geen sophie de giraf maar wel van die badeendjes, nooit bij stilgestaan, ga ze meteen wegdoen die een gaatje hebben aan de onderkant
Hier geen Sophie de giraf. Maar vroeger wel eens badeendjes met gat gehad. Die werden idd heel vies van binnen. Dus heb ik die weggegooid. Sindsdien altijd erg gehad in speeltjes met kleine gaatjes. Onze jongste heeft nu een badeendjes zonder gat. Wel zo veilig.
Ik denk dan ook dat ieder speeltje dat: wordt besabbeld door kleine kindermondjes in water wordt gebruikt en van kunstof o.i.d is, kan beschimmelen. Volgens mij ligt dat niet zozeer aan de Giraffe, maarja, maakt het wel zuur haha, aangezien die nogal ehm prijzig zijn om kapot te knippen Maarreh, de badeendjes, ga zo ook eerst eens even kijken hier
De bad eendjes hier werden helemaal zwart van binnen. Wanneer ik ze tegen het licht hield zag ik de schimmel zitten. Hier zijn de badeendjes ook verleden tijd. Echt vies! Badeendjes zonder gaatjes zijn te koop bij de xenos.
Hier knijlen we t water uit dee badeentjes na elke badbeurt en elke keer (lees vaak) als we bij action zijn haal ik nieuwe en vervangen we ze.. kost daar toch amper wat en je houdt t relatief onder controle