in bad gaan drama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mora27, Mar 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    altijd om 12 uur smiddags gaan beide dochters in bad... tot voor kort was het geen probleem maar sinds kort is het met mijn oudste een drama in bad... ze heeft eens in bad gepoept en was daar zo vies van en in paniek dat ze nu altijd eerst op de wc wil zitten... oke is goed dan zet ik haar op de wc... daarna weer in bad en dan begint ze alweer de gillen wc wc wc wc! ik heb het idee dat ze klaar is voor de zindelijkheids training en ben daar dan ook mee begonnen... maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ze weer gewoon in bad gaat? heb al hele gesprekken gehouden over het poepen in bad in haar taaltje dan natuurlijk... en ze lijkt het wel te snappen omdat ze dan meteen zegt ikke wc? zet ik haar erop en zit ze te drukken en dan wil ze eraf... is dit bij anderen ook bekend? is dit het begin van de zindelijkheid?:D

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

kan begin zijn idd, heb je al eens geprobeerd of ze wil douchen? of wil je dat liever nog niet met/voor haar?

3. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ook dat heb ik al geprobeerd, is hetzelfde verhaal... ook als we samen douchen wil ze er na een paar minuten onderweg... heel gek hoor... nouja hopelijk een soort fase die weer overgaat!:p

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

pfff lastig hoor, succes! ;) :D

5. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    zwemluier?

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dankje:D
    het is meer vervelend voor haar en vind het zo sneu dat ze zich er zo druk om maakt en niet gewoon lekker kan badderen zonder zich druk te maken over een drol die in bad kan komen... het is eens gebeurd en ik heb toen het bad leeg laten lopen en haar op de wc gezet... ondertussen de drol eruit gevist en haar onder de douche gezet... bad schoongemaakt en verder niks... daarna heb ik gezegd dat als ze weer moet poepen dat ze dan op de wc moet... en dat mama het helemaal niet erg vind dat er een ongelukje is gebeurd... even lekker geknuffeld en toen was het over...

een zwemluier is misschien een optie maar wil haar natuurlijk niet laten wennen eraan omdat je ook dat dan weer moet afleren en het dan stimuleert om dan maar in bad in een luier te poepen... ik ben bezig met potjes training... ik zie het wel nog even aan en hoop dat het vanzelf minder word en overgaat...

merk wel dat ze ookal van te voren aangeeft dat ze moet poepen.. ik doe haar dan de luier af en dan mag ze op de wc met zo'n verkleiner of op de pot... doet ze dan wel en dan hoor je het bijna komen en dan houd ze het op en wil een pamper om en poept daarna in een hoekje de luier vol.. haha... is een begin denk ik!

ach mn kleine meidje toch, ben best wel trots!!!:p

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik herken wel dat mijn dochter, die nu iets ouder is, ook een fase had dat ze echt ´geobsedeerd´ leek door poep/poepen/het potje... Ze wilde voortdurend op het potje en het lukte eigenlijk nooit (wel een keer een toevalstreffer, toen hebben we hard staan juichen, haha!) Dus volgens mij hoort het wel heeeel erg bij de leeftijd.
    Zou het kunnen dat je dochter geschrokken is omdat ze meestal niet ziet wat er in haar luier ligt? Ik realiseerde me dat mijn dochter eigenlijk nog nooit poep had gezien, dus toen ze in de fase kwam heb ik haar heeel soms even in haar eigen luier laten kijken. Klinkt misschien een beetje raar, maar ze moest er echt aan wennen.

ik denk dat het vanzelf over zal gaan, probeer er vooral geen ´big deal´ van te maken en kijk uit dat je niet te snel ´bah´ of zo roept als het over poepen gaat. Kinderen letten stiekem heeel erg op onze reactie..
    Gaat vast over.

groetjes
    Amber

8. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja ze ziet vaak genoeg de drol in de luier van haar zusje.. die moet dan ook direct in de kliko buiten gegooid worden... ik zeg wel vaak ohhh bah heb je gepoept... dus misschien dat maar eens niet meer doen dan...:p ja ik denk zelf dat het een of andere fase is waarin ze het besef krijgt van wat vies is en wat niet... ze vind kruimels en vla aan haar handjes ook ineens vies... had ze eerder nooit... dus nu is het mamaaaaa bah bah... en dan wil ze gelijk de handjes schoon hebben... mijn zus vertelde me dat mn nichtje dat ook had en kort daarna af en toe eens op de pot begon en een jaar later zindelijk werd... alleen snachts nog niet en nu is dat ook over... ze is nu 4...

in ieder geval bedankt voor het lezen en antwoorden:)

Share This Page