Docent springt van dak middelbare school Den Bosch Docent springt van dak middelbare school Den Bosch | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Poeh! Hoe wanhopig moet je zijn om zoiets te doen??? Ik ben zelf ook docent op het VO kan echt niet begrijpen dat je zoiets doet en waar leerlingen het kunnen zien!
Kan d'r ook met m'n hoofd niet bij, kinderen trauma, doe 't lekker in je privé omgeving en laat mensen d'r buiten... 😕
ik denk dat als een persoon zo'n besluit neemt, zichzelf van het leven te beroven, je zo 'van de wereld bent ' dat je totaal niet aan anderen kan denken helaas. Het lijkt mij dat je niet meer in staat bent om aan een ander te hebben gedacht als je dit op deze manier doet. In en in triest is het. Dat iemand dit besluit moet nemen, dat kinderen en wellicht collega's het hebben gezien, de familie en vrienden die hij achterlaat, zoveel mensen verdriet hebben. mn hart breekt bij dit soort berichten. Het lijkt mij zo onzinnig om te denken 'hij had het ergens anders moeten doen'. Het is uberhaupt vreselijk dát iemand die keuze heeft moeten maken en geen andere uitweg zag. En het is vreselijk dat er kinderen zijn die zo iets vreselijks hebben moeten meemaken
Heftig inderdaad... helaas is het ook een moeilijk tijd nu (jaarlijks) voor mensen met een depressie.. Ik hoop dat hij iets achtergelaten heeft voor de nabestaanden...
Enigste wat ik kan bedenken is dat hij als leraar vreselijk gepest werd en zo "wraak" wilde nemen Waarom zou je anders voor het oog van zoveel leerlingen (en collega's) zoiets doen...
Wat een vreselijke reactie dit! Denk je serieus dat hij daar over na heeft kunnen denken en het doet om een ander te pesten?
Ja als je in zo'n toestand verkeert dan denk je nergens meer ober na maar wat ik mij afvraag: hij is duidelijk erg ver heen dit is geen gewone burn out of overspannenheid maar echt veel meer dan dat... heeft niemand iets gemerkt???? Familie of collega's??? Of denk ik dan te simpel?
Zo hey. Je weet dat depressie een zeer ernstige ziekte is, die mensen beroofd van elke logica, beredenering en geluk? Poeh empathie zou je niet misstaan. Ot: afschuwelijk voor alle betrokkenen
Er kan sprake zijn geweest van normaal functionerende depressie. Of het was een spontane ingeving? Er kan ineens kortsluiting ontstaan zijn, een psychose. Of hij heeft het zelf onderschat. Depressie is een sluiper.
Ja, veel te simpel. Ik ben dik 2, 5 jaar depressief geweest, echt heel erg, alleen mijn man wist het, de rest had niks door. Smile op, toneelstuk opvoeren en thuis instorten.
Het kan wel hoor wat Hommeltje zegt. Iemand uit mijn omgeving heeft jaren geleden zelfmoord gepleegd op zijn werk. Hij werd daar enorm gepest en zwartgemaakt. In zijn afscheidsbrief scheef hij iets in de trant van 'Ik wilde jullie dit pleziertje niet onthouden'. (Het is al zo lang geleden en ik was nog vrij jong dus ik kan me de precieze bewoording niet meer herinneren.) Depressie moet je niet onderschatten.
Ja hier dacht ik ook meteen aan! Dat er iets voorgevallen is het eerste uur. Maar je weet noooooit waarom het is. Blijft gissen
Heb het zelf nooit meegemaakt maar ik kan dit toch heel goed begrijpen. Het is een vreselijke en onderschatte ziekte. Er zou echt meer voorlichting over moeten komen vind ik.