Meningen gezocht over nog een naam...

Discussion in 'Babynamen' started by Orwen, Nov 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Hallo!

Heb verderop in het forum ook al een topic gestart over een naam waar vriend en ik over twijfelen. Om geen vergelijkingen te maken met namen, maar om gewoon jullie mening te horen over een andere naam die we mooi vinden, start ik een nieuw topic.

De naam waar het om gaat is: Magnus.

Ik vind het een originele, makkelijk uit te spreken en te schrijven naam. En ik heb er fijne associaties bij. Ik vind het leuk dat de naam niet vaak voorkomt, maar om die reden twijfel ik ook een beetje.

Zie ik iets in deze naam dat anderen niet zien? Is het zo'n vreemde/rare naam dat vrijwel niemand zijn kind zo noemt en zie ik dat gewoon niet? Ik wil mijn kind niet opschepen met een naam die ik heel mooi vind, maar de rest van de wereld niet.

Wie wil zijn/haar mening over de naam met mij delen?

Alvast veel dank!

2. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    In Scandinaviƫ is het een vrij veel voorkomende naam. Ik vind het geen lelijke naam. Niet iets dat ik zelf zou kiezen, maar zeker niet lelijk.

3. Big Wish

Big Wish Fanatiek lid

Oct 12, 2008
    1,314
    306
    83
    kinderopvang
    Hoe wil je hem uit gaan spreken. Op z'n nederlands of op z'n engels "meknus' Vind hem op z'n engels leuker

4. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Nee, wil hem gewoon op z'n Nederlands gaan uitspreken.

5. SuzUK

SuzUK Actief lid

Nov 18, 2009
    157
    0
    0
    Londen
    Ik vind hem het mooist met een Nederlandse a maar met een Engelse/Scandinavische g (Maknus met een zachte k zeg maar).

Het is zeker een leuke naam, niet 100% mijn smaak maar wel origineel (zonder vergezocht te zijn) en fris en duidelijk. De enige "negatieve" associatie die ik zou kunnen bedenken is dat het "groots" betekent en daarom misschien een beetje te sterk/dominant over zou kunnen komen... maargoed, Max betekent ongeveer hetzelfde en daar staat niemand bij stil!

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik vind het niet zo eerlijk gezegd. Maar het is geen "lullige" naam ofzo.

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Vind het geen vreemde naam, zou 'm zelf niet kiezen, maar goed dat zeggen vast en zeker ook veel mensen over de naam van onze jongste dochter....

8. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    In het Latijns betekent dit woord (uitgesproken maknoes): groot.
    Vandaar het afgeleide woord Magnum.
    Ik vind het geen geweldig leuke naam.
    Het doet mij aan de lessen Latijn denken en denk dan aan Romeinse keizers. (Magnatius of zoiets... ;) )

9. misa

misa Niet meer actief

Heb er nog nooit van gehoord en hou er persoonlijk niet zo van. Al vind ik het wel leuk om een naam te horen die niet veel voor komt! Ik zou 'm niet te nederlands uitspreken, maar als meknus maknoes.

Succes!!

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor mij valt de naam in de categorie 'pretentieus', inderdaad vanwege de overduidelijke betekenis. Aan de andere kant: niets mis met een beetje pretentie als het gaat om het mooiste uit je leven ;)

Maw ... als jullie het een mooie naam vinden ... gewoon doen! Boeien wat anderen vinden :)

11. Isabell

Isabell Lid

Nov 7, 2008
    75
    0
    0
    Ik vind het geen leuke naam. Het doet mij idd meteen aan Magnum denken.

Share This Page