Ik heb al zoveel lijsten bekeken en namenboekjes door gegaan.. maar kan niets vinden. De reden dat ik een naam met een N zoek, is omdat haar voorletters dan de naam van m'n oma zouden vormen -in haar 2e naam wordt ze al vernoemd naar de andere oma's . Dus dat zou ik wel mooi en symbolisch vinden. Maar oke - een naam met een N - is nog niet zo gemakkelijk even wat dingen: Ninthe en Nynke vind ik beiden leuk - maar zijn al afgekeurd door m'n man Nadia -Nadien etc --> niet mijn smaak Nova -Novalie -idem en ik vind het leuk als namen niet te hard klinken... Niene en Nina - hoor je te veel.. , net als Noa trouwens Nora - vind ik wél erg mooi, m'n man ook wel, maar de 2e naam van onze dochter is Leonora... Beetje inspiratieloos om de 2e dan Nora te noemen. Ierse namen vind ik trouwens ook prachtig, maar niet altijd even mooi uitspreekbaar. Niamh bijvoorbeeld -prachtig om te zien staan, maar uitgesproken als 'Nieev' vind ik het in het nederlands wat minder.. Maar oke -hebben jullie nog die ene naam die ik over het hoofd gezien heb.... ? Anders zal het wel wat anders worden hoor. Maar ik zou het zo leuk vinden, haar de letter N.E. L (L= achternaam) mee te geven.
Het is moeilijk voor iemand anders maar hier een klein lijstje: Nika Nolene Nikae Nea Nikita Neda Neele Nelia Neline Neola Nareen Nareena Nasia Nataleigh Natalia Natascha Nariné Naïa Naïs Néala Netty Nida Niame Noreen
Nolé Noemi Naomi Narissa Nena Nenthe Nikki Niëlla Nienke Noali Noanne Nolene Nolena Noya Noyanna Noomi
- Noralie - Nyah - Nena - Neve - Nicky - Nika - Nadja - Nanda - Nanja - Nannet - Naomi - Nastasja - Natalie - Neke / Neeke - Nicole - Nieke - Noémie - Noëlle - Noor / Noortje - Norissa
Ik heb sinds kort een collega die heet Nanon. Je spreekt het op z'n frans uit. Toen ik de naam zag staan dacht ik mwa. Maar toen ze zich voorstelde klonk het wel leuk.
Al meermalen genoemd, maar ik stem ook voor Noor(-tje)/Nora. Betekent "licht", vind ik zelf heel mooi.