Ik kreeg tijdens de babyshower een Sophie giraffe dus ik was ff aan het googlen wat er zo speciaal aan is. Lees ik toch dat het in Duitsland eenheel gedoe is geweest... Sophie the Giraffe - Wikipedia, the free encyclopedia Dus ik verder zoeken...Kwam op de Duitse site met test terecht waarop staat dat er volgens duitse normen teveel stoffen in zitten die niet goed voor ukkies zijn. Ding moest uit de handel, de fabrikant heeft een omruilactie met nieuwe batches gedaan die wel door de Duitse keuring heen kwamen. Sophie la girafe - Tagebuch eines KO-TESTs - ÖKO-TEST Online - www.oekotest.de Overigens hanteert de EU een hogere waarde van die kankerverwekkende stof die er in mag zitten, vandaar dat alleen in Duitsland een omwisselactie is geweest, met lagere waarden. De batchnummers van de Duits ok bevonden batches vond ik op div. sites terug http://www.ourhomegrownadventures.com/2013/03/07/sophie-the-giraffe- Helaas was degene die ik kreeg niet van die batches. Wat zouden jullie doen? De EUnorm vindt het wel ok, in Duitsland zijn ze veel strenger. Ik vind het nu een beetje eng om straks mijn kindje een kauwspeeltje te geven dat stoffen bevat die kankerverwekkend zijn, ook al is het binnen de norm. Mn ma heeft twee type kanker dus het voelt al erfelijk belast genoeg.
Tsja, lastig... Zo zou je elk speelgoed onder de loep moeten nemen want ik neem aan dat niet alleen sophie de giraffe die stoffen bevat..
Hier n gezonde vrolijke dame die vanaf n maand of 4 a 5 volop sophie heeft gebruikt waaronder de bijtring... In frankrijk is sophie al jaren n veel verkochte giraffe
Ik zou het maar af en toe geven omdat het mij ook niet helemaal lekker zou zitten. Terwijl ik eigenlijk wel weet dat de regels in Nederland ook streng zijn en Sophie hier wel mag.
Als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik Sophie de Giraf (nog) niet geven. Ons dochtertje heeft een Sophie, het is niet haar favoriete speelgoed, als ik Sophie niet meer zou geven zou ze deze waarschijnlijk ook niet missen. Ik vind het wel een leuk babyshower/kraamcadeau. Je zou de Nederlandse fabrikant kunnen e-mailen, misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen.