rompertjes met lange of korte mouw?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb voor vlak na de geboorte verschillende pakjes in maatje 50. dit zijn dan van die 3 delige pakjes. Met truitje en daaroverheen een vestje.. maar nu zit ik te twijfelen over een rompertje met lange mouw of met korte mouw aangezien er ook al een truitje over komt en een vestje.. worden dit niet teveel laagjes en zal dit onplezierig gaan zitten?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zorg dat je een paar van allebei hebt, niet te veel. Pas bij gebruik merk je wat voor jou en je kind het prettigst is.

3. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar gaat het gewoon goed als je toch meerdere laagjes met lange mouw hebt? Dus dan word het 3x lange mouw romper truitje vestje.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Gewoon allebei aanschaffen. Mijn dochter had altijd 3 lagen aan, terwijl mijn zoontje romper zonder mouwen en een dun shirt aanhad in de winter. Is zo kindafhankelijk.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb van vriendinnen met kids begrepen dat lange mouwen toch wenselijker is. Iedereen zweert bij rompertjes van Petit Bateau.
    Ik heb hier 4 x van gekocht
    Petit Bateau Rompertjes 3-pack meisjes

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn oudsten hebben nooit romper lange mouw aangehad

Vond het echt ondingen haha,

Korte mouw wel, maar liefste nog zonder mouw

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Echt helemaal mee eens! Vreselijk, moest er niet aan denken om zo'n klein spartelhandje door zo'n smalle mouw te wringen!

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed liever voor het warme een rompertje met lange mouwen (echt lang genoeg, tot zowat op het handje) en dan voor de leuk evt een wat wijder shirtje met korte mouwen erop. Dat kleedt veel makkelijker aan dan andersom.

En dan evt een vestje, maar meestal was ze zo warm genoeg binnen; eerder nog een lekkere doek of dekentje om haar heen. En als we naar buiten gingen zo'n warme zak of omslagdoek met muts.

Ik vond het helemaal niet fijn om die armpjes steeds in mouwtjes te moeten wurmen namelijk. Dus hier geen dikke truien of vesten of jasjes gebruikt tot ze wat groter was.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier allebei wel gebruikt, maar met korte mouw (of geen mouw, zo'n hemd-rompertje zeg maar) vond ik veel fijner. Dan daar een truitje over, en desnoods een vestje of lekker in een dekentje gewikkeld.

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik had voornamelijk korte mouwen of mouwloze rompertjes. Lange mouwen over elkaar is in het begin niet zo makkelijk en daardoor ook niet zo fijn voor de baby. Daarnaast is het binnen warm en buiten moet je ze sowieso nog warmer aankleden.

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Lang over lang is in het begin sowieso een gepruts en meestal liggen ze idd nog in een wikkeldeken of doek ofzo, of er gaat nog een vest of jas overheen als ze naar buiten gaan.

Hier dus altijd romper met korte mouwen onder truitje met lange mouwen en juist romper met lange mouwen onder shirtje met korte mouwen (of jurkje/overgooiertje) Ik vind het wel leuk om bontgekleurde rompermouwtjes onder een effen jurkje ofzo te doen :)

Maar dus wel allebei aanschaffen :)

12. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier beide gebruikt, maar wel omslag rompers in het begin. Veel fijner aan te trekken als ze zo klein en ielig zijn. Lange mouwen vaak wel met een korte mouwen shirtje.

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken nu alleen maar rompers met lange mouw! Idd even die armpjes erdoor maar ook daar wordt je handig in!

Omslagrompers zijn idd een aanrader!!

14. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Ons dochtertje is in de winter geboren, wij hadden vooral rompers met lange mouwen, soms wel priegelwerk. Ze had dan een romper met lange mouwen en een longsleeve aan of een romper met lange mouwen en een vestje. In de lente kunnen rompers met lange mouwen gecombineerd worden met T-shirtjes. Ze is nu bijna 1 en we hebben weer rompers met lange mouwen aangeschaft. Ik zou beide kopen.

15. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Hier alleen rompers zonder mouwen gebruikt. Nu had ik wel een zomer baby (maar 2011 was geen fijne zomer ;) )
    Ik vond lange mouwen zo'n gedoe.

16. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik gebruik alleen rompers zonder mouw.
    Bij mij thuis is dat warm genoeg onder een shirtje met lange mouw. Vestjes gebruik ik trouwens ook niet binnenshuis.
    's Nachts gaat ze wel in een romper met lange mouwen de slaapzak in.

17. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik vond juist vestjes niet fijn, en vooral niet met muts, toen ze nog klein was. Ik had altijd romper met lange mouw met tshirt en als t echt fris was met longsleeve. Ik lette er altijd op dat t goed rekbaar was.

Haal van beide wat in huis, je merkt zelf wel wat je t fijnst vind voor je kindje.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    En al helemaal die omslagdingen vreselijk hier gewoon korte mouw :)

Deel Deze Pagina