Ons zoontje is nu bijna 5 maanden, weegt bijna 8 kilo en is bijna 70 cm . Hij wil als het even kan zitten maar we moeten hem dan wel ondersteunen want zelfstandig zitten kan hij nog niet. Maar nu mijn vraag. Wij hebben een Bugaboo Cameleon waar ook een wandel-inzetbak bij zit. Ik weet even niet hoe ik het het beste moet omschrijven maar t is een soort buggy zeg maar. Op dit moment ligt hij nog steeds in de kinderwagenbak maar daar vindt hij niet veel aan. Hij ziet niets, dat is denk ik het probleem. Ligt maar naar de lucht te staren. Als hij heel erg moe is, valt hij nog wel eens een half uurtje in slaap maar langer sowieso niet. Nu zaten mijn man en ik te denken om de wandel-inzetbak erop te zetten maarja...hij kan nog niet zitten. Zou dit dan wel kunnen? Ivm zijn ruggetje? Zakt hij dan niet teveel naar een kant? Dat heeft hij bijv. ook als hij in het wippertje zit en we hebben die echt in de zitstand staan (wat we dan ook niet vaak doen). Vanaf wanneer mogen/kunnen ze hierin?
Hier ook een bugaboo. Ik weet wat je bedoeld. Emma kon ook nog niet zelfstandig zitten, wel met ondersteuning. Ze was bijna de bak uitgegroeid en wilde ook steeds over de rand kijken. Toen hebben we de wagen verbouwd tot wandelwagen en ze vond het prachtig, lekker rondkijken! Op een gegeven moment is je kindje er ook gewoon aan toe. Je kan hem ook een beetje kantelen, zitten ze niet helemaal rechtop en liggen ze ook niet helemaal plat. Meestal gaan ze pas met een maand of 6 over in de wandelwagen geloof ik, maar goed, het ene kind is het andere niet. En bevalt het niet en zakt hij steeds scheef, bouw je hem toch weer terug tot wandelwagen!
als je de zoekfunctie gebruikt zul je diverse topics hierover vinden. WEl in verschillende benamingen.
Wij hebben ook zo'n ding, sinds iets meer dan twee weken geloof ik heb ik die erop gezet. Hij kan nl. op verschillende standen, ze ligt er nu min of meer in. Was het nog niet zo van plan, maar alleen als ze erg moe is, wil ze nog in de kinderwagenbak. Als ze niet moe is en ik wil lekker met haar aan de wandel en leg haar op d'r rug is het janken, krijsen, boos.... Dat buggyachtigeopzetding vindt ze wel geweldig en ze begint gelijk helemaal blij te gillen als ze in het wagentje naar buiten wordt gereden Volgens mij valt het wel mee aan schade aan de rug hierdoor, aangezien ze niet echt rechtop hoeft te zitten en natuurlijk ook nog veel slaapt en dan gewoon ligt, en op haar buik in de box ligt. Ze 'zit' max een uurtje zo per dag. Kan je niet bijv. iets onder zijn beentjes leggen zodat hij iets meer ligt als in de maxicosi, ipv dat ie helemaal voorover hangt (weet niet hoe zo'n wagen die jij hebt eruit ziet...)
Lexie; ik had al gezocht maar dan ging het vaak over de echte buggy had ik het idee. Valhalla; ja precies, alleen als ie heel moe is, wil hij er nog wel in. T is nog niet zo dat hij meteen begint te mopperen maar wel als we er dan een minuut of tien mee lopen en hij is dus niet moe om te gaan slapen. Dan is het op een gegeven moment mopperen en later ook echt flink huilen. Ik vroeg over die schade aan de rug ook omdat ze zeggen dat langer dan een uur in de Maxi Cosi ook niet goed zou zijn. Kan me daar wel iets bij voorstellen want ze liggen met het ruggetje natuurlijk wel iets krom/gebogen. Dus ja, ik twijfel nog wel. Maar we kunnen hem altijd weer ombouwen, das waar!
Ik heb dezelfde wagen. Heb hem met 6 maanden omgebouwd. Ook al lag ik haar in de wandelwagen plat kon ze toch wat zien. Ze vond het geweldig. Als je hem plat of halfzittend (af en toe) zet zakt een kind niet zo snel scheef hoor. Dat is het fijne van de bugaboo.
Ik heb hem een week geleden omgebouwd. Het moest er toch een keer van komen . Tot een week geleden deed ik de maxicosie altijd op het onderstel.
Marit zat met 4 maand al in de wandelwagen inzet...Moet er wel bij zeggen dat wij de buzz hebben die dus helemaal plat kan...en indien nodig iets meer overeind..Dat laatste was al gauw standaart want madam was het er niet mee eens als ze niets kon zien
Ik zit ook met hetzelfde, Evi is 68 cm en ik heb een Quinny Speedi (en daar heb ik nu spijt van), ik vind het een heerlijke wagen maar ik vind de bak zo klein en nu ze er al bijna uit is, baal ik ervan dat ik geen wagen heb genomen waarbij de de wandelwageninzet naar je toe kunt zetten. Dus nu zit ik te twijfelen om tweedehands een bugaboo aan te schaffen (en dan de frog omdat die een stuk goedkoper is dan de cameleon) maar kan dan de wandelwageninzet zo goed als plat bij jou Sweetvienna? Ik wil Evi wel in de wandelwageninzet zetten maar dan moet ie wel zo goed als plat kunnen. Ze is gewoon echt te groot voor de wagenbak, ze zet zich constant af met haar voetjes en bonkt nu dus met haar hoofd tegen de bovenkant. Daarnaast is ze het ook zat in die bak en wil wat meer zien. Dus hetzelfde als wat jullie hebben
Suzy; volgens mij kan ie wel helemaal plat. Maar de rug ligt niet helemaal recht volgens mij, er zit zeg maar een beetje een kuil in als je begrijpt wat ik bedoel. Lastig he als ze al zo groot zijn maar nog niet zelfstandig kunnen zitten en het al zat zijn!
Hij kan helemaal plat alleen blijven de beentjes altijd in de zit houding liggen. Mijn dametje slaapt desondanks af en toe nog gewoon in de wagen. Idd heerlijk dat ze gezellig naar je toe kunnen kijken !
Ja ik begrijp wat jullie bedoelen , de wagen kan dus helemaal horizontaal. Is het dan erg dat de beentjes in de zithouding blijven? Is dat slecht of mag dat wel rond de 4,5 maand? Ik snap wel dat het het beste is als ze in de wagenbak liggen nog voorlopig maar met d'r hoofd tegen de bovenkant bonken lijkt me ook niet echt lekker Ja joh is zeker lastig als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten maar ook niet meer in de wagenbak willen en het is natuurlijk ook veel leuker voor ze om lekker rond te kunnen kijken. Maar idd als ze zo "klein" zijn nog vind ik het ook wel prettiger dat ze naar me toe kijkt, is ook wel zo gezellig toch?
Nou wij hebben de kinderwagen 'omgebouwd' en de wandelinzetbak erop geplaatst. En tot nu toe vindt hij het schitterend! Hij zakt tot nu toe ook niet echt scheef weg ofzo, we hebben hem op de een na laagste stand staan zeg maar. We zijn gisteren met hem naar het winkelcentrum geweest. Normaal was ie dat vrij snel zat maar nu hield hij het duidelijk veel langer vol! Hij viel niet in slaap ofzo maar dat deed hij in de kinderwagenbak ook maar moeizaam. Ik geloof dat wij hem zo laten!