zoon vind mij niet lief :-(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bizzy, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zoals ik hierboven al noem hier wordt de laatste dagen mijn vaak verweten dat ik niet lief ben, hij niet mee naar huis wil , niet bij mij wil wonen en als klap op de vuurpijl hij wil gaan winkelen om een andere mama te kopen bij de AH!
    Nu weet ik best dat dit een fase is en hij zichzelf aan het losmaken is van mij op weg naar het groter worden maar OMG wat doet het zeer om te horen!
    Hij kijk me dan heel boos aan en ik mag hem vooral niet knuffelen of wat dan ook.
    Als ik hem zeg dat ik hier best vedrietig om wordt zegt hij sorry geintje mag ik nu dan...(tv kijken, spelen vul zelf maar in als hij maar iets leuks mag doen)
    Iemand tips hoe ik hier het beste op kan reageren?
    Als hij zo'n bui heb voel ik me toch even de slechtste moeder van de hele wereld....

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als mijn zoon mij zegt dat ik stout ben, dan kan hij even naar de gang of in de hoek. Ben hier heel consequent in.
    Ik zou als ik jou was, als hij zo'n bui heeft en daarna zegt dat het een grapje is en hij wil iets leuks doen, dit hem dus niet laten doen. Laat hem maar even weten dat je hier niet van gediend bent. Maar dan moet je dit wel consequent volhouden.
    Wat je ook zou kunnen doen, is dit gedrag negeren. Maar ik weet niet in hoeverre je dat lukt, hoe zijn gedrag verder is.
    Of ga daadwerkelijk met hem naar de AH om samen een andere moeder uit te zoeken....misschien piept hij dan wel anders.....

Kan me trouwens goed voorstellen dat je hier verdrietig van wordt. Maar geloof me, je kindje kan echt niet zonder jou!

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hahahaha! sorrie ik moet er zo om lachen,ons zoontje had dit ook op dezelfde leeftijd,ik vond dat ook echt rot toen. Hij wilde liever bij oma wonen want die was veel liever etc. etc.etc.

Oh mn hart brak op zo`n moment:(,was heel de dag meneer aan het pleasen en dan krijg je dat gezeur;)

Zou er niet op ingaan en lekker laten kletsen! Hij meent daar helemaal niets van natuurlijk!!!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    En dan vantevoren met een vrouwelijke collega en kennis afspreken, die hij niet kent, dat ze hem wel 'wil hebben'! Hahaha! Oh nee...dat is wel heel erg!

Finn heeft het nu 1 keer gezegd. Toen heb ik gezegd dat ik hem ook niet lief vind. Meteen zei hij dat het een grapje was en kwam hij bij me zitten! Haha!

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    onze meid doet dit nog wel. ze wil dan bij dr vriendje gaqan wonen, ik zeg dan altijd van nou doe je best maar. en dan krabbelt ze altidj trug haha. ze heeft nog nooit echt dr spullen gepakt dr vriendje daarentegen die heeft al eens klaar gestaan met een tas met sokken erin (das natuurlijk ook het belangrijkste haha) maar goed het is idd een fase kan ok een lange zijn die van mij doet het al 2 jaar haha maar krabbelt dus altijd trug. doe dr gewoon luchtig over want wet dat ze het toch niet meent en dat ze niet zonder dr mammie kan hihih

6. Bri

Bri Niet meer actief

Zoon mag niet zeggen dat ik stout ben, maar verder laat ik het maar over me heen komen.
    Mama, ik vind je niet lief. O nee? ik jou wel. Zelfs als je stout doet vind ik je nog lief.
    Of mama, jij bent niet meer mijn vriend, dat is ook echt een favoriete uitspraak van hem. Dan zeg ik: dat is goed, dan ben ik alleen maar je mama.
    En na een tijdje komt hij weer lekker met me knuffelen en ben ik weer wél lief, en wél zijn vriend.

Neem het vooral niet persoonlijk of serieus. Hij moet uitproberen of hij zich los kan maken van je, en of hij boos op je mag zijn. Volgens mij zijn dit tekenen van een goede ontwikkeling, en van een mama-zoon relatie die heel erg sterk is!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh ja, mijn dochtertje heeft dat nu ook (ze is 2,5). "Mamma niet lief." "Mamma stom". Gelukkig ligt het aan haar bui en moet pappa het soms ook ontgelden :D

Ik trek het me echt niet persoonlijk aan, het is een stukje zelfstandig opeisen van zo'n kleine, en ook een stukje frustratie dat ze dingen alleen wil doen die nog kunnen of mogen. En aan het einde van de dag weet ik gewoon dat pappa en mamma nog steeds het allerbelangrijkste in haar leven zijn, en haar ankers, en logischerwijs moet ze zich daar af en toe even op botvieren en tegen afzetten. Ga het alsjeblieft niet op jezelf betrekken, en verwacht niet van je kind dat die er voor gaat zorgen dat je altijd voelt dat er onvoorwaardelijk van je gehouden wordt. Dat is niet de taak van je kind.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Eens! M zegt heel soms als ze boos is, dat ze me niet lief vindt/stom vindt. Ik antwoord dan altijd dat ik haar wel heel lief vind en verder laat ik het rusten ... Ze heeft door dat ik het niet persoonlijk opvat en dat maakt het denk ik ook een stuk minder interessant om het te zeggen.

Overigens mag M best wel zeggen dat ze me stout vindt ... kan me wel voorstellen dat zij dat zo ziet als ze geen tv mag kijken overdag :D, in zo'n context ga ik haar niet staffen maar zeg ik quasiboos: wat zeg je nou?! En dan ga ik haar monsterkietelen :D

9. Bri

Bri Niet meer actief

Eigenlijk heb ik er ook geen problemen mee als hij 'Stouterd' tegen me zegt, maar mijn vriend wil het echt niet hebben. Hoe onschuldig ook, je kunt het zien als een vorm van uitschelden en dat wil hij per se niet.
    Omdat we het belangrijk vinden om één lijn te trekken, mag hij dat dus ook niet van mij. Niet dat ik er boos om word, of hem straf ga geven, maar ik zeg dan wel dat ik stouterd geen leuk woord vind.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

Dat had ik ook al bedacht, maar vond hem best wel erg eigenlijk! hahaha

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva had vandaag zo'n bui, maar ze bleef maar doorgaan, ze zei de hele tijd: ik wil je nooit meer zien! Was echt een beetje aan het mokken de hele tijd, om niets. Heb een paar keer gezegd dat het niet aardig is om zoiets te zeggen, na de zoveelste keer heb ik gezegd dat ze de volgende keer op de gang moest en dat gebeurde ook. Toen ik haar weer kwam halen zei ze: sorry mama zal het niet meer zeggen en heb ik haar even uitgelegd waarom het niet aardig is.

Voordat ik ging dreigen met de gang zei ik: nou, als je me nooit meer wil zien, moet je straks zelf maar naar bed gaan. Maar nee dat was nou ook weer niet de bedoeling ;)

12. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hier ook wel eens; vooral de oudste als ze haar zin niet krijgt. Ze is dan meestal erg moe, dus ik snap het wel, maar na een aantal keren gehoord te hebben dat ze me niet lief meer vindt bied ik dan wel aan dat we haar koffertje gaan inpakken en de straat opgaan om een lieve mama te zoeken. Dat is niet de bedoeling. Ik denk ook dat het een teken van vertrouwen is dat ze dat 'durven' te zeggen. Zie het ook wel als een eer. Maar het is niet netjes om dat keer op keer te zeggen en dat wordt dan ook niet goedgevonden. Ik probeer altijd het tij te keren door een ander onderwerp ofzo.

Deel Deze Pagina