Commentaar op naam van je baby

Discussion in 'Babynamen' started by emmen88, Jan 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmen88

emmen88 Actief lid

Sep 1, 2014
    364
    469
    63
    Weet niet of er vaker zo'n topic is geweest maar het leek me leuk om Commentaar op de naam van je kind(eren) te delen:)

Onze jongste heet David en mn oma zei laatst dat ze het wel een erg ouderwetse naam vind.
    Ouderwets als in klassiek? (Vroeg ik hoopvol)
    Nee gewoon echt een naam.voor oude mannen.

Bedankt hè whaha

2. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

Oct 25, 2019
    727
    752
    93
    Female
    Ik heb nog geen kindje, maar mijn partner en ik hebben al wel een naam die we beide al lange tijd heel mooi vinden. Die deelde ik met mijn ouders... Ik heb er nog steeds spijt van.

'Jeetje, hoe kom je erop?! Vreselijk.. Zo ga ik hem echt niet noemen hoor!'. Mijn vader zei op een gegeven moment gelukkig dat ze dat niet kon maken en dat als wij ons kindje zo zouden noemen, ze het daar maar mee te doen heeft, maar het heeft niet echt bijgedragen aan het gevoel wat ik er aan over heb gehouden. Geen haar op mijn hoofd die daardoor een andere naam zou kiezen, maar dat mijn moeder zo reageerde.. Dat voelt wel naar!

Tja, het is een aparte naam. Ik heb hem tot nu toe 1 keer voorbij horen komen en dat was ook het moment waarop ik dacht: ja! Tof!! Lekker origineel. Maar ik ben zelf ook apart, dus het past wel ;)

hummeltje5 and Suuster like this.
  3. Katelynn

Katelynn Bekend lid

Apr 11, 2019
    575
    376
    63
    Female
    Achterhoek
    Ja. Vorige maand op een verjaardag , waar ook nog een andere baby aanwezig was. De opmerking ‘wat een Bijbelse namen allemaal weer’. Was in ieder geval geen positief bedoelde opmerking. Nou en bedankt hè. Ik dacht echt (achteraf) als jij hem niet mooi vind of niet kan waarderen zeg dan gewoon lekker niks , en om je mening heb ik al helemaal niet gevraagd. Beetje jammer dat ik op zo’n moment vaak te overrompeld ben om te reageren ..........

4. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Mijn zoontje heet L.eon. Ik krijg niet echt commentaar erop. Wel vragen hoe wij op de naam zijn gekomen.

Hij is vernoemd naar de vader van mijn man, die helaas inmiddels 6 jaar geleden heel plotseling de wereld heeft verlaten. Hij zal zijn opa dus nooit leren kennen en hebben besloten om hem dit mee te geven.

5. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,401
    1,177
    113
    Wat erg! Onze kids hebben allemaal bijbelse namen, en mijn moeder vroeg laatst, de volgende word zeker ook weer zo'n bijbelse naam? Jammer van zo'n opmerking!

6. Katelynn

Katelynn Bekend lid

Apr 11, 2019
    575
    376
    63
    Female
    Achterhoek
    Het ergste vind ik nog dat die opmerking zo lekker blijft hangen :roflmao: , en ik snap heus wel dat namen heel persoonlijk zijn. Alleen zulke opmerkingen ....... Hou ze gewoon voor jezelf , en als je dan toch wat wil zeggen zeg dan gewoon dat het niet je smaak is dan is het ook klaar , daar hoeft naar mijn mening niet over gediscussieerd te worden als jij hem maar mooi vind dat is het allerbelangrijkste.

mutskuh likes this.
  7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,248
    4,480
    113
    Domme opmerking ook want als je zoekt kun je bijna elke naam terug herleiden naar de bijbel.

Koektrommel likes this.
  8. emmen88

emmen88 Actief lid

Sep 1, 2014
    364
    469
    63
    Wij krijgen kritiek dat we 2 bijbelse namen hebben en 1 niet bijbelse naam: "was nr 2 geen bijbelse naam waard?" Ene oor in, andere oor uit maar snap het niet zo goed. Heb je geen tact denk ik dan..

9. Katelynn

Katelynn Bekend lid

Apr 11, 2019
    575
    376
    63
    Female
    Achterhoek
    Dat dat überhaupt gezegd durft te worden zeg ...... Gewoon wauw.

10. Snies

Snies Fanatiek lid

Dec 22, 2015
    2,132
    3,214
    113
    Het enige commentaar dat wij hebben gehad is waarom wij voor zo'n populaire naam hadden gekozen en niet voor een minder populaire naam.

Nou omdat wij die naam mooi vinden :rolleyes:

Neuzeke likes this.
  11. Indire

Indire Actief lid

Apr 28, 2018
    338
    488
    63
    Op mijn babyshower werd er met het typische spelletje dé naam geraden. De reacties van de rest: 'Neeeee joh! Dat is toch geen naam!!'

:D

Aries, YaelStone and DN2017 like this.
  12. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

Oct 25, 2019
    727
    752
    93
    Female
    Haha, zo nieuwsgierig nu!!

Zara75, hummeltje5 and Suuster like this.
  13. Indire

Indire Actief lid

Apr 28, 2018
    338
    488
    63
    Haha, ik ook naar die van jou! Ruilen? ;)

Suuster likes this.
  14. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

Oct 25, 2019
    727
    752
    93
    Female
    Ik heb je een privé berichtje gestuurd ivm herkenbaarheid! :)

Indire likes this.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Op O hebben we nooit negatieve reacties gehad. Wel de vraag of hij vernoemd was naar de zanger en dat het ook een liften merk was.

Baby O daarentegen. Mensen moesten vreselijk wennen aan de naam. Omdat niemand de naam kende. Nu vinden sommigen hem zelfs wel leuk geloof ik haha. Maargoed, zolang wij m maar mooi vinden.

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,698
    4,306
    113
    noord holland
    Ik stond een paar weken na de bevalling m'n tuintje te wieden of ik plantte wat plantjes in m'n potten ofzo, geen idee meer. Maar iemand uit de straat had bij de buurvrouw aangebeld (zijn familie van elkaar) en die deed niet open dus ze maakte maar een praatje met mij :rolleyes:. Ze is niet de meest intelligente persoon, ook sociaal gezien niet zo, dat vinden wel meer mensen in de wijk ;). Vroeg ze een beetje hoe het ging enzo, zegt ze, knikkend naar t geboortebord 'ja de naam kunnen we niet allemaal mooi vinden natuurlijk' :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:.

Zara75 and DN2017 like this.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ohhh ik ben ook nieuwsgierig

18. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Bij mijn oudste in de supermarkt; iemand die in de kinderwagen ging hangen en zei: '[naam], heet dit kind [naam]?'. Echt op zo'n manier alsof ze wilde zeggen 'hoe kom je er op om die naam te kiezen' en lekker hard ook, alsof ze medestanders probeerde te vinden.
    Ik kon echt alleen maar stamelen dat hij zo heet inderdaad.

Zara75 likes this.
  19. Ongeduldig90

Ongeduldig90 Bekend lid

Oct 25, 2019
    727
    752
    93
    Female
    Snap dat echt niet. Nee, we kunnen niet allemaal dezelfde smaak hebben. Maar zeg dan gewoon: oh, wat apart! Hoe ben je er op gekomen (om nog interesse te wekken)? Mensen snappen niet hoe kwetsend het kan zijn.
    Gelukkig zien de meeste ouders zelf in dat het weinig uitmaakt wat anderen er van vinden :)

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Nu ben ik ook nieuwsgierig

hummeltje5 likes this.

Share This Page