Sophie maar nichtje heet Sofia

Discussie in 'Babynamen' gestart door Wasabi, 1 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Oooh Louise en Veerle zijn zoveel mooier dan uitgekauwde Sophie...

Wasabi vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.853
    113
    Al zou het dezelfde naam zijn dan nog is het imo geen enkel probleem. In mijn mans familie zijn er zoveel neven en nichten met dezelfde namen. Maar goed mijn man is dan ook geen Nederlander, kennelijk is dit nogal een dingetje onder Nederlanders. (Grappig dat vernoemen naar een oma wel weer oké is :confused:)

Wasabi vindt dit leuk.
  3. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik zou het niet doen

Wasabi vindt dit leuk.
  4. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.188
    1.367
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Een van de weinige, maar ik zou het wel doen. Als dat voor jullie dé naam is..
    Zou je het zelf vervelend gevonden hebben als het andersom was geweest? (Dus jullie dochter al geboren was geweest..)

citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Eerste naam niet, als tweede naam kan het prima.

Wasabi vindt dit leuk.
  6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.868
    113
    Vrouw
    Jaa dat zou ook een mooie optie zijn.

Wasabi vindt dit leuk.
  7. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik ben daar misschien wat makkelijker in, maar komt denk ik ook door beiden kanten een grote familie te hebben en nu inmiddels met achter neefjes en nichtjes die ik nooit zie. Dan zou ik bij voorbaat al de gemiddelde Nederlandse namen niet meer kunnen kiezen want zo heet er ergens wel in de familie iemand of in de vriendenkring.

Mijn achternichtje heet Evi. En mijn zoontje heeft er alleen een L voor staan dus ook eigenlijk zo goed als dezelfde naam. Maar zie haar nooit en wist toevallig via via dat het die naam was geworden. Nu zegt weleens haar oma (mijn tante) ja die namen lijken wel veel op elkaar he, ja klopt jammer dan.. Kids gaan ook niet met elkaar om en we zien dat deel van de familie nooit.

Dus mocht je sophie echt de naam vinden zou ik het zeker daarom niet laten. :)

Wasabi vindt dit leuk.
  8. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Sterker nog vlak voordat ik bevallen ben en wij de naam al hadden gekozen, werd mijn ex vader van een zoontje met dezelfde naam. Toen vroeg mijn man ook of ik nu daardoor van de naam af zag.
    Waarop ik zei neuh, ik spreek hem nooit meer en ik blijf het een mooie naam vinden. :D

Wasabi vindt dit leuk.
  9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou het niet doen. Een (kind van) zus staat naar m.i. te dichtbij om dan (vrijwel) dezelfde naam te geven.

Louise of Olivia vind ik twee hele mooie namen die qua tijdloosheid en mooiheid in dezelfde categorie als Sophie vallen vind ik (met als significant verschil dat er nogal wat hondjes Sophie heten ;)).
    Veerle valt voor mij in een totaal andere categorie dus zou ik daarom niet gauw kiezen als Sophie jullie #1 was.

Elouise misschien nog een idee?

Wasabi vindt dit leuk.
  10. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Het tijdloze vind ik ook erg mooi aan die namen. Echter heb ik het idee dat Olivia wellicht iets te populair voor ons is!?

Ik ben erg benieuwd waar jij Veerle dan mee associeert?

Elouise staat toevallig ook op onze lijst :) erg mooi dus!

11. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha wat een toeval Goed dat je bij je eigen naam bent gebleven! Zo op de valreep nog veranderen lijkt me ook zo’n ding terwijl het al jouw L. is al die tijd

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik vind m in eerste instantie veel 'hollandser' naast (E)Louise en Olivia en zelfs naast Sophie, al klinkt die laatste inmiddels ook wel wat nederlandser omdat ie al zo lang zo ingeburgerd is en men hem inmiddels vaak ook heel plat uitspreekt.
    Verder vind ik Veerle nogal truttig en oubollig (sorry).

Wasabi vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Even off-topic, maar zie net je handtekening en ging even googlen waar pgd ook alweer voor staat (weleens van gehoord, maar niet onthouden).
    Dat is een pittig traject zeg.
    Hebben jullie dat bij de 3 andere kinderen ook af moeten leggen als ik vragen mag, of is dat pas naar voren gekomen na de geboorte van de oudste?
    Als je niet wilt antwoorden of liever via pb snap ik dat hoor!

Wasabi vindt dit leuk.
  14. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een pittig traject, maar het is goed te doen. Ik pb je straks liever even :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Luisteraar

Luisteraar Actief lid

15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Als dit de naam is voor jullie zou ik het gewoon doen! Het is niet dezelfde naam dus zou ik er voor gaan.

Wasabi vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.093
    14.807
    113
    Vrouw
    Onze zoon van 8 heeft bijna dezelfde oerhollandse naam als zijn neef van bijna 12. Scheelt maar 1 letter.
    Ze zijn beiden vernoemd.
    Neefje was super trots toen hij de naam hoorde van onze zoon.
    Ik zou het dus rustig doen.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina