Welke naam heeft jullie voorkeur? We krijgen er een meisje bij! Onze zoon en dochter hebben namen in de sfeer van Roemer en Diese (durf hun echte namen hier niet te noemen). Andere suggesties mogen ook
Ik heb bij allebei associaties: bij Mette denk ik aan gourmetten en bij Febe denk ik aan de Febo Bij Mette denk ik trouwens ook meteen aan Mette-Marit van het Noorse koningshuis. Desondanks geen slechte associaties dit Bij Febe denk ik daarnaast nog wel aan Febrèze wat een soort luchtverfrisser is. Die associatie vind ik iets minder leuk (maar nou ook weer niet súper erg). Ik stem voor Mette omdat ik Febe niet mooi vind klinken en niet mooi geschreven vind. Zie dan liever Phoebe (hoewel ik dat alleen mooi op papier vind).
Haha, ik zei tegen m'n man dat we hoe dan ook een associatie met patat zouden maken (patatje met(te) en Febo/e.
Heb de namen van jouw kids hier wel eens voorbij zien komen en vind ze erg mooi. Kun je me vertellen wat jou meer aanspreekt in Febe dan in Mette?
Lastig uit te leggen! Bij Mette denk ik gelijk aan het woord met. Ik vind het ook een beetje een ‘boerse’ naam, suf. Geen idee waarom. Ik vind dan Mirte, waar ik gelijk aan denk, veel vlotter Bij Febe stel ik me gelijk een lief meisje voor. Ik vind de naam een beetje sprookjesachtig. Apart maar niet gek. Hij zou zo op mijn lijstje kunnen staan. En ik moet niet aan de Febo denken zoals anderen hier. Ik heb allebei de namen nog nooit in het echt bij iemand gehoord, dus geen idee waar mijn associaties vandaan komen. Maar ik vind het wel twee hele verschillende namen! Ik zit nu heel hard te denken of ik de namen van jouw kinderen weet
Thnx voor je uitleg. Denk niet dat je de namen van mijn kids weet. Wil ze je wel pb'en hoor als je nieuwsgierig bent
Febe! Lief, maar toch krachtig en vrouwelijk. Mette is voor mij lomper, mannelijker en ik moet meteen denken aan ergens ‘korte metten’ mee maken.
Febe!! Want zo heet onze dochter. Nooit iemand over de Febo gehoord en die zaak zit hier ook niet in de beurt. Wij vinden de naam goed passen tussen alle de top 20 namen, dus herkenbaar, maar wel uniek. Persoonlijk vind ik Mette erg hard