Sophie! Super mooi! Maar de populariteit zou mij inderdaad tegen houden.. Feline vind ik persoonlijk niet zo mooi. Wat vind je van Lola, Lea, Jade, Lina?
Sophie! De populariteit zou mij dus absoluut niet tegenhouden. Tenzij er in je directe omgeving al 5 Sophies zijn.. maar als dat niet het geval is zou ik het echt wel doen. Hier hebben beide kinderen een top 10 naam, maar toch ken ik vrijwel niemand met dezelfde naam. Van onze dochter sowieso niet, en van ons zoontje heet mijn collega zo en ik weet dat iemand die ik via via ken ook een zoontje met dezelfde naam heeft.
Ik denk dat je met geen van beide een verkeerde keuze kan maken. =) Ik zou voor Sofie/Sophie gaan. Heel tijdloos.
Sophie is prachtig, maar ik zou ook niet zo snel voor zo’n populaire naam kiezen. Al hoor ik Feline nu vaker...wat een beetje een trendnaam is. Dus toch lichte voorkeur voor Sophie. what about Julie?
Wat veel reacties de laatste dagen! Het was wat hectisch waardoor ik niet kon reageren. Maar ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn. Ik weet dat Feline steers populairder wordt, maar ik ken niemand die zo heet. Ik ken een aantal meisjes die Sophie heten hier. En ik woon in een gehucht van zo'n 8 straten . Zelfs op het platte land is de naam populair. Ik heb een paar leuke namen voorbij zien komen die ik nog eens voor ga leggen. Heel erg bedankt voor jullie mening dames!
Onze dochter heet ook esmée! Lilou had ik bij haar al op mijn lijstje staan. Mocht ik nog een meisje mogen krijgen gaat mijn voorkeur nu uit naar Daphne of Philou.. Voor een jongen hadden we bij Esmée de naam Luciën in ons hoofd maar daar heb ik nog twijfels over. Ik ben dan ook best wel heel erg benieuwd naar wat voor jongens namen jullie eventueel in gedachten hebben?
Wij hadden voor een jongen de naam Ivo. Echt Nederlands, ik weet het. Maar die naam heeft een betekenis voor mijn man. We nemen hem mee voor als de volgende een jongen wordt. Dit is iets waar ik niet over kan onderhandelen En met de reden van mijn man heb ik er ook vrede mee. Gelukkig valt de naam voor mij niet onder het afgrijselijk topic