Ha goede titel! Het zit zo. We hebben al een eerste naam voor onze dochter (vernoemt) en zoeken nog een tweede naam. Nu had ik wat ideeen maar man vind het niks. Van "vroeger" uit hadden wij 1 naam, die we beide mooi vinden en nu perfect past bij de eerste naam. Alleen hij was toen van ons lijstje gegaan omdat mijn broer zn dochter zo heet. Alleen. Wij hebben mijn broer al ruim drie jaar niet gezien. Ik heb dat meisje 1 keer half gezien. We hebben dus geen enkele band met hun. En daarbij, wordt het bij ons dus een tweede naam en niet jaar roepnaam. Is dat niet gek? Ik twijfel daardoor of mensen ons dan niet raar vinden. Mijn man heeft bij wijze van de naam al in het gemeenteregister geschreven haha. Die ziet t punt niet. Wat vinden jullie? Ik kan er evt ook nog voor kiezen om het op een andere manier te schrijven. Het kan zowel met f als ph. Dochter van broer is ph. Help!
Ook roze Maar ik zou dat gewoon doen hoor. Je ziet ze dus nooit. Als je nu veel contact had was het wat vreemd. En het gaat om een tweede naam toch? Die gebruik je toch eigenlijk nooit.
Ik vind het wel een beetje gek denk ik Misschien wordt het contact wel weer goed tussen jullie. Daarbij associeer ik namen als eerste en/of tweede naam vaak met een vernoeming.. dus in mijn ogen vernoem je haar dus naar het kindje van je broer. (Wat niet zo is lijkt mij..) Ik weet niet. Lastig vind ik
Ik zie er geen probleem in. Niemand heeft eigendomsrecht op een naam. Daarbij heb je geen band met je broer en zijn gezin.
Vorige bericht bleef hangen vandaar nu even zo ipv iedereen los. Jullie hebben gelijk. Tis gewoon een hele mooie naam, klaar!
Gewoon doen! Enige naam die ik trouwens kan verzinnen met F/PH is Sophie, is dat hem? In dat geval sowieso doen, is zo’n veel voorkomende (mooie!) naam.
Nou ik hoop oprecht van niet haha flauw. Maar nee ik denk t niet. Mmm en zo had ik het niet bekeken. Ik heb ook twee namen maar ben niet vernoemt.. zoon wel , maar naar iemand met twee namen. Onze dochter vernoemen we naar mn vader. Hij heeft maar 1 naam dus de tweede bedenken we zelf.
Haha ik wil je de namen wel in pb doen. Maar niet hier, heb teveel vrienden op zp haha. Maar ik twijfel.. f of ph.. sowieso of dat wel mooi staat.. Waaaahhh!!
Ik zou me wel vereerd voelen eigenlijk. Contact niet goed en toch een naam overnemen. Mijn zoon heeft de naam van mijn opa en mn neefje (ouder dan mijn zoon) heeft die naam als 2de naam. Maar voor mij voelt dat toch wel als een soort verbondenheid.