ons meisje is overdag nu helemaal droog en haar maakt het niet uit of ze op een potje zit of op de grote wc. Nou dan liever de grote wc, want dat scheelt veel schoonmaakwerk . Alleen nu blijf ik erbij zitten, zodat ze met haar voetjes op mijn been kan steunen. Tenminste dat lijkt mij prettiger dan van die bungelende beentjes. Gebruiken jullie hiervoor een krukje? Het is nogal een klein meisje, vandaar dat ik echt zit te denken aan een klein trapje ofzo.
Ik lees mee! Wil hier ook zoiets maar dan zodat ze er zelf op en af kan. En wil niet zo'n plastic ding die je veel ziet. Zat zelf te denken aan die houten van de Ikea, maar weet niet of die past.... (grr kan m niet vinden online)
Deze: Marktplaats.nl > keukentrap, krukje IKEA - Huis en Inrichting - Kasten | Overige Zie nu dat ze maar een tientje zijn, dus die wil ik dan wel gaan proberen!
Mijn dochter is zindelijk en wil alleen maar op de wc, maar omdat ze maar 82cm is kan ze het niet zelf. Ook met krukjes niet, dan zit ze te ver vooraan op de wc en plast ze over de rand. Krukje van de ikea hebben wij ook in huis, maar die kan niet heel dicht bij de wc door de poten en het plankje.
Deze hebben wij bij het toilet staan, al is hij voor hele kleintjes misschien nog wel te laag. Mijn zoontje is 1.15 en gebruikt hem al een 1,5 jaar. Bekijk bijlage 63064 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60101063 Groetjes Monique
Dat houten krukje hebben wij in de keuken staan en die is volgens mij niet erg handig om te gebruiken bij het toilet. Het krukje is 48 cm hoog en ons toilet is 42 hoog. Weet niet of jou wc hoger is maar ik denk dat zo'n krukje zoals die wij gebruiken handiger is. Hij is ook wat rond dus past mooi om de wc heen. Groetjes Monique
heb toch net een bod gedaan op mp voor zo'n plastic trapje, ze zijn nl inklapbaar en dat wist ik niet. Wc-trapje - De Babykraam zoiets (bovenste)
Die hebben wij ook gebruiky, werkt super, alleen wij vonden het een onding in het toilet, hoop dat jij er meer succes mee hebt roodkapje !! Weet niet waar je woont anders mag je hem ook van mij overnemen. Groetjes Monique
Wij hebben iets soortgelijks, als je deze inklapt, kun je hem ook als potje gebruiken (moet je wel het potje er in doen wat er bij zit) en anders werkt hij als opstapje. Heel makkelijk ding, ze gaat op deze manier heel makkelijk zelf naar de w.c. en de tredes zitten op de juiste hoogte om op te steunen. Heb ook 2 maten Ikeakrukjes, maar dit werkt nog het makkelijkst. En inderdaad, het scheelt een hoop geklieder. Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.pasopshop.nl/contents/media/litaf_toily_groen.jpg
ik was al bijna naar de IKEA gereden voor dat houten keukentrapje, maar nu ik lees dat het niet handig is, omdat het nog niet goed in de wc past ben ik blij dat ik niet ben gegaan. Ik wist helemaal niet van het bestaan van zo'n speciaal wc trapje. @Jo79: dat ziet er wel heel handig uit met die 2 tredes. Ben bang dat het trapje met die enkele trede alsnog te laag is en die beentjes blijven bungelen. Ik ga ook ff zoeken!
Ik heb ook zo'n wc-bril-verkleiner met een trapje eraan met 1 tree. Alleen is die te kort voor mijn toilet en komt dus niet met de pootjes op de grond Maar ze kan wel haar voetjes erop steunen. Maar nu ik dit topic lees zit ik te denken, een emmer op zijn kop voor de toilet, dat zou misschien ook werken? Dat is net wat hoger dan zo'n opstapje.
Een emmer vind ik persoonlijk wat gevaarlijk, is nogal wankelig, of je moet er naast blijven zitten !! Roodkapje, het is het trappetje met 1 tree !! Groetjes Monique