ik zit er zo doorheen! we zijn sinds september 2007 gestopt met de pil nu zullen jullie wel denken wat zeur je nou je bent nog geen jaar bezig maar we lopen sinds een maandje bij de gyn. ik heb een hele onregelmatige cyclus varieerd van 14 tot 65 dagen en alles wat er tussen in zit. ik kreeg van mn huisarts begin dec de opdracht 4 cyclussen te tempen, alles keurig bij gehouden 4 cyclussen duurde ruim 6 maanden naar aanleiding van de tempkaarten werd ik door gestuurd ik heb in een half jaar tijd blijkbaar maar 2 duidelijke eisprongen gehad. eerste afspraak met de gyn gehad vorige maand. inwendig onderzoek gehad (pijn!)maar alles was goed lichamelijk,probleem is hormonaal, mn man kreeg een potje mee en kreeg de boodschap het zal wel goed zijn we nemen het zekere voor het onzekere maar ik voorzie geen problemen denk dat het puur hormonaal bij u vrouw is, en dat is met clomid goed op te lossen. nou week later het gevulde potje ingeleverd voor een screening en de week daarop konden we voor de uitslag. en die was slecht! ipv rond de 10 milj. zat het bij ons rond de 2.het harde woord ivf viel al. alsof je een klap in je gezicht krijgt! we kregen weer een potje mee nu moest er een zaad analyze gedaan worden want het kon zijn dat er een slechte zaadlozing tussen zat. vorige week potje ingeleverd dag later met lood in je schoenen terug voor de uitslag... en die was 1.7 milj.maar de beweging was wel goed. tranen waren niet meer te houden. de kans dat het spontaan lukt is zo'n 3%. ik heb de hele dag op bed liggen janken we moeten het nu eind sept terug weer voor een zaad analyze we hebben wel gelijk uitleg gekregen over iui dat is de volgende stap dan maar de kan dat het daar mee lukt is ook nog maar 5% en dat willen ze max. 3x doen en dan ivf of als de uitslag weer slecht is dan gelijk aan de ivf. we zijn afgelopen woensdag de laaste keer bij de gyn geweest en in tijd van 2 dagen 2 geboortekaartjes op de mat! vrijdag in mn pauze ff kraam cadeautjes gehaald, niks aan de hand en later ik ben weer in de zaak en was ff stil en dan gaat het malen in mn kop de kans dat ik voor mn eigen kleintje kleding koop is zo klein. en toen was het weer een tranendal! ik voel me zo nutteloos, hele dagen sjaggo, huilbuien. vanmiddag ff mn hart gelucht bij mn beste vriendin en heerlijk van haar kleine man genoten(van 4jr) nu thuis zit zo verschrikkelijk in mn velletje eten smaakt niet,weet niet goed hoe ik me voel, stil... weet het allemaal niet meer zo
hoi mausli, wat erg voor je, je gevoel komt me bekend voor, zoals zovelen het hier zullen herkennen, hier kun je je hart lukken, en voor de meeste hier is dat heel fijn. toen bij ons het woord ivf viel, is het alsof je wereld instort. mss is icsi voor jullie een hele goeie oplossing, er zijn zaadcellen gevonden bij je man, dus er is nog kans. het lijkt nu allemaal zo uitzichtloos, maar straks zul je je weer positief gaan voelen. ik wil je iig heel veel sterkte toewensen.
jeetje ik begrijp je zo goed, wij ook ... helemaal uit het niets dat nieuws.. ik had geen eisprong en dat was het probleem, ik zat letterlijk aan mijn stoel genageld toen het woord ivf en eindstation viel... pas later thuis kwamen de tranen, de wanhoop en het zieke misselijkmakende gevoel misschien nooit zelf moeder te worden. wij moesten 3 maanden wachten voordat we weer in moesten leveren... de 2e uitslag was prima, eerst hadden we 13 miljoen waarvan 95% dood en 5% een heel klein beetje levend, klinkt als meer dan bij jou maar die van jullie bewogen in ieder geval goed, 2e keer waren het 23 miljoen met 49% goed beweeglijk,dus probeer moed te houden.... het komt helaas erg vaak voor dat zaaduitslagen vreselijk kunnen verschillen en het kan best zo zijn dat de volgende uitslagen beter zijn, het is namelijk niet zo verwonderlijk dat het de week erna nog steeds slecht was... dat is nog van dezelfde lading zaadjes.... zaad doet er ong 72 dagen over zichzelf te vernieuwen. heel veel sterkte meis... wanhoop nog niet... er is heel veel mogelijk tegenwoordig alleen zal het wat langer duren. veel iefs Jose
Hoi meis, ik herken het gevoel hoor, wij zijn nu vanaf febr. 2007 bezig. ik heb PCO en mannetjes zaad is ook niet geweldig. Momenteel twee zwangere vriendinnen, een net bevallen vriendin, een zwangere zus en ontzettend veel kennissen van mijn leeftijd zwanger. Het leven is niet altijd eerlijk, ik ben ook al een aantal huilbuien verde. Houdt moed, je hebt altijd kansen zolang je nog voor de behandelingen staat, bekijk het positief, treuren kan altijd nog. Ten minste dat hou ik mezelf voor anders trek ik het niet. Ik kom ook nog maar heel weinig hier op ZP dat wordt ook te moeilijk voor me. Jij heel veel sterkte meid. Succes in de MMM.
Behalve dat ik zo ongeveer weet hoe je je moet voelen (jullie) wil ik toch een posi verhaal neerkwakken en dat is die van onszelf. Ook wij dachten het nog wel even een keer te gaan doen. We hadden er al 2 die er in een poep en een scheet waren, maar toen zwangerschap uitbleef toch na 11 mnd naar de ha en na onderzoek, en nog een onderzoek en nog een onderzoek etc etc alles wat slecht kon zijn qua het zaad van mijn man was slecht en bleek uiteindelijk de kans op spontane zwangerschap zo goed als onmogelijk te zijn, en zouden we als we nog een kindje wilde op de medische hulp gewezen zijn. vlak voor dit ook allemaal daadwerkelijk besproken zou worden hoe en wat stond ik toch met een posi test in handen. Ik hoop van ganser harte dat het bij jullie niet zover hoeft te komen en dat die 2 mlj die zo te lezen wel goed zijn meer dan genoeg zijn om zwanger te mogen worden meid. heel veel succes
jeetje wat schrikken zeg, om in één van je eerste gesprekken het woord 'ivf' al te horen. ik weet nog toen ik het hoorde ik ook even helemaal van de wereld was. het is allemaal niet niks. ik wens je ontzettend veel sterkte toe met alles wat komen gaat. rachel
he meid als ik dit verhaal zo lees snap ik ontzettend goed dat je je kl*te voelt. maar je moet moed houden. iemand bij mij in de straat had de man echt giga slecht zaad, maar toch met condoom zwanger geraakt van de tweede dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit meid succes en kop op! liefs
o meid ook ik herken je gevoel! wat een klap he! bij mij word ook iedereen maar zwanger en ja ik blijf steeds maar over... mijn man heeft ook super slecht zaad,ze konden ons eigenlijk niet meer helpen! maar toen mijn man een potje moest "vullen" in het ziekenhuis zelf (dus super vers!haha) kwam er een veel betere uitslag uit! ipv van 0-2 zaadjes zijn er 30 zaadjes per druppel gevonden! meid praat er veel over,dat helpt echt! toen ik het woordje IVF/ICSI hoorde moest ik het even laten bezinken,maar nu ga ik er graag voor! liefs mounia
he meis wat een rotnieuws, hele dikke knuf voor jou. kreeg zelf ook al kippevel. maar tegenwoordig kunnen ze heel veel en ik ga duimen voor een wondertje voor jou en je hubbie. sterkte iig en ik hoop dat je je inmiddels al een beetje beter voelt. sterkte en kop op