Ervaringen met SIS (waterecho)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jiska, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden,

Wij zijn zonet terug van het gesprek in het ziekenhuis. Aan de ene kant zijn we erg opgelucht. We hebben in november al eens een spermatest laten doen via de huisarts. Er ging wat naast maar we hebben het destijds toch ingeleverd. Resultaat = 9 milj. zaadcellen waarvan heel wat niet goed bewegend. Oftwel, een slecht resultaat volgens de huisarts. Maar na vandaag blaakt m'n mannetje weer van zelfvertrouwen :) , uit de test in het ziekenhuis kwam nl. een aantal van 53 milj. (!), waarvan 55 % goed bewegend. Er viel een last van ons af!
    Aan de andere kant... Wat is het dan wel? Bij de inwendige echo de vorige keer was ik nog een beetje ongesteld. Ze heeft toen een soort poliep gezien maar aarzelde of het nog een restje bloed was omdat ik nog ongesteld was. Daarom wil ze nu en zgn. waterecho doen om te kijken of het echt een poliep is. Heeft iemand daar ervaringen mee. Is het pijnlijk?

Als ze overigens niets vind, worden we naar huis gestuurd... Mijn cyclus is helemaal oké, heb een eisprong enz. Aan de ene kant heel fijn maar toch raak ik er ook onzeker van. Als alles zo goed is, waarom duurt het dan al 20 maanden? Nou ja, we zien wel...

Ik wens alle meiden hier heel veel succes met zwanger worden!

2. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi, ik heb vorig jaar een waterecho gehad omdat ik ook een poliep had.
    Het is mij reuze meegevallen en is niet pijnlijk. Het duurt ook maar even.
    Succes,
    Groeten Mirjam

3. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord! Ik vond de inwendige echo ook niet pijnlijk of zo en volgens mij is dit niet bijzonderder of zo...
    Daar ga ik dus gewoon maar niet zenuwachtig voor zijn ;) !
    Hebben ze bij jou de poliep nog weggehaald?

Jij ook veel geluk gewenst bij het zwanger worden!

4. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Jiska,
    Ja, ik had een kleine poliep in mijn baarmoeder die hebben ze daarna nog onder narcose weggehaald.
    groeten mirjam

5. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik lees overigens nergens dat een poliep een eventuele zwangerschap in de weg zou staan...
    De gyn legde aan mij uit dat ze de poliep ook alleen goed kan zien in het begin van m'n cyclus. Dan is de slijmlaag aan de baarmoederwand nog heel dun. In de loop van de cyclus wordt die slijmlaag steeds dikker en 'verdwijnt' de poliep als het ware onder het slijm.
    Als dat echt zo zou werken zou dat in ieder geval niet de oorzaak bij ons zijn van het uitblijven van een zwangerschap... En die wil ik zo graag weten ;) .

6. SymphonyX

SymphonyX Lid

30 sep 2007
    29
    0
    0
    Bij mij lukte het niet omdat mijn baarmoeder altijd verstoppertje speelt, toen werd het een hsg en dat lukte wél. Succes!

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik moet ook voor een SIS echo binnenkort (had ik eerlijk gezegd al lang moeten doen maar stel t steeds uit)

de dokter zei tegen mij dat het een standaard test is die ze doen als je de ICSI procedure ingaat.
    en wat ik heb gehoord doet het idd geen pijn.

gr mounia

Deel Deze Pagina