Onze kleine is bijna 7 maanden. Ze drinkt nu 4 flessen van 200 ml en krijgt een fruithapje en groentehapje. Als ik het goed begrijp moet die fles van 15.00 uur nu vervallen. Het probleem is nu alleen dat Evy altijd voeding voor hongerige baby's kreeg en nu met de opvolgmelk de standaard krijgt. Dit is wel beter voor haar, want nu heeft ze iedere dag ontlasting ipv 1x in de 2 a 3 dgn. Zo wil ik het vanaf vandaag gaan doen: 07.15 uur fles 180/6 10.30 uur fruit+ 1/2 liga ongeveer 100 gr 12.00 uur fles 180/6 15.00 uur rijstewafel + fles 120/4 17.00 uur groente + aardappel ongeveer 100 gr 19.30 uur fles 180/6 Die fles van 15.00 uur heb ik al kleiner gemaakt, diksap etc lust ze niet. Water en thee drinkt ze een klein beetje van. "s ochtends heeft ze echt dat fruithapje nodig anders red ze het niet tot 12.00 uur. En het groentehapje kunnen we niet eerder geven ivm ons werk. Hoe krijgen we dan toch een schema met 3 flessen en dat de kleine wel voldaan is? Wat zijn jullie schema's? Graag ook wat voorbeelden. Alvast bedankt!
Misschien van een melkfles een papfles maken ,volgens mij is die er vanaf 6 maanden , anders kun je er nog altijd rijstebloem indoen ! Succes
Rijstebloem stopt helaas op bij onze kleine en Bambix mogen we van de KA nog niet gebruiken ivm de reflux waar ze last van heeft. We mogen pas over een maand met brood en bambix beginnen.
Mijn schema ziet er ongeveer hetzelfde uit als die van jou, alleen krijgt ze geen liga en de fles van 15.00 is er meteen afgevallen toen ze met opvolgmelk is gestard. Nu is ze ook nooit een grote eter geweest hoor. Diksap of thee e.d. lust ze ook nog niet en wanneer ik toch merk dat ze echt trek heeft geef ik om 16.00 ook een klein flesje van 120/4 ofzo. als je kindje nog niet aan 3 flessen toe is is dat natuurlijk niet erg, dat komt vanzelf.... ze 'moet' niks. Dus wanneer ze aangeeft dat ze echt honger heeft , zou ik gewoon een klein flesje blijven geven. ze zal het op een gegeven moment zelf wel aangeven als ze die niet meer hoeft.
mooi schema zo ziet die van mij er ook uit ongeveer je merkt het wel wanneer ze ee nfles minder wil geeft ze zelf wel aan